Název : VY_32_inovace_16 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY – TROPICKÝ PÁS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody –Podnebné pásy – Tropický pás
Advertisements

AFRIKA Geografická poloha.
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Rozlišujeme 5 základních klimatických pásem:
Rozmanitost podmínek života na zemi
Podnebné pásy 5. ročník.
PODNEBNÉ PÁSY.
Neživá příroda - vzduch
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Neživá příroda - vzduch
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Za předpokladu použití psacích potřeb
Elektronická učebnice - I
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Šířkové pásy tropický pás.
AUSTRÁLIE A OCEÁNIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Planety sluneční soustavy – Malé planety
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Subtropický pás pro 5. ročník ZŠ
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Podnebí.
Austrálie Podnebí Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_042
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Subtropický podnebný pás
Biosféra.
Planety sluneční soustavy – Velké planety
Tropický pás savana a poušť
Planety sluneční soustavy – Malé planety Pří_114_Rozmanitost přírody_Planety sluneční soustavy – Malé planety Autor: Mgr. Helena Koždoňová Škola: Základní.
Živočichové – ohrožené druhy -Tapír čabrakový
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr. Markéta Zákravská Název: VY_32_Inovace_08_10_Tropický pás Téma: Rozmanitost přírody Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Biosféra – světové rozložení Tomáš Kvasný Zeměpis červen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu pomocí.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_08_05_podnebné pásy. POLÁRNÍ PÁS Na většině území je věčný led, Velmi chladné podnebí. Teploty až -50º C. Řídké zalidnění. Střídání.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_02 - PŘ – RUDY 2- DRAHÉ KOVY Autor: Denisa Štelzigová.
Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh: Člověk a jeho zdraví Téma: Nervová soustava Jméno autora:
VY_32_INOVACE_18_32_DEŠTNÉ LESY
TROPICKÝ PÁS Mgr. Renata Šimková Přírodověda 5.tř.
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Subtropický podnebný pás
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Podnebné pásy listnaté lesy tropy subtropy
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace RUDY – železné rudy Název : VY_32_inovace_01 - PŘ - RUDY - ŽELEZNÉ.
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: Zeměpis- 6. ročník VY__32_INOVACE_07_IV_Z6_tropy_subtropy.
SLUNEČNÍ SOUSTAVA Název : VY_32_inovace_08 - PŘ – SLUNEČNÍ SOUSTAVA
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
VY_32_INOVACE_11_Z_HORKÉ POUŠTĚ
ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ Název : VY_32_inovace_20- PŘ – ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ
SOUHVĚZDÍ Název : VY_32_inovace_07- PŘ – SOUHVĚZDÍ
VY_32_INOVACE_14_Z_POLÁRNÍ PUSTINY
Jméno autora výukového materiálu
ATMOSFÉRA podnebí VY_32_INOVACE_07-10 Ročník: VI. r.
VY_52_INOVACE_36_ Život v oceánech a mořích
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
PODNEBNÉ PÁSY Název : VY_32_inovace_15 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Cizokrajné suchozemské ekosystémy
BIOSFÉRA savany, pouště a polopouště
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
VY_32_INOVACE_20_Z_TUNDRA
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
PODNEBÍ.
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: Základní škola T. G
Transkript prezentace:

Název : VY_32_inovace_16 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY – TROPICKÝ PÁS Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace PODNEBNÉ PÁSY Název : VY_32_inovace_16 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY – TROPICKÝ PÁS Autor: Denisa Štelzigová Období: březen Věková skupina: 5. ročník Tematická oblast: Přírodověda Anotace: Tropický deštný prales, savany, pouště

Podnebné pásy V různých podnebných pásech Země se vyskytují rozdílné rostliny a živočichové. Odlišují se vzhledem, způsobem života i potravou. PODNEBNÉ PÁSY : 1. TROPICKÝ PÁS 2. SUBTROPICKÝ PÁS 3. MÍRNÝ PÁS 4. SUBPOLÁRNÍ PÁS 5. POLÁRNÍ PÁS

TROPICKÝ PÁS A) Tropické deštné pralesy B) savany C) pouště Nejteplejší oblast na Zemi. Střídání ročních období je tu téměř nerozeznatelné. Vlivem srážek a teplot zde vznikly oblasti s odlišnými druhy rostlin a živočichů. Směrem od rovníku na S: A) Tropické deštné pralesy B) savany C) pouště

Tropické deštné pralesy Nacházejí se kolem rovníku. Je zde velmi teplo, vlhko a skoro pořád prší. Nejvíce rozmanitých druhů živočichů a rostlin na Zemi. Velmi důležité pro život - vytvářejí většinu kyslíku pro celou naší planetu Zemi.

Obr. 1 – 3 – Tropický deštný prales[1]

savany Od tropických deštných pralesů směrem k severu a jihu. Rovné plochy pokryté trávami a keři. Obr.4[2]

POUŠTĚ Obr.4 - Pouště[2] NA SEVERNÍM A JIŽNÍM OKRAJI TROPICKÉHO PÁSU. SUCHÉ A HORKÉ OBLASTI. ROSTLINY ZDE TÉMĚŘ NEROSTOU ŽIJÍ ZDE ŽIVOČICHOVÉ CO VYDRŽÍ DLOUHO BEZ VODY A DOKÁŽÍ SE PŘIZPŮSOBIT VYSOKÝM TEPLOTÁM BĚHEM DNE A NÍZKÝM BĚHEM NOCI OÁZA – MÍSTO V POUŠTI,KDE JSOU ZDROJE VODY. Obr.4 - Pouště[2]

Mapa světa info: Amazonský deštný prales. Jannie-shennie Mapa světa info: Amazonský deštný prales. Jannie-shennie.blog: Amazonský deštný prales [online]. 2007 [cit. 2012-03-4]. Dostupné z: http://jannie-shennie.blog.cz/0707/amazonsky-destny-prales Savana. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-03-4]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Savana Lidé a Země: Koncert pro pět smyslů. [online]. 2008 [cit. 2012-03- 4]. Dostupné z: http://www.lideazeme.cz/clanek/koncert-pro-pet- smyslu Savany. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-06-]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Savana MATYÁŠEK, Jiří, Věra ŠTIKOVÁ a Josef TRNA. Přírodověda 5: člověk a jeho svět. [3. vyd.]. Brno: Nová škola, 2011, 2 sv. Duhová řada. ISBN 978-80-7289-313-3.