NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Advertisements

Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
DATOVÝ TYP POLE.
Pole, ukazatele a odkazy
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení.
Čtvrté cvičení Objektové programování Objektový model v Javě
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá pole řetězec debugr.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
C# - struktury, výčtové typy, pole
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
PB161 Jmenné prostory, I/O proudy PB161 | Jmenné prostory, IO proudy PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování.
Třída jako zdroj funkcionality
C# - Exceptions (výjimky)
Objektové programování
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
6. cvičení Polymorfismus
JavaScript Podmínky, cykly a pole.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IB111 Programování a algoritmizace
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
KIV/PPA1 cvičení 6 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Datový typ pole –Jednorozměrná a vícerozměrná –Práce s vektory a maticemi.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
STRING A UKAZATELE. Co to je řetězec? Řetězec v Javě je samostatný objekt. Je konstantní, co znamená, že jednou vytvořený řetězec nelze změnit. Chceme-li.
Počítače a programování 1 7.přednáška. Základy Pole ve třídách a metodách Pole Arrays.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Jana Ch. ZL 3. Prezentace o pravděpodobnosti. Máme 16 láhví minerálky. Víme, že v 10 láhvích je PODĚBRADKA a v 6 je ONDRÁŠOVKA. Jaká je pravděpodobnost,
ZADÁNÍ Sestavte program, který vytiskne n hvězdiček.
PŘÍKAZ for úkol 1_47.
PŘÍKAZ do - while úkol 1_43.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Jana Kijonková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Relační databáze ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Programovací jazyk C# 4. část - cykly.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
C# konzole – Vstup a výstup
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované programování v C# ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0458

Cvičení 20 C# polymorfismus, porovnání for a foreach. Otevřete projekt Mineralky a upravte hlavní program tak, že vytvoříte pole instancí Mineralka a uložíte do něj všechny instance tříd Minerálka i Prichut. Pole objektů může využít dědění v třídách tak, že do pole instancí třídy rodiče, můžeme vkládat instance potomka. static void Main(string[] args) { Mineralka mattoni = new Mineralka("Mattoni", 15.5); Mineralka podebradka = new Mineralka("Poděbradka", 18.30); Mineralka dobra = new Mineralka("Dobrá voda", 14.9); Prichut citronHana = new Prichut("Hanácká", 21.30, "Citronová"); Mineralka[] kosik = new Mineralka[4]; kosik[0] = mattoni; kosik[1] = podebradka; kosik[2] = dobra; kosik[3] = citronHana; Otevřete projekt Mineralky a upravte hlavní program tak, že vytvoříte pole instancí Mineralka a uložíte do něj všechny instance tříd Minerálka i Prichut. Pomocí cyklu for objednejte náhodný počet všech druhů. Počet bude z intervalu 40-100. Vypočítejte a vypište celkovou cenu objednávky. Totéž udělejte pomocí cyklu foreach.

Cvičení 20 C# polymorfismus, porovnání for a foreach. Otevřete projekt Mineralky a upravte hlavní program tak, že vytvoříte pole instancí Mineralka a uložíte do něj všechny instance tříd Minerálka i Prichut. Pole objektů může využít dědění v třídách tak, že do pole instancí třídy rodiče, můžeme vkládat instance potomka. static void Main(string[] args) { Mineralka mattoni = new Mineralka("Mattoni", 15.5); Mineralka podebradka = new Mineralka("Poděbradka", 18.30); Mineralka dobra = new Mineralka("Dobrá voda", 14.9); Prichut citronHana = new Prichut("Hanácká", 21.30, "Citronová"); Mineralka[] kosik = new Mineralka[4]; kosik[0] = mattoni; kosik[1] = podebradka; kosik[2] = dobra; kosik[3] = citronHana; Otevřete projekt Mineralky a upravte hlavní program tak, že vytvoříte pole instancí Mineralka a uložíte do něj všechny instance tříd Minerálka i Prichut. Pomocí cyklu for objednejte náhodný počet všech druhů. Počet bude z intervalu 40-100. Vypočítejte a vypište celkovou cenu objednávky. Totéž udělejte pomocí cyklu foreach.

Cvičení 20 C# polymorfismus, porovnání for a foreach. Pomocí cyklu for objednejte náhodný počet všech druhů. Počet bude z intervalu 40-100. Vypočítejte a vypište celkovou cenu objednávky. V cyklu můžeme použít vlastnost pole Length – máme jistotu, že zadáme správný počet prvků pole. Random nah = new Random(); double paragon = 0; for (int i = 0; i < kosik.Length; i++) { kosik[i].polozka(nah.Next(1, 15)); } Console.WriteLine("------------------------------ \n\t\t\t {0:f}", paragon); Otevřete projekt Mineralky a upravte hlavní program tak, že vytvoříte pole instancí Mineralka a uložíte do něj všechny instance tříd Minerálka i Prichut. Pomocí cyklu for objednejte náhodný počet všech druhů. Počet bude z intervalu 40-100. Vypočítejte a vypište celkovou cenu objednávky. Totéž udělejte pomocí cyklu foreach. Protože metoda polozka je metodou rodiče, můžeme pole instancí použít při volání této metody u všech instancí pole

Cvičení 20 C# polymorfismus, porovnání for a foreach. paragon = 0; Pomocí cyklu foreach objednejte náhodný počet všech druhů. Počet bude z intervalu 40-100. Vypočítejte a vypište celkovou cenu objednávky. V cyklus se používá na průchod celým polem, pro metody které nemění data v poli. paragon = 0; foreach (Mineralka kus in kosik) { paragon+=kus.polozka(nah.Next(1,15)); } Console.WriteLine("------------------------------ \n\t\t\t {0:f}", paragon); Otevřete projekt Mineralky a upravte hlavní program tak, že vytvoříte pole instancí Mineralka a uložíte do něj všechny instance tříd Minerálka i Prichut. Pomocí cyklu for objednejte náhodný počet všech druhů. Počet bude z intervalu 40-100. Vypočítejte a vypište celkovou cenu objednávky. Totéž udělejte pomocí cyklu foreach. foreach(var item in collection) var – datový typ pole item – proměnná pro procházení pole collection – název procházeného pole

Cvičení 20 C# polymorfismus, porovnání for a foreach. Zpracovala: Ing. Adéla Tomalová Cílová skupina: žák SŠ Rok vytvoření: 2013 Anotance: pole instancí rodiče i potomka – první polymorfismus. Porovnání cyklu for a foreach. Předpokládaný přínos (výstup): pochopení použití polymorfismu Předpokládaný čas: 25 minut V textu nebyly použity materiály jiných autorů.