Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozmnožování rostlin Opylení, oplození
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Nahosemenné rostliny „Gymnospermae“
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Morfologie rostlin – květ
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SEMENNÉ ROSTLINY - charakteristika
Fylogeneze rozmnožování vyšších rostlin
Stavba rostlinného těla
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
R O S T L I N Y N A H O S E M E N N É J E H L I Č N A N Y.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
SEMENNÉ ROSTLINY.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Květ a květenství autor: David Hainall.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Inovace studia botaniky prostřednictvím e-learningu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KVĚTENSTVÍ.
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Opylení a oplození Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO Téma: SPOJENÍ KOSTÍ
Pohlavní orgány Květ a květenství
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO Téma: SVALSTVO
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Nahosemenné rostliny I
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Opylení a oplození u rostlin
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Název prezentace (DUMu):
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
BOTANIKA.
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
AUTOR: Lenka Hrnčířová
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Rozmnožování rostlin Obr.1.
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, 276 01 Mělník www.zsjm-me.cz tel.: 315 623 015 EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LES Téma: ROZMNOŽOVÁNÍ NAHOSEMENNÝCH ROSTLIN Ročník: 6. Autor: Mgr. Martina Kopecká EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. POZNÁVÁME

ROZMNOŽOVÁNÍ NAHOSEMENNÝCH ROSTLIN POHLAVNÍ ORGÁNY: ♂ Samčí šištice (žluté) - složené z tyčinek, uvnitř PYL - pylová zrna obsahují samčí pohlavní buňky Obr. 1 Obr. 2 Obr. 3 1 – Pylové zrno, 2 - vzdušný vak

♀ Samičí šištice (růžové) - uvnitř VAJÍČKA (po dvou) - obsahují samičí pohlavní buňky OPYLENÍ = přenos pylu k vajíčku větrem = VĚTROSNUBNÉ OPLOZENÍ = splynutí samčí a samičí pohlavní buňky → vznikne SEMENO Obr. 4 Obr. 5

ŠIŠKA - je přeměněná samičí šištice, na každé šupině jsou dvě zralá semena s blanitým křidélkem. Semena NEJSOU krytá obalem → NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Obr. 6

ODKAZY: Obr. 1: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://botanika.wendys.cz/slovnik/pict/o1151_1.jpg&imgrefurl=http://botanika.wendys.cz/slovnik/heslo.php%3F1151&usg=__VOglK-cPliAEkHnoAgV4sVoIh-w=&h=320&w=240&sz=34&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=vbNAx3guuxc_TM:&tbnh=135&tbnw=101&ei=KDUjTuPHGoON-wbK6u21Aw&prev=/search%3Fq%3DBOROVICE%2BLESN%25C3%258D%2B-%2BSAM%25C4%258C%25C3%258D%2B%25C5%25A0I%25C5%25A0TICE%26hl%3Dcs%26rlz%3D1W1ADRA_cs%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=528&vpy=59&dur=2449&hovh=256&hovw=192&tx=100&ty=184&page=1&ndsp=40&ved=1t:429,r:2,s:0&biw=1920&bih=715 Obr. 4: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.meszarosova.cz/main.php%3Fg2_view%3Dcore.DownloadItem%26g2_itemId%3D969%26g2_serialNumber%3D2&imgrefurl=http://www.meszarosova.cz/main.php%3Fg2_itemId%3D967&usg=__sHpMBvSSg-9wa6HG74mZEcopYbQ=&h=502&w=640&sz=245&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=b7m7_K4mLDpXWM:&tbnh=130&tbnw=140&ei=njUjTuC_JsLs-ga4vYyxAw&prev=/search%3Fq%3DBOROVICE%2BLESN%25C3%258D%2B-%2BSAMI%25C4%258C%25C3%258D%2B%25C5%25A0I%25C5%25A0TICE%26hl%3Dcs%26rlz%3D1W1ADRA_cs%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=203&page=1&ndsp=40&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=104&ty=75 Obr. 6: http://www.e-herbar.net/main.php?g2_itemId=2104&g2_imageViewsIndex=1 Obr. 5: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://wiki.rvp.cz/%40api/deki/files/1049/%3Dsemeno%2520borovice%2520lesn%C3%AD.jpg%3Fsize%3Dwebview&imgrefurl=http://wiki.rvp.cz/Kabinet/Obrazky/0.Biologicka_klasifikace/%25C5%2598%25C3%25AD%25C5%25A1e%253A_rostliny_(Plantae)/oddeleni_nahosemenne/trida_jehlicnany/rad_borovicotvare/celed_borovice/Borovice_lesn%25C3%25AD&usg=__YKb440i1iCPcP98HoZmuvYmgAb8=&h=457&w=550&sz=51&hl=cs&start=0&zoom=0&tbnid=iCfb3vLAVgj2MM:&tbnh=111&tbnw=133&ei=HmojTofpFMLn-gb9yvWrAw&prev=/search%3Fq%3DBOROVICE%2BLESN%25C3%258D%2BSEMENA%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26rlz%3D1W1ADRA_cs%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbas%3D0%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=410&vpy=129&dur=92&hovh=111&hovw=133&tx=68&ty=82&page=1&ndsp=42&ved=1t:429,r:1,s:0&biw=1920&bih=715 Obr. 2: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://mikrosvet.mimoni.cz/images-resized/7e81ec4c1c390c64eb196d16dec1e46c.jpg&imgrefurl=http://mikrosvet.mimoni.cz/ulohy/80-pylova-zrna-1-nahosemenne-rostliny&usg=__dp-C2-VG4S4OEN_75WYrRzJgUE0=&h=551&w=800&sz=108&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=MF_u5mJsoBYdwM:&tbnh=139&tbnw=185&ei=TmojTs_iN8af-wb_4IXGAw&prev=/search%3Fq%3DBOROVICE%2BLESN%25C3%258D%2BROZMNO%25C5%25BDOV%25C3%2581N%25C3%258D%26hl%3Dcs%26rlz%3D1W1ADRA_cs%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=1259&vpy=419&dur=826&hovh=186&hovw=271&tx=156&ty=78&page=1&ndsp=42&ved=1t:429,r:38,s:0&biw=1920&bih=715 Obr. 3: http://mikrosvet.mimoni.cz/ulohy/80-pylova-zrna-1-nahosemenne-rostliny