Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLA DO ČTENÍ A ZÁPIS ČÍSEL 4. ročník
Advertisements

27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Ahoj kluci a holky. Dnes nás společně čekají DESETINNÁ ČÍSLA .
* Desetinná čísla Matematika – 6. ročník *
Elektronická učebnice - I
Desetinná čísla 2.část.
zpracovaný v rámci projektu
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Znalostio zlomcích.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tři tisíce dvě stě osmdesát dva
7..
Desetinná čísla - úvod.
PRAVOPIS ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
Za předpokladu použití psacích potřeb
2,152 0,9 987, Desetinná čísla 3,14 0,98 1,11 1, ,45 Helena Půlkrábková.
AUTOR: Martina Dostálová
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
ČÍSLA NEJEN NAD Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_518_4TR_M Autor:
Zaokrouhlování desetinných čísel
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Pozor, čárka I..
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Převody 6 km+ 6m= m 6 000m+ 2 km= . km 4q + 20 kg= ...kg
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Číselné soustavy.  Obecně lze libovolné celé kladné číslo zapsat polynomem a n  z n + a n-1  z n-1 + … + a 0  z 0, kde z je libovolné přirozené číslo.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Jméno autora výukového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
zpracovaný v rámci projektu
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Aritmetické operace s přirozenými a racionálními čísly Název: VY_32_INOVACE_Od tisícin k miliontinám

Od tisícin k miliontinám (desetinná čísla)

Rozdělení celku na části jedna část celku = jedna desetina 1 10 celek rozdělíme na 10 částí jedna část celku = jedna setina 1 100 celek rozdělíme na 100 částí

Zlomek a desetinné číslo Každé racionální číslo lze zapsat jako zlomek, nebo desetinné číslo: Zlomek Zlomek slovně Desetinné číslo Desetinné číslo slovně 1 10 jedna desetina 0,1 nula celá jedna desetina 1 100 jedna setina 0,01 nula celá jedna setina 1 1 000 jedna tisícina 0,001 nula celá jedna tisícina 1 10 000 jedna desetitisícina 0,000 1 nula celá jedna desetitisícina 1 100 000 jedna stotisícina 0,000 01 nula celá jedna stotisícina 1 1 000 000 jedna miliontina 0,000 001 nula celá jedna miliontina

Čteme desetinná čísla tisíce desetitisíse stovky stotisíce desítky miliony jednotky 1 672 358,254 963 desetiny miliontiny setiny stotisíciny tisíciny desetitisíciny Čteme (stručnější možnost): jeden milion šest set sedmdesát dva tisíc tři sta padesát osm celých dvě stě padesát čtyři tisíc devět set šedesát tři miliontin

Procvičujeme čtení a zápis zlomků Doplňte tabulku: Desetinné číslo Desetinné číslo slovně 6 10 šest desetin 15 100 patnáct setin 165 1 000 sto šedesát pět tisícin 64 10 000 šedesát čtyři desetitisícin 987 100 000 devět set osmdesát sedm stotisícin 58 1 000 000 padesát osm miliontin

Procvičujeme čtení a zápis desetinných čísel Doplňte tabulku: Desetinné číslo Desetinné číslo slovně 5,48 pět celých čtyřicet osm setin 1,000 8 jedna celá osm desetitisícin 5,352 02 pět celých třicet pět tisíc dvě stě dva stotisícin 0,000 048 nula celá čtyřicet osm miliontin 0,527 4 nula celá pět tisíc dvě stě sedmdesát čtyři desetitisícin 0,001 59 nula celá sto padesát devět stotisícin

Nuly na konci desetinného čísla 0,1 = 0,10 = 0,100 = 0,100 0 = 0,100 00 = 0,100 000 = … 0,13 = 0,130 = 0,130 0 = 0,130 00 = 0,130 000 = … 0,135 = 0,135 0 = 0,135 00 = 0,135 000 = … 0,013 = 0,013 0 = 0,013 00 = 0,013 000 = … Nuly můžeme za poslední číslici desetinného čísla libovolně přidávat, nebo je můžeme odebrat

Co jsme se dozvěděli? Jak se zapisují a čtou desetinná čísla – desetiny až miliontiny Jak se zapisují a čtou zlomky – desetiny až miliontiny Co se dá dělat s nulami na konci desetinného čísla

Závěrečné opakování Následující test se skládá z 8 uzavřených otázek Každá otázka nabízí 3 možné odpovědi Právě jedna odpověď je správná Jestli jste odpověděli správně se dozvíte po kliknutí na odpověď Hodně štěstí …

Číslo 0,004 8 jde zapsat zlomkem 10 000 48 48 10 000 48 1 000

Číslo 0,005 09 odpovídá zlomku 509 1 000 000 509 10 000 509 100 000

Číslo nula celá padesát sedm desetitisícin je: 0,005 7 0,000 57 0,057

Číslu 0,001 300 se rovná 0,001 3 0,000 013 0,130 0

Číslo sedmnáct tisíc dvě stě pět miliontin je zapsáno: 0,001 720 5 0,017 205 0,170 205

Použité zdroje Použitá literatura: Jiné zdroje: ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 6. ročník základní školy, 1. díl. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-142-0 ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Pracovní sešit z matematiky - Soubor úloh pro 6. ročník základní školy. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-288-5. Jiné zdroje: Zdroj obrázků: www.office.microsoft.com