Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fonologie Cvičení číslo 6.
Advertisements

Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
Konverzace Které sporty hrajeme v každém ročním období?
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Expressions of Time Write out the following times in two different ways (whenever possible). Vzor: 1:30 am Je jedna hodina třicet minut. Je půl druhé.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?.
Kolik to stojí?.
Hodiny a režim dne pro první třídu.
Lekce 4 čas.
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_10 Název materiálu: Vyjadřování věku a udávání času Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské.
NUMBERS- ČÍSLA Aj pro 3.-5.r.
Linking Words and phrases
Working with Verbs I Rewrite the following three sentences, replacing vidět with the appropriate conjugated forms of rozumět, mluvit o, hledat, and pracovat.
Znalostio zlomcích.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Poslechněme píseň: Buď na mě hodná. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
PRAVOPIS ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
⇨ sto (nom. sg.; neutral) 200 ⇨ dvě stě (dual) 300, 400 ⇨ tři, čtyři sta (nom. pl.) 500 – 900 ⇨ pět, šest,… set.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 14 – Revision December 4, 2008.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Pozor, čárka I..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 7 – L1+L2 revision October 9, 2008.
Prepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of Time.
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_20_First_aid.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník ČÍSLOVKY Co už známe Pokud v závodě předběhneš závodníka na druhém místě, na jakém místě.
VY_22_ INOVACE_ 07_ ANGLICKÝ JAZYK 5 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou MY DAY Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Čeština: 6. lekce Czech language: 6th lesson
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Where? 1) An adverb of place: Doma, tady, tam, vepředu, vzadu, nalevo, napravo, nahoře, dole, uprostřed … 2) A preposition + a noun in locative: V Praze,
Autor: Mgr. Leon Maršík Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_Čj5
PRESENT CONTINUOUS aneb přítomný čas průběhový
Čeština: 11. lekce Czech language: 11th lesson
What do you have to think about when planning something?
Čeština: 7. lekce Czech language: 7th lesson
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
Název školy: Základní škola Městec Králové
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Jazyk a jazyková komunikace - Anglický jazyk
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson
Present simple Negative +question
Název materiálu: Past simple tense
Translation 06/07 Kdy Clara vstává? When does Alice get up?
Future tenses Překlad Handout.
Translation 17/01 Líbilo by se ti jet v létě do Itálie . (fancy) Do you fancy going to Italy in the summer? Mohly bychom navštívit Florencii. We could.
Transkript prezentace:

Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct 2 dva, dvě, dvě 12 dvanáct 20 dvacet 3 tři 13 třináct 30 třicet 4 čtyři 14 čtrnáct (!) 40 čtyřicet 5 pět 15 patnáct (!) 50 padesát (!) 6 šest 16 šestnáct 60 šedesát (!) 7 sedm 17 sedmnáct 70 sedmdesát 8 osm 18 osmnáct 80 osmdesát 9 devět 19 devatenáct (!) 90 devadesát (!) 10 deset 100 sto

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 12 13 14 15 16 17 18 19 20 30 40 50 60 70 80 90 100

101 83 17 99 26 51 30 75 44 55 12 0 173 103 52 67 194 34 96 39 72 139 63 92 84 29 74 189 104 48 19 14 37 73 95 39 63 194

Kolik je…? 1 + 0 = 1 Jedna a nula je jedna. 1 + 1 = 2 Jedna a jedna jsou dvě. 1 + 2 = 3 Jedna a dvě jsou tři. 1 + 3 = 4 Jedna a tři jsou čtyři. 1 + 4 = 5 Jedna a čtyři je pět. 1 + 5 = 6 Jedna a pět je šest. The sum equels to: Jedna ⇨ je Dvě, tři, čtyři ⇨jsou Pět and more ⇨ je

5 + 8 = 2 + 1 = 12 + 4 = 10 + 11 = 60 + 13 = 2 + 2 = 95 + 3 = 75 + 9 = 39 + 5 = 5 + 4 =

Kolik je hodin? What is the time? Je jedna hodina. (nom. sg.) Jsou 2/3/4 hodiny. (nom. pl.) Je 5/6/7/8/9/10/11/12 hodin. (gen. pl.)

V kolik hodin? At what time? V/ve + accusative: V jednu hodinu. Ve 2/3/4 hodiny. V 5/6/7/8/9/10/11hodin. Ve 12 hodin.

Jak dlouho? How long? Accusative: (Jednu) hodinu. 2/3/4 hodiny.

Kolik je hodin? V kolik hodin?

3rd conjugation Example: mluvím Sg. Pl. 1. Mluvím 1. Mluvíme 2. Mluvíš 2. Mluvíte 3. Mluví 3. Mluví Negative forms: nemluvím, nemluvíš, nemluví…

3. Rozumí 3. Rozumí/rozumějí Oni mluví, vidí, končí x Sg. Pl. 1. Rozumím 1. Rozumíme 2. Rozumíš 2. Rozumíte 3. Rozumí 3. Rozumí/rozumějí Oni mluví, vidí, končí x Oni rozumí/rozumějí, prohlíží/prohlížejí ⇨some verbs of the 3rd conjugation have only –í in the 3rd person of plural, some of them can have both –í and -ejí/-ějí

4th conjugation (irregular verbs) Example: jedu Sg. Pl. 1. Jedu 1. Jedeme 2. Jedeš 2. Jedete 3. Jede 3. jedou Negative forms: nejedu, nejedeš, nejede… Jdu pěšky. (infinitiv jít) = I am going on foot. x Jedu autem. (infinitiv jet) = I am going by car.

Task: Fill in missing verbal forms 1) Infinitiv _________ 4) Infinitiv hrát 1. Jdu 1. __________ 1. Hraju 1. __________ 2. __________ 2. Jdete 2. __________ 2. __________ 3. Jde 3. __________ 3. __________ 3.___________ 2) Infinitiv číst 5) Infinitiv pít 1. Čtu 1. Čteme 1. Piju 1. __________ 2. Čteš 2. __________ 2. __________ 2. __________ 3. __________ 3. __________ 3. __________ 3. __________ 3) Infinitiv psát 6) Infinitiv mýt se 1. Píšu 1. __________ 1. Myju se 1. __________ 2. __________ 2. __________ 2. __________ 2. __________ 3. __________ 3.___________ 3. __________ 3. __________

Czech conjugations

Reflexive pronouns se, si 1) Verbs without the reflexive pronoun: e.g. píšu 2) Verbs with the reflexive pronoun: e.g. dívám se 3) verbs with/without the reflexive pronoun: e.g. mýt – mýt se

MÝT + accusative = to wash somebody/something Matka myje syna MÝT + accusative = to wash somebody/something Matka myje syna. = Mother is washing her son. MÝT SE = to wash yourselve Myju se. = I am washing myself. MÝT SI + accusative = to wash something which belongs to you Myju si obličej. = I am washing my face.

OBLÉKAT + accusative = to dress somebody Matka obléká syna. = Mother is dressing her son. OBLÉKAT SE = to get dressed Oblékám se.= I am getting dressed. OBLÉKAT SI = to put on something Oblékám si sukni. = I am putting on a skirt.

Translate: I am washing my hands. Peter is washing himself. Grandma is washing a child. She is putting on a sweater. We are getting dressed. Grandma is getting dressed a child.

Personal pronouns in accusative 1) Short forms - 2nd position Znám ho dobře. Vidím ho. 2) Long forms – after prepositions Dívám se na něho/na něj. Vzpomínám na něho/na něj. After a preposition j > n (jej >něj, ji > ni, je > ně)

NA/V/PRO + accusative 1) NA + accusative ⇨direction (Kam?) Jdu na poštu. Dej to na stůl. X NA + locative ⇨ position (Kde?) Jsem na poště. Je to na stole. 2) V + accusative ⇨ for time expressions (Kdy?) V jednu hodinu; v sobotu 3) PRO + accusative ⇨“for“ Jdu pro knihu. Jdu pro něho na nádraží.

Kde x kam KAM ⇨ direction Kam jdeš? - Jdu na poštu (accusative) Where are you going? – I am going to the post office. KDE ⇨ position Kde jsi? - Jsem na poště. (locative) Where are you? – I am at the post office. Jdu tam. X Jsem tam. Jdu sem. X Jsem tady. Jdu domů. X Jsem doma.