Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_01_Přírodní podmínky Asie_Sluková Téma: Přírodní podmínky Asie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3380 Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách
Anotace Škola: ZŠ Mnichovo Hradiště, Sokolovská 254, okres MB Třída: 7. ročník Období : 1.pololetí školního roku 2011/2012 Výstup: prezentace, opakování Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Obor: Zeměpis Tematický okruh: Asie Využití: interaktivní tabule, dataprojektor, monitory žáků Pomůcky: Školní atlas světa, Atlas dnešního světa, učebnice Inovace: Materiál slouží k doplnění rozvoje regionálního zeměpisu. Aktivní práce žáků na tabuli
ASIE Přírodní podmínky
Poloha: největší světadíl rozloha – 44,4 km² pokrývá třetinu zemské souše většina území se rozkládá na severní a východní polokouli Asie je od Afriky oddělena Suezským průplavem a Rudým mořem od Ameriky Asii odděluje Beringův průliv a Tichý oceán společně s Evropou tvoří kontinent - Eurasie
Členitost a povrch: pobřeží je velmi členité – poloostrovy, velké i malé ostrovy pohoří Himaláje – Mount Everest 8 850 m n. m. nejvyšší bod na Zemi Mrtvé moře – nejníže položené místo na Zemi jih Asie – nížiny a pohoří velké množství činných sopek výskyt častých zemětřesení
Doplň slepou mapu – vodstvo: Severní ledový o., Tichý o., Indický o., Středozemní m., Japonské m., Beringovo m., Ochotské m., Žluté m., Jihočínské m.
Doplň slepou mapu – ostrovy, poloostrovy: poloostrovy – Arabský, Přední Indie, Kamčatka, Čukotský, Korejský, Malajský, Zadní Indie ostrovy- Cejlon, Sumatra, Borneo, Honšú, Filipíny
Řešení – vodstvo: Severní ledový o., Tichý o., Indický o., Středozemní m., Japonské m., Beringovo m., Ochotské m., Žluté m., Jihočínské m.
Řešení – ostrovy, poloostrovy poloostrovy – Arabský, Přední Indie, Kamčatka, Čukotský, Korejský, Malajský, Zadní Indie ostrovy- Cejlon, Sumatra, Borneo, Honšú, Filipíny
Metodické využití DUM slouží jako prezentace a rozšíření učiva o přírodních podmínkách Asie, je obohaceno o doplňování slepé mapy – procvičování orientace a opakování učiva Doplňování map má řešení – snímek 8 a 9
Zdroje SVATOŇOVÁ, Hana . Zeměpis: Putování po světadílech, 2. díl. Brno: NOVÁ ŠKOLA, 2008. 72 s. ISBN 80-7289-096-4 Obrázky - galerie MS Office