Název školy: Základní škola a Mateřská škola Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3715 Název: VY_32_INOVACE_S3_M_15_PJ Anotace: Operace s čísly Obor čísel do 100,pamětné sčítání a odčítání dvojciferných čísel bez přechodu přes základ, násobení, dělení, používání matematických pojmů – sčítanec, sčítanec, součet menšenec, menšitel, rozdíl činitel, činitel, součin, dělenec, dělitel, podíl. Celý obor malé násobilky(0-10). Očekáváné výstupy: Žák provádí operace s přirozenými čísly, sčítá a odčítá dvojciferná čísla bez přechodu přes základ. v oboro do 100, bez přechodu i s přechodem přes desítku. Žák násobí a dělí v oboru celém oboru násobilky. Klíčová slova: Vypočítej součin, podíl, součet, rozdíl. Druh učebního materiálu: Prezentace Ročník: 3. Datum ověření: Prosinec 2013
Matematická rozcvička 1. Rozdíl je 52.Menšenec je 96. Jaký je menšitel? 2. Jeden sčítanec 78. Součet je 89. Jaký je druhý sčítanec? 3. Dělitel je 8.Podíl je 4. Jaký je dělenec? 4. Jeden činitel je 6. Druhý činitel je 7. Jaký je součin? 5. 32+15-16-7+30+25-13+8 = 6. (33 + 62) - (44 - 6) =
Řešení: 1. Rozdíl je 52.Menšenec je 96. Jaký je menšitel? 44 - = 96 52
Řešení: 2. Jeden sčítanec 78. Součet je 89. Jaký je druhý sčítanec? 78 + = 89 11
Řešení: 3. Dělitel je 8.Podíl je 4. Jaký je dělenec? 8 : = 32 4
Řešení: 4. Jeden činitel je 6. Druhý činitel je 7. Jaký je součin? 7 . = 6 42
Řešení: 1. 96 - 44 = 52 2. 78 + 11 = 89 3. 32 : 8 = 4 4. 6 . 7 = 42 5. 32+15-16-7+30+25-13+8=84 6. (33 + 62) - (44 - 6) =30
Použité zdroje : K vytvoření učebního materiálu byl použit Microsoft PowerPoint a vlastní nápady.