TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2.1 Substantive – Genus, Artikel
Advertisements

Skladba vět - slovosled
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
W - FRAGEN W - otázky. W - FRAGEN W - otázky W -FRAGEN WER? WIE? WAS? WO? WOHER? WEM? WANN? WARUM? KDO? JAK? CO? KDE? ODKUD? KOMU? KDY? PROČ?
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
VZTAŽNÁ A UKAZOVACÍ ZÁJMENA
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityII/2–Inovace.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 2 - SE ČLENEM NEURČITÝM
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
1.Das ist Paul. WER ist das? Kdo je to? 2.Thomas ist dort. WO ist Thomas? Kde je Thomas?
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Blasenspiel W-Fragen für Anfänger
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
W – FRAGEN W- otázky. W – FRAGEN W- otázky WER? KDO? WIE? JAK? WAS? CO? WARUM? PROČ? WOHER? ODKUD?
Základní gramatika latiny
Německý jazyk příslovce tázací Wer? Wie? Was? Wo? Warum? … nácvik pasivně i aktivně posun myší Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
8. LEKCE (8. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
4. LEKCE (4. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník:
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Lektion 4: Wo ich wohne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_32_NJ7_W-Fragen TÉMA: W-Fragen ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Kdo?, jak?, co?, kde?, který?, v kolik hodin? wer wie was wo welcher, welche, welches wann wie lange um wie viel kdo jak, jaký co kde který kdy jak dlouho.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Deutsch mit max lektion 1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
O BCHODNÍ AKADEMIE, S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A J AZYKOVÁ ŠKOLA S PRÁVEM STÁTNÍ JAZYKOVÉ ZKOUŠKY, H RADEC K RÁLOVÉ Autor:PhDr. Petr Schlegel Název materiálu:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pády podstatných jmen, rod mužský, člen určitý
Němčina pro 7. třídu Tvoření otázky.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Němčina pro 8. třídu Anotace : Německý jazyk pro 8. ročník
Němčina pro jazykové školy nově 1
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Němčina pro 8. třídu. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.05_privlastnovaci_zajmena_po_predlozce_se_3_a_.
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Tvoření otázek v němčině
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE Autor: Katka Česalová Datum: 21. 9. 2013 Cílový ročník: 6. – 9. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk 2. stupeň Tematický okruh: Zájmena Téma: Tázací zájmena a tázací příslovce Metodický list/anotace: žáci se seznámí s tázacími zájmeny a příslovci, naučí se odpovídat na otázky, ve kterých se vyskytují Jazyk: čeština, němčina Očekávaný výstup: žáci se orientují v systému tázacích zájmen a příslovcí a běžně je využívají v konverzaci i písemné komunikaci Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 11 – 15 let

Základní pojmy: PRONOMEN– ZÁJMENO ADVERBIUM - PŘÍSLOVCE JEDNOTNÉ ČÍSLO – SINGULÁR (SG) MNOŽNÉ ČÍSLO – PLURÁL (PL) MUŽSKÝ ROD – MASKULINUM (M) ŽENSKÝ ROD – FEMININUM (F) STŘEDNÍ ROD – NEUTRUM (N) 1. PÁD – NOMINATIV (NOM) 2. PÁD – GENITIV (GEN) 3. PÁD – DATIV (DAT) 4. PÁD – AKUZATIV (AK)

Tázací zájmena : WER? – KDO? WAS? – CO? WESSEN? – KOHO? ČEHO? WEM? – KOMU? ČEMU? WEN? – KOHO? WELCHER? – KTERÝ? WELCHE? – KTERÁ? WELCHES? – KTERÉ? POZOR: KONCOVKY WAS FÜR EIN? – JAKÝ? ZASE ODVOZUJEME WAS FÜR EINE? – JAKÁ? OD SKLOŇOVÁNÍ WAS FÜR EIN? – JAKÉ? SUBSTANTIV!!!

Beispiele: Wer ist das? – Kdo to je? Was ist das?- Co to je? Wessen Buch ist das? – Čí kniha to je? Wem geben wir die Blume? – Komu dáme tu květinu? Wen besuchst du heute? – Koho dnes navštívíš? Welche Note bekomme ich? – Jakou známku dostanu? Was für einen Auto hat dein Vater? – Jaké auto má tvůj táta?

POZOR: WELCHER. – VYBÍRÁME Z URČITÉHO POČTU B POZOR: WELCHER? – VYBÍRÁME Z URČITÉHO POČTU B.: Welches Mädchen ist das? – Které je to děvče? (ze skupiny, ze třídy) WAS FÜR EIN? – PTÁME SE NA VLASTNOSTI B.: Was für ein Mädchen ist das? – Jaké je to děvče? Co je to za děvče? (pěkné, milé?)

Tvořte otázky s tázacími zájmeny a vzájemně si odpovídejte. Úkol pro dvojice: Tvořte otázky s tázacími zájmeny a vzájemně si odpovídejte. Poté tři nejlepší dvojice otázka – odpověď zapište a ústně předneste před spolužáky.

Tázací příslovce: WO? - KDE? WANN? - KDY? WIE? - JAK? WOHER? - ODKUD? WOHIN? - KAM? WARUM? - PROČ? WIE LANGE? - JAK DLOUHO? WIE OFT? - JAK ČASTO? WOZU? - K ČEMU? WOFÜR? - PRO CO? WORÜBER? - O ČEM? WIESO? - JAKŽE?

Beispiele: Wo wohnst du? Wann kommst du nach Hause? Wie alt bist du? Woher kommst du? Wohin fährst du? Warum fragst du? Wie lange lernst du? Wie oft turnst du? Wozu brauchst du das? Wofür machst du das? Worüber sprichst du?

Úkol 1: Přelož všechny věty s tázacími příslovci z předchozí stránky! Úkol 2: Vymysli ke každému tázacímu příslovci jednu další větu a zapiš ji česky i německy! Úkol 3: Na zapsané otázky odpoví Tvůj soused v lavici ústně německy!

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: Kde bydlíš? Kdy přijdeš domů? Kolik je ti let? Odkud pocházíš? Kam jedeš? Proč se ptáš? Jak dlouho se učíš? Jak často cvičíš? K čemu to potřebuješ? Nač to děláš? O čem mluvíš?

Použité zdroje: Vlastní materiály autorky Použité zdroje: Vlastní materiály autorky. Zdroje obrázků: Obrázky použity z galerie Klipart MS Word 2010.

Děkuji vám za pozornost.