Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast: Člověk a příroda AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála TÉMA: Mapa OBSAH: Základní informace o mapách, jejich vznik a práce s nimi ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364
Anotace Prezentace seznamuje žáky s mapou, jejím vznikem a práci s ní Prezentace je určena pro interaktivní tabuli Práce je pro žáky 6. třídy Své vědomosti si žáci mohou ověřit v závěrečných otázkách
Mapa – je to zmenšený obraz povrchu planety Země
Mapa Mapa se skládá z několika částí: - NÁZEV MAPY - MAPOVÉ POLE - LEGENDA - MĚŘÍTKO - VRSTEVNICE - POPISKY
Dělení map map - Většina map vzniká na základě leteckých nebo družicových snímků - Můžeme je dělit z mnoha hledisek- obsah, měřítko, účel použití… Podle obsahu: TOPOGRAFICKÉ (MÍSTOPISNÉ) OBECNĚ ZEMĚPISNÉ TÉMATICKÉ 2. Podle měřítka: VELKÝCH MĚŘÍTEK(1:10000- 1:25000) MALÝCH MĚŘÍTEK(<1:1000000)
1. Co znázorňuje výškopis v mapách? Otázky a úkoly Vrstevnice 1. Co znázorňuje výškopis v mapách? 500 m 2. Kolik měří rovná cesta, když má v mapě 1 cm a měřítko mapy je 1:50000?
Citace: Učebnice- JEŘÁBEK, Milan; ANDĚL, Jiří; PEŠTOVÁ, Jana. Zeměpis 6 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2006, ISBN 80-7238-486-4. Obr. 1.- AUTOR NEUVEDEN. google.cz [online]. [cit. 19.11.2012]. Dostupný na WWW: http://files.regionalistiostrava.cz/200000290-84e0285d76/_vyr_210999999.JPG Obr. 2. –AUTOR NEUVEDEN. google.cz [online]. [cit. 22.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.infoglobe.cz/res/data/059/006830_05_037207.jpg Obr. 3.- AUTOR NEUVEDEN. google.cz [online]. [cit. 22.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.armystudyguide.com/images2/a0132.jpg