OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2.1 Substantive – Genus, Artikel
Advertisements

Das Verb haben VY_22_INOVACE_B2 - 14
SILNÉ SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN V JEDNOTNÉM ČÍSLE
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
Projekt: H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
MINULÉ ČASY SMÍŠENÝCH SLOVES
TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
VZTAŽNÁ A UKAZOVACÍ ZÁJMENA
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityII/2–Inovace.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 2 - SE ČLENEM NEURČITÝM
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Označení DUM Fi- DUM Autor
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Skloňování podstatných jmen v 3. a 4. pádě
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
7. LEKCE (7. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
3. LEKCE (3. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Deutsch mit Max 2 Lektion 5. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_04 Personalpronomen im Dativ TEMA:Jazyková.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Personalpronomen Autor.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_01 Personalpronomen im Akkusativ.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhFeste und Geschenke TémaPředložky.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Předložky se 4. pádem VY_32_INOVACE_02-08 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
NĚMECKÝ JAZYK ZÁPOR Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
OSOBNÍ ZÁJMENA ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie, Sie.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Němčina pro jazykové školy nově 1.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Digitální učební materiál
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Osobní zájmena v čísle množném
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Skloňování přídavných jmen po členu určitém
Transkript prezentace:

OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ Autor: Katka Česalová Datum: 20. 9. 2013 Cílový ročník: 6. – 9. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk 2. stupeň Tematický okruh: Zájmena Téma: Skloňování osobních zájmen Metodický list/anotace: žáci se seznámí s osobními zájmeny a se zásadami, které mohou využívat při jejich skloňování v němčině Jazyk: čeština, němčina Očekávaný výstup: žáci se orientují v systému osobních zájmen v němčině a používají běžně jejich 3. a 4. pád Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 15 let

Základní pojmy: PRONOMEN– ZÁJMENO JEDNOTNÉ ČÍSLO – SINGULÁR (SG) MNOŽNÉ ČÍSLO – PLURÁL (PL) MUŽSKÝ ROD – MASKULINUM (M) ŽENSKÝ ROD – FEMININUM (F) STŘEDNÍ ROD – NEUTRUM (N) 1. PÁD – NOMINATIV (NOM) 2. PÁD – GENITIV (GEN) 3. PÁD – DATIV (DAT) 4. PÁD – AKUZATIV (AK)

Osobní zájmena : WER? WEM? WEN? SINGULÁR PLURÁL PÁD: ich du er sie es wir ihr sie Sie WER? 3. PÁD: mir dir ihm ihr ihm uns euch ihnen Ihnen WEM? 4. PÁD: mich dich ihn sie es uns euch sie Sie WEN? Poznámka: 2. pád (GENITIV) osobních zájmen je používán méně, přivlastňujeme jím jednotlivým osobám. Dá se nahradit předložkou von se 3. pádem.

POZOR! Mnohé tvary zájmen si můžeme lehce odvodit, pokud známe skloňování podstatných jmen v jednotlivých rodech! 1) 3. pád sing.: dem Vater, dem Kind = ihm (jemu) KOMU? der Mutter = ihr (jí) 3. pád pl.: den Kindern = ihnen (jim), Ihnen(Vám – vykání čili v němčině „onikání“)

2) Využijeme znalosti toho, že v rodě ženském a středním a v množném čísle je stejný tvar 1. pádu jako 4. pádu. To platí i pro zájmena osobní: singulár: plurál: 1. p. - 4. p. 1. p. - 4. p. sie – sie sie – sie es – es Sie - Sie POKUD POCHOPÍME SYSTÉM, DÁVÁME DOHROMADY SKLÁDANKU A VŽDY SI VŠE POTŘEBNÉ ODVODÍME!

Doplň do textu zájmena ve správném pádě: ÚKOL: Doplň do textu zájmena ve správném pádě: (po podstatném jménu následuje vždy zájmeno) Die Mutti mit dem Sohn Peter gehen einkaufen. ……… kauft ……… ein neues Buch über die Natur. ……. ist sehr schön. Peter nimmt das Buch in die Schule. Hier kann ………. mit ……….. gut arbeiten. Frau Lehrerin sagt ……… (mu): „ …….. bist sehr fleissig! Mit …….. (s tebou) können auch die Mitschüler arbeiten. ……… haben sicher zu Hause auch interessante Bücher. Alle Schüler sollen ………. nächste Stunde mitbringen.“ Peter antwortet: „ Ich danke …………, Frau Lehrerin, ………. habe zu Hause noch viele Bücher, …….. bringe ………, ……… werden mit ………… auch arbeiten.“ Žáci mohou poté text přeložit – ústně nebo písemně, případně napsat pokračování s vynechanými zájmeny jako procvičení pro spolužáky do příští hodiny. Mohou také vymyslet jiný krátký příběh s vynechanými zájmeny.

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: Die Mutti mit dem Sohn Peter gehen einkaufen. Sie kauft ihm ein neues Buch über die Natur. Es ist sehr schön. Peter nimmt das Buch in die Schule. Hier kann er mit ihm gut arbeiten. Frau Lehrerin sagt ihm: „ Du bist sehr fleissig! Mit dir können auch die Mitschüler arbeiten. Sie haben sicher zu Hause auch interessante Bücher. Alle Schüler sollen sie nächste Stunde mitbringen.“ Peter antwortet:„ Ich danke Ihnen, Frau Lehrerin, ich habe zu Hause noch viele schöne Bücher, ich bringe sie, wir werden mit ihnen auch arbeiten.“

Použité zdroje: Vlastní materiály autorky Použité zdroje: Vlastní materiály autorky. Zdroje obrázků: Obrázky použity z galerie Klipart MS Word 2010.

Děkuji vám za pozornost.