SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (o směsích)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 8. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma: Slovní úlohy.
Mocniny Mocniny desetinných čísel.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová DĚLENÍ.
Tercie Rovnice Rovnice – slovní úlohy postup na konkrétním příkladu.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Objem a povrch válce – použití v praxi Kolik litrů nafty je v plném sudu?
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
Slovní úlohy řešené rovnicemi
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Objem a povrch kvádru a krychle
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET 2
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
VY_42_INOVACE_68_Závěrečné opakování – soustava rovnic
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Rovnice ve slovních úlohách V.
Autotest.
SLOVNÍ ÚLOHY NA PŘÍMOU A NEPŘÍMOU ÚMĚRNOST
Vypočítej a zaokrouhli
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Sčítání desetinných čísel
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
PROCENTA - trojčlenkou
zpracovaný v rámci projektu
Poměr v základním tvaru.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
VY_32_INOVACE_58_Jednotky objemu
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
PŘÍMÁ ÚMĚRNOST - TROJČLENKA
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Poměr v základním tvaru.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Rovnice HRA.
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
M-Ji-CU055-Slovni_ulohy_na_smesi
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
směsi roztoky Slovní úlohy o směsích Výkladová úloha Řešené příklady
NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 5 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
38 PROMILE.
Rovnice.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Slovní úlohy o společné práci − 3
Matematika 2 Sčítání a odčítání do 20.
Transkript prezentace:

SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (o směsích) Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh o směsích řešených rovnicí. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš

ÚLOHY O SMĚSÍCH V úlohách „o směsích“ jsou dva nebo více druhů veličin, například: lacinější a dražší zboží bankovky různých hodnot láhve menšího a většího objemu směs z teplé a studené vody …… V těchto úlohách zvolíme jeden údaj jako neznámou, pomocí této neznámé vyjádříme všechny údaje ze zadání. Potom sestavíme rovnici.

Dvoustovek bylo šest, pětistovek čtrnáct. K výplatě 8200 Kč potřebovala pokladní 20 bankovek. Některé byly dvoustovky, některé pětistovky. Jak částku vyplatila? Dvoustovky ………….. x ks ……………. 200 . x Kč Pětistovky ……… 20 – x ks ….. 500 . (20 – x) Kč Celkem …………………20 ks ………………. 8200 Kč ROVNICI SESTAVÍME V KORUNÁCH: 200x + 500(20 – x) = 8 200 200x + 10 000 – 500x = 8 200 - 300x + 10 000 = 8 200 / - 10 000 - 300x = - 1 800 /: (-300) x = 6 Zkouška: dvoustovky ….............6 ks ………..6 . 200 = 1 200 Kč pětistovky …20 – 6 = 14 ks ……..14 . 500 = 7 000 Kč celkem ………………….20 ks ……………………. 8 200 Kč Dvoustovek bylo šest, pětistovek čtrnáct.

Lehčích sáčků bylo 10, těžších 14. V prodejně rozdělili 22 kg ovoce do 24 sáčků. Některé měly hmotnost 0,8 kg, některé 1 kg. Kolik bylo lehčích, kolik těžších sáčků? lehčí sáčky …………… x ks ………… 0,8 . x kg těžší sáčky …….. 24 – x ks …. 1 . (24 – x) kg celkem ……………….. 24 ks ……………… 22 kg Rovnici sestavíme v kg: 0,8x + 1 . (24 – x) = 22 0,8x + 24 – x = 22 - 0,2x + 24 = 22 / -24 - 0,2x = - 2 / . 10 - 2x = - 20 / : (- 2) x = 10 Zkouška: lehčí sáčky …………………..10 ks …………….0,8 . 10 = 8 kg těžší sáčky …… 24 – 10 = 14 ks ……………. 1 . 14 = 14 kg celkem ………………….…… 24 ks ………………………… 22 kg Lehčích sáčků bylo 10, těžších 14.

145 litrů oleje bylo rozlito do 35 plechovek 145 litrů oleje bylo rozlito do 35 plechovek. Některé byly třílitrové, některé pětilitrové. Kolik bylo kterých? POČÍTEJ SÁM. NEVÍŠ JAK NA TO? Klikni. 3 l …………. x ks ……..…….. 3 . x l 5 l ……35 – x ks ….. 5 . (35 – x) l celkem … 35 ks ……..…….. 145 l 3x + 5. (35 – x) = 145 3x + 175 – 5x = 145 - 2x + 175 = 145 / - 175 - 2x = - 30 / : (- 2) x = 15 Zkouška: 3 l ………………. 15 ks …….. 15 . 3 = 45 l 5 l … 35 – 15 = 20 ks …….. 20 . 5 = 100 l Celkem ……….. 35 ks …………………. 145 l Třílitrových plechovek je 15, pětilitrových 20.

Na dvoře jsou slepice a králíci. Dohromady mají 22 hlav a 64 nohou Na dvoře jsou slepice a králíci. Dohromady mají 22 hlav a 64 nohou. Kolik je slepic? Kolik králíků? Vypočítej. Opravdu jsi neuměl? Klikni. Vyber správné řešení: 12 slepic a 9 králíků 10 slepic a 11 králíků 10 slepic a 12 králíků 11 slepic a 9 králíků Ani jedna možnost nebyla dobře. Správně je: slepice …….... x hlav ……..…….… 2x nohou králíci …. 22 – x hlav …..4 . (22 – x) nohou celkem …….. 22 hlav …………….. 64 nohou 2x + 4(22 – x) = 64 2x + 88 – 4x = 64 - 2x + 88 = 64 /- 88 - 2x = - 24 / : (- 2) x = 12 Zkouška: slepice …............ 12 hl. …… 2 . 12 = 24 nohou králíci … 22 -12 = 10 hl. ….. 4 . 10 = 40 nohou Celkem …………… 22 hl. ………………. 64 nohou Na dvoře bylo 12 slepic a 10 králíků.

Použité zdroje: Vlastní Klipart Microsoft Office 2010