Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

NIŽŠÍ ROSTLINY (Thallobionta)
Rostlinná říše, stélka, ruduchy, zelené řasy, kolonie, cenobium
Název Řasy Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast
Nižší rostliny - Řasy Výukový materiál. Sestavila: Jana Sítařová, Gymnázium, Brno, třída Kapitána Jaroše.
Jednobuněčné organismy s pravým buněčným jádrem
Systém rostlin a řasy Autor: Mgr. Ivana Frýdová Projekt „EUROgymnázia“
LIŠEJNÍKY Lišejníky jsou organismy složené. Jedná se o SYMBIÓZU houby a řasy. Houba poskytuje řase vodu a řasa houbě dává organické látky. Díky tomuto.
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
PLANKTON.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Chaluhy, čili hnědé řasy
Vývojově nižší rostliny
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Datum vytvoření: VY_32_INOVACE_BIO.S6.14.
Oddělení: CHLOROPHYTA – zelené řasy
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Rostliny.
Přechod rostlin na souš
Řasy zelené.
Nižší rostliny Řasy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P05/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.
Rostliny - význam a jejich dělení.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
Digitalizace výuky Příjemce
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
LES ŘASY.
Plankton Přírodopis VY_32_INOVACE_169, 9. sada, Př3 ANOTACE
Opakování lišejníky, řasy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nižší rostliny (Thallobionta).
Živočichové rybníka a jeho okolí
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Mnohobuněčné organismy
CHLOROPHYTA – zelené řasy
Nižší rostliny (Thallobionta)
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
„NIŽŠÍ ROSTLINY“ ŘASY.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
AZ KVÍZ Houby, lišejníky, řasy
VY_52_INOVACE_53_Řasy – učební text
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.7.We.22_Mnohobunecne_organismy.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Řasy zelené.
Základní škola, Hradec Králové
MNOHOBUNĚČNÉ ROSTLINY
Řasy zařazení do systému organismů stavba prostředí a význam v přírodě
Transkript prezentace:

Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny Řasy Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny

Řasy Řadíme mezi ……………….. rostliny Staré organismy žijící převážně ve ……………. Potravu tvoří voda s …………………………………………… Pomáhají k udržování plynů ve vodním prostředí tím, že do vody uvolňují ……………… Dělení podle barvy stélky: Zelené řasy – obsahují ………………………. Jednobuněčné – rozmnožují se dělením Krásnoočko stojaté vody, mají ………………………… Pláštěnka Zelenivka – vznáší se ………………………………….. Zrněnka - ………………………….. Přechodné formy Váleč koulivý Mnohobuněčné – tělo se nazývá ……………. Šroubatka Žabí vlas Hnědé řasy – využití jako ………………………………………………………… Chaluhy – největší - …………………………………. měří až ……….. 3. Červené řasy

Řasy Řadíme mezi nižší rostliny Staré organismy žijící převážně ve vodě. Potravu tvoří voda s rozpuštěnými neústrojnými látkami a oxid uhličitý Pomáhají k udržování plynů ve vodním prostředí tím, že do vody uvolňují kyslík. Dělení podle barvy stélky: Zelené řasy – obsahují chloroplasty Jednobuněčné – rozmnožují se dělením Krásnoočko - stojaté vody, mají bičík Pláštěnka Zelenivka – vznáší se ve vodě Zrněnka – zelené povlaky na kmenech stromů a na kamenech Přechodné formy Váleč koulivý Mnohobuněčné – tělo se nazývá stélka. Šroubatka Žabí vlas Hnědé řasy – využití jako krmivo pro zvířata, hnojivo, potrava pro člověka Chaluhy – největší – bobulák - měří až 60 m. 3. Červené řasy