Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Advertisements

Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
Jehlan povrch a objem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Hranoly Pohanová Lucie.
Digitální učební materiál
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Honem pryč!! MNOHOSTĚNY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
* Hranol Matematika – 7. ročník *.
Objem hranolu.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Povrch hranolu – příklady – 1
Čas na Zemi Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_06_Čas na Zemi Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Literatura Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_51_Epika, lyrika Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Internet Autor: Mgr. Jan Duchek VY_32_INOVACE_14_Internet Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách VY_32_ INOVACE_52_Nerosty-sůl.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
Rozšiřování a zkracování postupného poměru. Postupný poměr – rozšiřování a krácení Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_53_Postupny_pomer_rozsirovani_kraceni.
Autor: Mgr. Věra Martincová
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_60_Práce s grafem
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Lidské rasy
VY_32_INOVACE_22_Sociální_sítě
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
VY_32_INOVACE_18_Vypnutí_a_odhlášení
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_01_Náhradní rodinná péče
VY_32_INOVACE_48_Internet_v_mobilu
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_48_Jan Neruda
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Tělesa –čtyřboký hranol
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_04_Parlament ČR
Matematika Komolý jehlan
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_53_Hrubý Jeseník
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_02_Střídání dne a noci
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_42_Božena Němcová
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Člověk a předpoklady soužití Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková
Opakování geometrie - pojmy VY_32_INOVACE_33_Opakovani_geometrie
VY_32_INOVACE_38_Rozvrh_excel
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_44_Karel Čapek
TEČNA KRUŽNICE PROCHÁZEJÍCÍ DANÝM BODEM
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Oceánie
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
Pravoúhlá soustava souřadnic
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_15_Atmosféra
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“.
Autor: Mgr. M. Vejražková
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_10_Litosféra
Pythagorova věta.
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy Hranoly Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.

Hranol Kolmý hranol boční hrany jsou kolmé k podstavám Kosý hranol těleso mnohostěn 2 podstavy + boční stěny podstavy jsou shodné mnohoúhelníky, boční stěny tvoří rovnoběžníky Kolmý hranol boční hrany jsou kolmé k podstavám Kosý hranol boční hrany nejsou kolmé k podstavám Pravidelný hranol podstavy tvoří pravidelné n-úhleníky

n-bokýhranol Hranoly pojmenováváme podle počtu bočních stěn (počtu vrcholů podstavy) trojboký hranol podstavou je trojúhelník čtyřboký hranol podstavou je čtyřúhelník šestiboký hranol podstavou je šestiúhelník

Síť hranolu Horní podstava Plášť Dolní podstava

Vytvořeno jako DUM do předmětu matematika na Základní škole a Mateřské škole Mladá Boleslav, 17. listopadu 1325, příspěvková organizace pro devátý ročník základní školy. Materiál slouží k doplnění výkladu o hranolech. Materiál doporučuji prezentovat pomocí dataprojektoru. Materiál byl vytvořen a pilotován v I. pololetí školního roku 2012/2013.