ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolonizace v 19. a počátku 20. Století.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Svět ve 2. polovině 19. století kolonialismus
Svět v 60. letech Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Vývoj politické mapy světa
Vývoj politické mapy světa
VY_52_INOVACE_Z.9.36-hospodářské organizace ve světě-prezentace
Politické rozdělení a koloniální minulost
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kolonialismus a imperialismus
politické formy států a příklady
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
REGION ZÁPADNÍ EVROPA.
Cesta k 1. světové válce 1. část
Kolonialismus.
Stupeň rozvoje států světa
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
IMPERIALISMUS KOLONIALISMUS
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H4A, 4ročník
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
DEKOLONIZACE.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
První fáze dekolonizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Nástin hospodářských problémů Čínské lidové republiky a rozvojových zemí od druhé světové války do roku 1990.
POLITICKÁ MAPA SOUČASNÉHO SVĚTA
Velká francouzská revoluce
VELKÁ BRITÁNIE ANGLIE A VELKÁ BRITÁNIE V KOLONIÍCH.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_04_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Kolonizace světa Základní škola Libina, příspěvková.
Versailleská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Versailleská.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vývoj v jednotlivých zemích
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_DĚJEPIS
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Dekolonizace Dekolonizace je proces, při němž dochází k osamostatnění kolonií. Největší vlna dekolonizace proběhla po 2. světové válce. Týkala se hlavně.
ČÍNA.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření VY_32_Inovace_D_9_20_20
Kolonialismus 19. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Kolonialismus.
První světová válka 8. třída.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola Čelákovice
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky ICT AUTOR: Jana Rykrová TEMATICKÁ OBLAST: Dějepis NÁZEV DUMu: Kolonialismus POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: KÓD DUMu: JR_DĚJEPIS_ DATUM TVORBY: 12. 3.2013 ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace byla použita v dějepisném semináři. Patří k okruhu otázek, které se soustřeďují na vývoj ve 2. polovině 20. století, ale současně shrnuje problematiku kolonialismu od jeho počátků v 16. století.

Kolonialismus

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Colonisation2.gif?uselang=cs

KOLONIE?

Osada Starověk Další významy slova (biologie, obecné slovo,…)

Která definice je správná? Závislé území (město), bez vlastní vlády, ekonomicky a politicky podřízené jinému státu. Zámořské území, ekonomicky a politicky závislé na jiném státu.

První koloniální mocnosti? Kolonialismus 16. - 20. století ovládání méně rozvinutých zemí jinými, převážně evropskými státy První koloniální mocnosti?

1497 – rozdělení sfér vlivu mezi Španělskem a Portugalskem 1492 1497 – rozdělení sfér vlivu mezi Španělskem a Portugalskem Které další evropské země usilují o získání kolonií? Které části světa se stávají cílem koloniální expanze?

17. století: Anglie, Nizozemí, Francie Amerika, Asie, Australie, Afrika

18. století 1756-63 sedmiletá válka Válka za nezávislost 1776, 1781

19. století poč. 19. stol. - samostatné státy v Latinské Americe (Argentina, Peru, Brazílie, Mexiko) Jaké události měly vliv na vznik samostatných států v Latinské Americe?

Napoleonské války Francouzská revoluce Vznik USA Politika USA: Monroeova doktrina 1822 Čemu se říká „hon na Afriku“?

Snaha evropských zemí získat dosud nerozdělené území v Africe. Zejména 2. polovina 19. století

19. století 1871 – sjednocení Německa Německo: snaha o získání kolonií - jedna z příčin 1. světové války Imperialismus Británie – největší imperium v dějinách

20. století Po 1. světové válce začíná krize kolonialismu 1922 – samostatnost Egypta

Dekolonizace 1. fáze: 1945 – 50 1947: nezávislost Indie válečné konflikty Proč především asijské země?

Za 2. světové války - Japonsko Po porážce Japonska asijské země usilují o samostatnost (Francouzská Indočína) 2. fáze: od 2. poloviny 50. let - 1956: Tunisko, Maroko, Alžírsko (válka) 1960: rok Afriky 1975: Angola, Mozambik (1983 – Alto Catumbela, 1320 km)

Problémy Země třetího světa Hospodářská zaostalost Politická nestabilita Studená válka Jak se studená válka promítala do existence nově vzniklých samostatných států?

Soupeření o charakter nově vzniklých států – projev studené války

Shrnutí Které evropské státy jako první začaly vytvářet své koloniální říše? O kterém panovníkovi se v 16. století říkalo, že nad jeho říší nezapadá slunce? Které události měly vliv na vznik samostatných států v Latinské Americe v 19. století? Co bylo jednou z příčin 1. světové války? Proč začal proces „dekolonizace“ po 2. světové válce v Asii? Proč je rok 1960 vyhlášen „rokem Afriky“?