Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_DĚJEPIS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravěk v českých zemích
Advertisements

starší – halštat 750 – 400 př.n.l. mladší – latén 400 – 0 př.n.l.
Keltové Doba laténská.
PRAVĚKÉ UMĚNÍ.
Pravěké umění Mezolit a neolit.
KELTOVÉ 2014.
Doba železná na našem území.
Doba laténská ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Doba laténská v Čechách
VY _12_INOVACE_D.6.19 KELTOVÉ – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 14. října Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
Všeználek dnes bude vypravovat o prvních obyvatelích naší země.
Doba železná Petr Machala.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZem zvaná Bohemia Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje osídlování.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Vlastivěda - dějepisná část (4. a 5. ročník) Název a číslo učebního.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Doba železná Mladší pravěk. Doba železná Mladší pravěk.
KELTOVÉ.
6. ročník Pravěk.
KELTOVÉ velká skupina kmenů, která ve starověku obývala západní, střední a částečně i jižní a východní Evropu, vč. území dnešní ČR Potomci dnes žijí v.
Časová osa pravěku 3 mil. – př. n. l.
Další nálezy na keltském sídlišti
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek Autor: Marcela Ivanenková Číslo šablony: III/2 Datum: Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_Vl.4.r.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
(PRAVĚK) MGR. IVETA ŠLAHAŘOVÁ. 1) doba kamenná - starší= paleolit (3 mil přnl.) - střední = mezolit ( přnl.) - mladší = neolit (5500-
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název:
Počátky umění na našem území
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_15
Pravěk.
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_18
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_PRVOUKA
Pravěk Vlastivěda – 4. ročník
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_DĚJEPIS
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13-10_ Laténská kultura Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Zopakujte si Kterou oblast označujeme jako pravlast Keltů? Ve které době se keltská civilizace ocitla na vrcholu svého vývoje? Kdo měl v keltské společnosti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_DĚJEPIS
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_15_Keltové a Germáni na našem území
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_DĚJEPIS
KELTOVÉ na našem území.
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_PRVOUKA
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
KELTOVÉ.
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
STŘEDNÍ EVROPA V DOBĚ ŽELEZNÉ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_DĚJEPIS
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_DĚJEPIS
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_DĚJEPIS
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
KELTOVÉ.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: 9.1.2012 Název: VY_32_INOVACE_05_DĚJEPIS Téma: Pravěk a starověk - Keltové Ročník: 6.-7. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Keltové 1. Vytvoř dvojice ze slov: keltská mince zemědělské nářadí duhovka jantar oppidum zkamenělá pryskyřice radlice opevněné sídliště

Řešení: keltská mince duhovka radlice zemědělské nářadí jantar zkamenělá pryskyřice oppidum opevněné sídliště

2. Doplň věty: Doba železná se dělí na období. a 2. Doplň věty: Doba železná se dělí na období . . . . . . . . . . a . . . . . . . . . Keltové žili na našem území v době . . . . . . . . . Po Keltech přicházejí . . . . . . . . Keltové používali k mletí obilí . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . byla keltská opevněná hradiště.

Řešení: Doba železná se dělí na období halštatské a laténské Řešení: Doba železná se dělí na období halštatské a laténské. Keltové žili na našem území v době laténské. Po Keltech přicházejí Germáni. Keltové používali k mletí obilí rotační dvoudílné mlýnky. Oppida byla keltská opevněná hradiště.

3. Označ správnou odpověď: Keltové uměli vyrábět čtyř- a dvoukolové vozy. Jak se toto řemeslo nazývá? a) vozařství b) kolářství c) tesařství

V době halštatské se k nám dováželo: a) sklo b) smaragdy c) vosk a med Druidové byli: a) kněží b) vojáci c) otroci

Řešení: Keltové uměli vyrábět čtyř- a dvoukolové vozy. Jak se toto řemeslo nazývá? a) vozařství b) kolářství c) tesařství V době halštatské se k nám dováželo: a) sklo b) smaragdy c) vosk a med Druidové byli: a) kněží b) vojáci c) otroci

Zdroj: Vlastní tvorba Anotace: Žáci si zopakují a prověří svoje znalosti o Keltech.