Renesance v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast: Hudební výchova na 2. stupni AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_10_HV8_Skála TÉMA: Renesance v hudbě OBSAH: Vývoj hudby v renesanci ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364
Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními dějinami renesance Obsah je pro žáky 8. ročníku a je určen pro interaktivní tabuli Nabyté vědomosti si žáci mohou ověřit v závěrečných otázkách
Renesance Renesance znamenala ve srovnání se středověkem návrat ke člověku, k jeho pozemskému životu Hudební renesanci zasazujeme do doby 14. – 16. století, kdy se především rozvíjelo umění vícehlasé kompozice
Renesance - Dalším rysem renesanční hudby bylo osamostatnění nástrojových skladeb. Byly to hlavně skladby pro varhany a virginál (druh čembala) - Rozvíjela se také chrámová hudba, která se dělila na protestantskou a katolickou Protestantská – důraz na zpěv lidu Katolická – velkolepá chrámová díla se zpěvem a nástroji
Renesance - představitelé ORLANDO DI LASO GIOVANY DA PALESTRINA GIOVANY GABRIELI
Otázky a úkoly 1. Jak se nazývá vícehlasý zpěv? …kánon 2. Jak se rozdělovala chrámová hudba? …protestantská a katolická 3. Jak se jmenoval nejvýznamnější představitel renesance? …Giovanny da Palestrina
Citace: Učebnice-CHARALAMBIDIS, Alexandros; PILKA, Jiří; CÍSAŘ, Zdeněk a kol. Hudební výchova pro 7. ročník základní školy. Praha 2: pedagogické, 1998, ISBN 80-7235-048-X. Obr. 1.- AUTOR NEUVEDEN. wikimedia.org [online]. [cit. 7.2.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/18/Giovanni_Pierluigi_da_Palestrina.jpg