Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Pedosféra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Autor: Mgr. Lenka Hrdá Pedosféra.
Advertisements

SUBLIMACE, DESUBLIMACE
VAR. - je způsob vypařování, při kterém se kapalina přeměňuje na plyn v celém objemu (nevypařuje se jen na povrchu) - nastává při teplotě varu t v – v.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. V čem se liší? Eva o hmotnosti 54 kg vyšplhala do výšky 4 metrů za 6.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaké znáš zdroje informací?
Vypařování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkOsmý - tercie Stručný.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co všechno najdeme ve vesmíru? HVĚZDY GALAXIE SLUNCE PLANETY MLHOVINU.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Z MĚNY SKUPENSTVÍ Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi „černou ovci“ voda šampón benzín med led limonáda olej.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Kolik zbyde?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. ? Co všechno může sloužit jako zdroj energie?
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost POZNÁVÁME RODINU
Změny skupenství látky
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
VYPAŘOVÁNÍ. VYPAŘOVÁNÍ ? Umíš odpovědět Kde dochází k vypařování ? Na čem závisí rychlost vypařování ? Může být vypařování nebezpečné ?
1. ? Může se pevná látka měnit přímo na plyn?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Co je nejmenší?
56.1 Goniometrické funkce a jejich vlastnosti I.
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
1. Fyzik Fyzikální veličina se zn. m ….. má tvar, velikost, barvu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Vypařování , var a kapalnění
Elektronická učebnice - II
Tání pevné látky Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
KAPALNĚNÍ SUBLIMACE DESUBLIMACE
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 3
Teplo.
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o.p.s AUTOR: Bc. Vladimíra Benediktová NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_FYZIKA_LÁTKY TÉMA: LÁTKY ČÍSLO PROJEKTU:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
zpracovaný v rámci projektu
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
Molekulová fyzika Vlhkost.
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
FÁZOVÝ DIAGRAM.
Změny skupenství látek
20.1 Malá násobilka - násobení
Molekulová fyzika Sytá pára.
5.1 Místo, kde žijeme – ČESKÁ REPUBLIKA
Termika VY_32_INOVACE_05-49 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
je obsažena ve vzduchu, není vidět
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 1. Popiš děj na obrázku Autor: Mgr. Zuzana Vimrová

2. Co o tématu znám PLYNNÉ LÁTKY KAPALNÉ LÁTKY Mění snadno tvar Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 2. Co o tématu znám PLYNNÉ LÁTKY Mění snadno tvar Mění objem Molekuly jsou daleko od sebe Molekuly nejsou v pevných vazbách KAPALNÉ LÁTKY Mění snadno tvar Nemění objem Molekuly jsou blízko u sebe Molekuly nejsou v pevných vazbách

3. Jaké si řekneme nové termíny Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 3. Jaké si řekneme nové termíny VYPAŘOVÁNÍ Vypařování je děj, při kterém se kapalná látka mění na plynnou látku. (někdy se tento děj nazývá také odpařování) Vypařování se děje za každé teploty. Rychlost vypařování závisí na: Teplotě kapaliny Velikosti povrchu kapaliny Chemickém složení kapaliny Odvádění vznikajících par Opačný děj k vypařování je kapalnění.

4. Co si řekneme nového VAR Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 4. Co si řekneme nového VAR Var je děj, při kterém se mění kapalná látka v plynnou látku v celém objemu. Teplota, při které dochází k tomuto ději se nazývá teplota varu. Teplota varu závisí na: Chemickém složení kapalné látky Na tlaku nad povrchem kapaliny

5. Procvičení a příklady Definuj vypařování. Definuj kapalnění. Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 5. Procvičení a příklady Definuj vypařování. Definuj kapalnění. Definuj var. Na čem závisí vypařování? Na čem závisí var? Jaký je rozdíl mezi vypařováním a varem?

6. Něco navíc KAPALNĚNÍ Kapalnění je děj opačný k vypařování. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 6. Něco navíc KAPALNĚNÍ Kapalnění je děj opačný k vypařování. Děj, při kterém se plyn mění v kapalinu. Při ochlazování vzduchu s určitým množstvím páry se zvyšuje relativní vlhkost vzduchu a při dosažení 100 % relativní vlhkosti se již pára ve vzduchu nemůže udržet a mění se v kapalinu (mlha, rosa). K tomu dochází při teplotě, kterou nazýváme rosný bod.

Evaporation and boiling Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 7. CLIL Evaporation and boiling Evaporation is a type of vaporization of a liquid that only occurs on the surface of a liquid. The other type of vaporization is boiling, which, instead, occurs within the entire mass of the liquid.

8. Zpětná vazba - test Rozhodni o správnosti následujících vět. Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8. Zpětná vazba - test Rozhodni o správnosti následujících vět. Vypařování nezávisí na látce. Kapalnění je opačný děj k varu. Prádlo uschne lépe, když nefouká vítr. Var probíhá v celém objemu látky. Var a vypařování nejsou shodné děje.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe