ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Památky Unesco Česká republika.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA ROTHOVÁ Název:VY_32_INOVACE_641_CESTOVNÍ RUCH V ČR Téma: CESTOVNÍ RUCH.
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
Památky UNESCO v ČR V České republice je do Seznamu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, cestovní,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_13 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kulturní dědictví Monotematický den. UNESCO Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO) byla ustavena v roce UNESCO plní úkoly v oblasti.
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Památky UNESCO v ČR Praha – historické jádro, Vyšehrad.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Památky UNESCO v České republice
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Krajinou Vysočiny, ZŠ Stonařov
ČR – PAMÁTKY UNESCO K/41, M/01
CESTOVNÍ RUCH 2. Přednáška Vymezení, základní pojmy a podmínky CR
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, UNESCO,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
CESTOVNÍ RUCH.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_74_ČR – Karlovarský kraj AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
Cestovní ruch a rekreace – Česká republika. Význam CR významný faktor české ekonomiky: významný faktor české ekonomiky: 2003: celkové příjmy z CR
REGIONÁLNÍ ANALÝZA CESTOVNÍ RUCH
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základní škola Lednice Břeclavská 510. Cestovní ruch v ČR.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie ČR Datum vytvoření21.9.
Česko – cestovní ruch VY_32_Inovace_18KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník9. Vzdělávacíoblastobor tematický okruh Člověk a příroda Zeměpis Hospodářský potenciál.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Památky.
VY_32_INOVACE_Vac_III_12 Památky UNESCO v ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_33_Jihočeský kraj_Sluková Téma: Jihočeský kraj Číslo.
Sídla ČR B. Hofmanová. Opakování pojmů: 1.Připomeň a vysvětli pojmy: obec, sídlo, město, vesnice, velkoměsto 2.Co rozumíš pod pojmy: urbanizace, suburbanizace,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
statutární náměstkyně hejtmana
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Česká republika Cestovní ruch ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Předmět:Vlastivěda Ročník: IV. Tematický celek: Česká republika
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_VLASTIVĚDA
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Jan KOHOUTEK TEMATICKÁ OBLAST: Geografie České republiky NÁZEV DUMu: ČR – cestovní ruch POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 16. KÓD DUMu: JK_CR_16 DATUM TVORBY: 11. 9. 2013 ANOTACE (ROČNÍK): kvarta – DUM – obsahuje informace o předpokladech, struktuře cestovního ruchu a o nejvýznamnějších oblastech jeho realizace na území České republiky METODICKÝ POKYN: Atlas České republiky – sešitový atlas pro ZŠ a víceletá gymnázia (2010)

Cestovní ruch v ČR Všeobecně má ČR dobré předpoklady: Přírodní předpoklady – různorodý reliéf, vápencové oblasti, pískovcová skalní města, krasové jevy, horské lesy, rybniční pánve… Až na velehory a mořské pobřeží se v ČR nacházejí všechny základní typy evropské krajiny Kulturně historické předpoklady – množství cenných staveb a objektů – velice vyhledávané cíle Historická centra měst, hrady, zámky, církevní stavby, venkovská lidová architektura Muzea, galerie, technická díla … Nejcennější na seznamu UNESCO Realizační předpoklady – dostatečná a kvalitní síť zařízení umožňující CR (dopravní, ubytovací, stravovací…) Výrazné zlepšení v 90. letech 20 st.

Lednicko-valtický areál Litomyšl Olomouc Praha Telč Třebíč Mapa zobrazující koncentraci památek UNESCO v jednotlivých evropských zemích. Čísla v rámečku udávají kolik tisíc km2 připadá na 1 památku UNESCO v daném státě.  Brno Český Krumlov Holašovice Kroměříž Lednicko-valtický areál Litomyšl Olomouc Praha Telč Třebíč Žďár nad Sázavou Kutná Hora http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Europe_-_density_of_UNESCO_sites.png

Křivoklát http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Krivoklat_castle_01.jpg

Český Krumlov http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cesky_Krumlov_01.jpg

Cestovní ruch v ČR Pro ekonomiku státu je nejvýznamnější aktivní CR (x pasivní CR) ČR ve světe mezi 20 nejnavštěvovanějšími zeměmi (V Evropě mezi 10) Zájem zejména o hlavní město Návštěvníci hlavně z Německa, Itálie, Nizozemci a obvatelé sousedních států Pasivní cestovní ruch – výjezdy našich občanů do zahraničí (vývoz finančních prostředků za hranice) Změna destinací po roce 1989 – Bulharsko, JSFR, Maďarsko, NDR Dnes – Itálie, Španělsko, Egypt, Chorvatsko Domácí cestovní ruch – druhé bydlení – velký význam pro záchranu venkovského domovního fondu

Nejvýznamnější oblasti CR v ČR Využitelné prakticky celé území ČR Nejvýznamnější oblasti soustředěného CR Přírodní oblasti – Krkonoše, Šumava, Jeseníky a Beskydy s Valašskem – letní i zimní turistika Krkonoše – nejvyšší návštěvnost Šumava, Krušné hory – nejvyšší potencionální rozvoj do budoucnosti Západočeská lázeňská oblast (tzv. lázeňský trojuhelník) – založena na přírodních podmínkách – výskyt minerálních a termálních pramenů Zahrnuje naše nejznámější lázně (K. Vary, Mariánské lázně, Františkovy lázně) Nejnavštěvovanější oblastí ČR je Praha – domácí i zahraniční CR Patří k nejnavštěvovanějším městům světa (přes 3 mil. cizinců)

KRKONOŠE - Sněžka s Obřím dolem, v pozadí Polsko http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sn%C4%9B%C5%BEka_a_Ob%C5%99%C3%AD_d%C5%AFl.jpg

Karlovy Vary http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:2007-KarlovyVary-143s.jpg

Český Krumlov Castle in the South Bohemian Region http://en.wikipedia.org/wiki/File:CeskyKrumlovNacht.JPG

Použité zdroje a literatura Červinka, P. et al. (2003): Zeměpis České republiky. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, s.r.o. Kastner, J. et al. (2009): Zeměpis naší vlasti. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, s.r.o. Toušek, V. et al. (2008): Ekonomická a sociální geografie. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o. Internetové zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesko Obrazové materiály: DOCSJ. wikipedie [online]. [cit. 11.9.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:CeskyKrumlovNacht.JPG BOBAK HA'ERI. wikipedie [online]. [cit. 11.9.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:2007-KarlovyVary-143s.jpg DBENZHUSER. wikipedie [online]. [cit. 11.9.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cesky_Krumlov_01.jpg SVOBODAT. wikipedie [online]. [cit. 11.9.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Krivoklat_castle_01.jpg PACKARE. wikipedie [online]. [cit. 11.9.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Europe_-_density_of_UNESCO_sites.png SNEK01. wikipedie [online]. [cit. 11.9.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sn%C4%9B%C5%BEka_a_Ob%C5%99%C3%AD_d%C5%AFl.jpg