Z8119 Vyhledávání znalostí v prostorových datech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strojové učení I (Mitchell93) učicí množina příkladů hledáme generalizaci učicí množiny ověřujeme na testovací množině pokrytí, přesnost, F-kriterium.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
GRASS GIS GRASS GIS Nejlepší svobodný software pro GIS Nejlepší svobodný software pro GIS Další informace: Domovská stránka:
Eliška Klimentová, CVTI SR. - obohacují bežný knihovnický katalog o různé prvky - intuitivní rozhraní (které se nemusí nikdo dlouho učit) - vyhledávání.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Geografické informační systémy Doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D. Ing. Veronika.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Nabídka služeb Institutu inovace vzdělávání na ak. rok 2009/2010
Věcné autority v roce 2016
Analýza a interaktivní reporting nad medicinským kurikulem
Geografické informační systémy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číselné množiny - přehled
Indukce Definice: nalezení obecných zákonitostí z příkladů.
Detekce malware na základě informací z PE hlaviček
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Interpolace funkčních závislostí
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
MATEMATIKA Funkce.
Řízení sestaveného modelu
Školní fórum Jarní škola NSZM - Litoměřice
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Dobývání znalostí z databází dolování dat
Základy pedagogické metodologie
8.1 Aritmetické vektory.
Jsem ŠKOLÁK II.
Metody strojového učení
8.1.2 Podprostory.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Pedagogická psychologie
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
SIMULAČNÍ MODELY.
3. Metody pedagogické diagnostiky
Geografické informační systémy
Formální úprava rešerše
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
VIKMA06 Vyhledávání informací
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
Parametry polohy Modus Medián
VIKMA06 Rešeršní a studijně rozborová činnost
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Databázové systémy, datové modelování
Název projektu: Od rozvoje znalostí k inovacím
8.1.3 Lineární obal konečné množiny vektorů
SIGNÁLY A LINEÁRNÍ SYSTÉMY
zpracovaný v rámci projektu
STATISTIKA Exaktní věda Úkoly statistiky zjišťovat data
Vizualizace interakčních dat
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
MS Word - otevření a uložení souboru
Úvod do praktické fyziky
Fitování Konstrukce křivky (funkce), která co nejlépe odpovídá naměřeným hodnotám. - může podléhat dodatečným podmínkám Lineární vs. nelineární regrese.
TŘÍDĚNÍ DAT je základní způsob zpracování dat.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Datové sklady (Data Warehouse)
Příklad 4.1 M\DG ∑
Fitování Konstrukce křivky (funkce), která co nejlépe odpovídá naměřeným hodnotám. - může podléhat dodatečným podmínkám Lineární vs. nelineární regrese.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Badatelská činnost žáků MŠ, ZŠ, SŠ, VŠ
Analýza informačního systému
ANALÝZA A KLASIFIKACE DAT
Klasifikace pomocí asociačních pravidel
Geografické informační systémy
Informační modelování staveb (BIM)
Pravděpodobnost a matematická statistika I.
Vývoj prostorové struktury sídel a komunikací Příklad využití starých map a nástrojů GIS Geografické aspekty středoevropského prostoru Brno,
Transkript prezentace:

Z8119 Vyhledávání znalostí v prostorových datech metody dolování ze strukturovaných geografických dat přednáška 2 h, pondělí 14-15,40 Z4, cvičení 1h projekt klasifikovaný zápočet http://www.fi.muni.cz/~popel/lectures/geomining/ Výzkumný záměr MŠM Dynamická geovizualizace v krizovém managementu Žerotínovo nám. 9, Brno, 601 77 -- 2.patro - počítačová učebna geografie Cvičení Z4 17-18

Obsah I Metody a systémy pro dolování Vyhledávání znalostí v databázích Základy strojového učení, učení s učitelem., učení bez učitele. Asociační pravidla. Induktivní logické programování Systémy. Weka. R. Statistica, Orange, Clementine, Microsoft, MineSet Metody předzpracování dat Jazyky pro dolování v datech

Obsah I I Dolování ve strukturovaných datech Dolování v objektově orientovaných databazích, v textu a hypertextu Logiky pro prostorová a časově-prostorová data Dolování v geografických datech. Rastrová a vektorová data. Hledání asociačních pravidel Systémy: GeoMiner. GWiM. SPADA

Obsah I I I GRR Struktura, GIS GRASS Příprava a předzpracování dat Analytické metody Experimenty s GRR

Obsah I V Vizualizace a krizový management Vizualizace geografických dat. CommonGIS (Fraunhoffer Institut Bonn) Krizový management a EU projekt EGERIS Výzkumný záměr MŠM Dynamická geovizualiizace v krizovém managementu

Obsah V Projekty KD Labu FI Analýza satelitních snímků Vichřice v českých zemích Analýza textů o záplavách

Literatura Petr Berka, Dobývání znalostí z databází. Academia, 2003. Tom Mitchell, Machine Learning, McGraw-Hill, 1997. Jiawei Han and Micheline Kamber, Data Mining: Concepts and Techniques. Academic Presss 2001. Natalia and Gennady Andrienko, Exploratory Analysis of Spatial and Temporal Data. Springer 2005.

Metody a systémy pro dolování

Vyhledávání znalostí v databázích Datový sklad Výběr dat Předzpracování dat Data mining Vyhodnocení výsledku

Vyhledávání znalostí: CRISP DM

Strojové učení I Tom, Mitchel, Machine Learning, 1993 učicí množina příkladů hledáme generalizaci učicí množiny ověřujeme na testovací množině Statistické metody, explorační analýza dat a strojové učení

Strojové učení II Učení s učitelem (supervised learning) klasifikační úlohy, učicí příklady jsou klasifikovány do tříd (diskrétních či spojitých) Učení bez učitele (unsupervised learning) shlukování podobných objektů Deskriptivní úlohy (Agrawal 91) „A a B a C platí často“ často = častěji než daná mez „platí-li D a E, pak platí F“ (support,konfidence)

Učení s učitelem I supervised learning klasifikace (dokumentů, slov) do předem známých tříd rozhodovací stromy, pravidla (Quinlan 93) učení z instancí (Timbl, http://ilk.kub.nl/software.html) bayesovské učení (Mitchell 93) support vector machines (Bennett00, Cristianini00) neuronové sítě (Hassoun95)