Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Desetinná čísla 2.část.
zpracovaný v rámci projektu
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Znalostio zlomcích.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
7..
Desetinná čísla - úvod.
Za předpokladu použití psacích potřeb
AUTOR: Martina Dostálová
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
ČÍSLA NEJEN NAD Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_518_4TR_M Autor:
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Pozor, čárka I..
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
DESETINNÁ ČÍSLA Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotacePracovní listy a multifunkční karty sloužící k vyvození a znázornění desetin a setin. Obsahují činnosti.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Jméno autora výukového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
zpracovaný v rámci projektu
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
DESETINNÁ ČÍSLA.
Zaokrouhlování desetinných čísel.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Pojem zlomek a jeho zápis.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Pojem zlomek a jeho zápis.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Pojem zlomek a jeho zápis.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Aritmetické operace s přirozenými a racionálními čísly Název: VY_32_INOVACE_Desetinná čísla

Desetinná čísla

Zlomek a desetinné číslo Každé racionální číslo můžeme zapsat buď zlomkem, nebo desetinným číslem 3 10 tři desetiny = 0,3 nula celá tři desetiny 74 100 sedmdesát čtyři setin = 0,74 nula celá sedmdesát čtyři setin (nula celá sedm desetin čtyři setiny)

Zlomek a desetinné číslo Doplňte tabulku: Zlomek Desetinné číslo Desetinné číslo slovně 4 10 0,4 nula celá čtyři desetiny 8 100 0,8 nula celá osm desetin 35 100 0,35 nula celá třicet pět setin 48 100 0,48 nula celá čtyřicet osm setin 274 1000 0,274 nula celá dvě stě sedmdesát čtyři tisícin 159 1000 0,159 nula celá sto padesát devět tisícin

Znázornění zlomku a desetinného čísla na číselné ose Znázorněte číslo 0,3 (nula celá tři desetiny) na číselné ose: Sestrojíme číselnou osu s jednotkami Každou jednotku rozdělíme na deset dílů Od nuly doprava napočítáme tři dílky 1 2 0,3

Znázornění zlomku a desetinného čísla na číselné ose Znázorněte číslo 1,6 (jedna celá šest desetin) na číselné ose: Sestrojíme číselnou osu s jednotkami Každou jednotku rozdělíme na deset dílů Od jedné doprava napočítáme šest dílků 1 2 1,6

Znázornění zlomku a desetinného čísla na číselné ose Klikněte na správně znázorněná čísla – zezelenají Klikněte na špatně znázorněná čísla - zčervenají 1 2 0,1 0,1 0,6 0,6 1,2 1,2 0,2 0,2 1,4 1,4 1,7 1,7

Porovnávání desetinných čísel podle velikosti Porovnejte podle velikosti čísla 2,782 a 2,765 2,782 > 2,765 2,782 2,765 Počet jednotek je stejný Počet desetin je stejný Počet setin se liší! 8 > 6

Porovnávání desetinných čísel podle velikosti Doplňte mezi čísla znaky nerovnosti: 5,36 5,69 6,39 6,36 0,125 0,121 0,158 0,148 0,125 1,124 7,589 7,598 < > > > < <

Co jsme se dozvěděli? Jak se zapisují a čtou desetinná čísla. jak ze znázorňují desetinná čísla na číselné ose. Jak se porovnávají desetinná čísla podle velikosti.

Závěrečné opakování Následující test se skládá z 8 uzavřených otázek Každá otázka nabízí 3 možné odpovědi Právě jedna odpověď je správná Jestli jste odpověděli správně se dozvíte po kliknutí na odpověď Hodně štěstí …

Číslo 0,48 jde zapsat zlomkem 100 48 48 10 48 100

Číslo 0,509 odpovídá zlomku 509 10 509 100 509 1 000

Číslo nula celá padesát sedm tisícin je: 0,057 0,57 0,005 7

Na číselné ose je znázorněno číslo: 1 2 1,2 0,2 0,8

Na číselné ose je znázorněno číslo: 1 2 0,3 1,3 1,7

Označte pravdivou nerovnost: 0,557>0,548 0,557<0,548 0,557=0,548

Označte pravdivou nerovnost: 0,369>0,370 0,369<0,370 0,369=0,370

Označte pravdivou nerovnost: 0,3<0,30 0,3>0,30 0,3=0,30

Použité zdroje Použitá literatura: Jiné zdroje: ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 6. ročník základní školy, 1. díl. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-142-0 ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Pracovní sešit z matematiky - Soubor úloh pro 6. ročník základní školy. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-288-5. Jiné zdroje: Zdroj obrázků: www.office.microsoft.com