MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objemy a povrchy těles Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Advertisements

VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
Digitální učební materiál
Jehlan povrch a objem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rotační kužel - výpočet objemu
Hranoly Pohanová Lucie.
Digitální učební materiál
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Honem pryč!! MNOHOSTĚNY.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
* Hranol Matematika – 7. ročník *.
Objem hranolu.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední škola stavební Jihlava
Digitální učební materiál
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
Digitální učební materiál
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
MATEMATIKA Úhel a jeho velikost.
Užití goniometrických funkcí
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Obvody a obsahy rovinných obrazců
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Prezentace – Matematika
Digitální učební materiál
Části kruhu – jejich obvody a obsahy
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
HRANOL Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG. Hranolový prostor Množina všech bodů navzájem rovnoběžných přímek (tvořících přímek) procházejících všemi.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
MATEMATIKA Mocniny s celým mocnitelem. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
MATEMATIKA Funkce.
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tělesa –čtyřboký hranol
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
MATEMATIKA Odchylka přímek a rovin 1.
Matematika Komolý jehlan
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
MATEMATIKA Goniometrické funkce Příklady 2.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1

Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0228 Název školy: Střední odborná škola Litovel, Komenského 677 Číslo materiálu: III-2-07-08_Objem-a-povrch-hranolu-1 Autor: Mgr. Stanislav Prucek Tematický okruh: Matematika Ročník: III. Datum tvorby: leden 2014 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Stanislav Prucek

Objem a povrch tělesa Objem tělesa je kladné číslo, které udává, jak velkou část prostoru těleso zaujímá. Povrch tělesa je obsah plochy, kterou je těleso ohraničeno.

Hranol Hranol je těleso ohraničené dvěma shodnými mnohoúhelníky a pláštěm, oba mnohoúhelníky jsou podstavy hranolu. čtyřboký hranol trojboký hranol trojboký hranol n-boký hranol je hranol, jehož podstavou je n-úhelník. zpět

Vrcholy hranolu jsou krajní body bočních a podstavných hran. Plášť hranolu se skládá z rovnoběžníků, které tvoří boční stěny hranolu. Boční hrany hranolu jsou úsečky, ve kterých se protínají sousední boční stěny. Podstavné hrany hranolu jsou úsečky, ve kterých se protínají boční stěny a podstavy. Vrcholy hranolu jsou krajní body bočních a podstavných hran. zpět

Hranol kosý nemá boční stěny k podstavám kolmé. Hranol kolmý má boční stěny obdélníky nebo čtvrtce, které jsou kolmé k oběma podstavám. Hranol kosý nemá boční stěny k podstavám kolmé. Pravidelný hranol je kolmý hranol, jehož podstavy jsou pravidelné mnohoúhelníky. kolmý hranol kosý hranol pravidelný čtyřboký hranol zpět

Anotace: Tato prezentace slouží k výkladu Stereometrie – Objem a povrch těles. Žáci znají tělesa a umí popsat všechny jejich části. Znají vzorce pro výpočet objemu a povrchu hranolu, krychle, kvádru, válce, jehlanu, kužele a koule. Počítají objemy a povrchy uvedených těles. Použité zdroje: doc. RNDr. Emil Calda, CSc.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory středních odborných učilišť, 2.díl, 1. vydání 2003, Prometheus, ISBN 80-7196-260-0 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Stanislav Prucek zpět