Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Jehlan – povrch, objem, výpočty
síť, objem, povrch opakování
Autor: Mgr. Lenka Šedová
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Objem a povrch ve slovních úlohách
Mgr. Ladislava Paterová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Základní škola praktická a základní škola speciální
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Matematika Objemy těles.
Krychle Síť, povrch, objem
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.5. Jíl.20_Jednotky_času Datum:
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Objem hranolu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Povrch krychle.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.5. Jíl.06_Krychle Datum: 9. 10. 2013 Ročník: pátý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Krychle Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Seznámení s pojmem krychle a jejími základními vlastnostmi, výpočet povrchu a objemu.

KRYCHLE DEFINICE KRYCHLE trojrozměrné těleso GEOMETRIE DEFINICE KRYCHLE trojrozměrné těleso jeho stěny tvoří šest stejných čtverců H G E F D C A B

ZÁKLADNÍ ÚDAJE krychle ABCDEFGH POČET VRCHOLŮ: 8 POČET HRAN: 12 H G E a = 2 cm B krychle ABCDEFGH POČET VRCHOLŮ: 8 POČET HRAN: 12 POČET STĚN: 6

OBSAH JEDNÉ STĚNY VYNÁSOBÍME ŠESTI POVRCH „PLÁŠŤ KRYCHLE“ Jak ho vypočítat? ZNAČKA: S OBSAH JEDNÉ STĚNY VYNÁSOBÍME ŠESTI SÍŤ KRYCHLE a = 2 cm POČET STRAN OBSAH JEDNÉ STĚNY (OBSAH ČTVERCE) VZOREČEK S = 6 · a · a

„TO, CO SE VEJDE DOVNITŘ KRYCHLE“ OBJEM „TO, CO SE VEJDE DOVNITŘ KRYCHLE“ Jak ho vypočítat? ZNAČKA: V VYNÁSOBIT VŠECHNY STRANY MEZI SEBOU Jednotky mm3, cm3, dm3, m3…. VZOREČEK V = a · a · a V = a3

Bude potřebovat 1350 cm2 (1,35 m2) balicího papíru. CVIČENÍ 1 Vypočítej objem a povrch krychle: S = 6 · a · a S = 6 · 5 · 5 S = 150 cm2 V = a · a · a V = 5 · 5 · 5 V = 125 cm3 a = 5 cm 2 Slovní úloha: Filip koupil pro Lenku dárek. Dal ho do krabičky ve tvaru krychle s délkou strany 15 cm. Kolik balícího papíru bude potřebovat, aby do něj zabalil celou krabičku? S = 6 · a · a S = 6 · 15 · 15 S = 1350 cm2 Bude potřebovat 1350 cm2 (1,35 m2) balicího papíru.

Bude potřebovat 1350 cm2 (1,35 m2) balicího papíru. ŘEŠENÍ 1 Vypočítej objem a povrch krychle: S = 6 · a · a S = 6 · 5 · 5 S = 150 cm2 V = a · a · a V = 5 · 5 · 5 V = 125 cm3 a = 5 cm 2 Slovní úloha: Filip koupil pro Lenku dárek. Dal ho do krabičky ve tvaru krychle s délkou strany 15 cm. Kolik balícího papíru bude potřebovat, aby do něj zabalil celou krabičku? S = 6 · a · a S = 6 · 15 · 15 S = 1350 cm2 Bude potřebovat 1350 cm2 (1,35 m2) balicího papíru.

Matematika pro 5.ročník (J. Justová); nakladatelství Alter Všechny použité obrázky a aktivity jsou vytvořeny pomocí nástrojů a galerie Microsoft PowerPoint