Autor: Mgr. Karolina Pátková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Povrch krajiny VY_III/2_inovace_10_ Povrch krajiny Autor: Mgr. Karin Cahlíková.
Advertisements

Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor:Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava Název : VY_32_INOVACE_6A_16_Ukrajina Téma:
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_PRVOUKA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV AUTOR: MGR. ADELHEIDA RYCKOVÁ NÁZEV:VY_32_INOVACE_08_PRVOUKA 3.R. TEMA: KRAJINA KOLEM NÁS ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Zeměpis – 6.ročník Krajina VY_32_INOVACE_ Název školy
Královéhradecký kraj Rozloha:4759 km2 Počet obyvatel:
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Název : VY_32_INOVACE_01_10_Zemětřesení
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Blanka Petlánová
EU_32_sada 2_14_PV_Druhy map a jejich využití_Duch
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Středočeský kraj Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
VY_52_INOVACE_13_Zvířata v zimě
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr
Autor: Andrea Kolářová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Andrea Kolářová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Zeměpis, Liberecký kraj Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
Elektrické spotřebiče, vodiče, nevodiče
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Autor: Kouglová Rita Název : VY_32_INOVACE 14C_13 Téma -Úraz a nemoc
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Autor: Kouglová Rita Název : VY_32_INOVACE 14C_10 Téma Zimní sporty
Autor: Kouglová Rita Název : VY_32_INOVACE 14C_07 Téma Zimní příroda
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
TÉMA: Výrobky a přírodniny
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_LIBERCKY_KRAJ.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola okres Jindřichův Hradec
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Pardubický kraj
KARTOGRAFIE: MAPY A PLÁNY
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Typy krajiny podle vzhledu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Odkrývání obrázků – poznej místa
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Liberecký Kraj Ondřej sedlák.
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Karolina Pátková Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_08_Téma_Typy_krajiny Téma: Prvouka 3. třída Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1431

Anotace Žáci se seznámí s různým typem krajiny. Povídají si o krajině, ve které žijí, jak do jejího vzhledu zasáhl člověk. Rozeznávají krajinu z hlediska využití člověkem.

Typy krajiny

Krajina kolem nás má různé podoby Krajina kolem nás má různé podoby. Stačí se podívat a sami poznáte, v jakém typu krajiny se nacházíte.

Rozlišujeme tyto typy krajiny: Rovina Rovná, málo členěná krajina. Nejsou zde kopce, je vidět do širého kraje. Zvlněná krajina, jsou zde kopce pokryté lesy, ale také louky, pole a pastviny. Vyšší hory, které mají strmější svahy. Oddělují je hluboká údolí. Pahorkatina Hory

Části kopce vrchol úbočí úpatí

Člověk po staletí zasahuje do krajiny a přizpůsobuje ji svým potřebám Člověk po staletí zasahuje do krajiny a přizpůsobuje ji svým potřebám. Napadá vás, jak? Kácí lesy, vysazuje nové, zakládá rybníky, orá pole, staví města a továrny, staví přehrady, doluje uhlí . . . . Říkejte další možnosti. Které jsou podle vás dobré, které špatné? Jak se má člověk k přírodě chovat a proč?

Krajina může také být: Zemědělská Průmyslová Lesnatá S rybníky pole, pastviny Průmyslová továrny, elektrárny, doly Lesnatá lesy, skály, paseky S rybníky například na jihu Čech

V jaké krajině žijeme my?

Rozdělte nebo vylosujte si krajinu lesnatou, hornatou, průmyslovou apod. a nakreslete ji. Udělejte si společnou výstavu.

Zdroje Vlastní fotografie z archivu autorky.