JEHLAN 9 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objemy a povrchy těles Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Advertisements

ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
Užití Pythagorovy věty – 4. část
Jehlan povrch a objem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jehlan – povrch, objem, výpočty
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Mgr. Ladislava Paterová
Digitální učební materiál
Objem hranolu.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Prezentace – Matematika
Digitální učební materiál
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
JEHLAN 6 - Výpočet povrchu příklady s goniometrickou funkcí NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
DESETINNÁ ČÍSLA 13 Dělení desetinných čísel NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Zapojení PC NÁZEV ŠKOLY
- Výpočet povrchu tělesa
KOULE 2 - Objem tělesa NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
- Převod zlomků na desetinná čísla
- Opakování – přirozená čísla
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
- Výpočet povrchu příklady
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Popis tělesa a výpočet povrchu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tělesa –čtyřboký hranol
KUŽEL 3 - Výpočet povrchu NÁZEV ŠKOLY
- Objem a povrch tělesa – rozšiřující příklady
Matematika Komolý jehlan
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
- Výpočet objemu tělesa
Dělení racionálních čísel
OPAKOVÁNÍ 2 - test znalostí NÁZEV ŠKOLY
KUŽEL 7 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Povrch krychle.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

JEHLAN 9 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.1611 ČÍSLO ŠABLONY IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků ZŠ NÁZEV MATERIÁLU JEHLAN 9 ČÍSLO SADY 1 ČÍSLO MATERIÁLU VY_42_INOVACE_09 AUTOR MATERIÁLU Mgr. Michal Divíšek JEHLAN 9 - Výpočet objemu

Úkol 1 Vypočti objem podstavce pomníku tvaru pravidelného komolého čtyřbokého jehlanu, jestliže byl seříznut ve 2/3 výšky a současná výška je 6 m a délka podstavné hrany je a = 8 m. Od objemu celého tělesa V odečteme odříznutou část V1 Náčrt V = . Sp . v základní vzorec v1 = 1/3 a = 3m V = . a² . v konkrétní podoba v = 9m V = . 8² . 9 dosazení hodnot v2 = 2/3 a = 6m V = . 64 . 9 = 192 m³ výpočet a = 8 m Objem původního jehlanu V je 192 m³ a = 8 m

Objem odříznutého jehlanu je 7,13 m³ Nyní vypočteme objem odříznuté části V1 Podle vět o podobnosti zjistíme délku podstavné hrany odříznutého jehlanu. a1 = 1/3 . a = 1/3 .8 = 2,67 m dochází ke zkrácení na 1/3 délky V1 = . Sp1 . v1 základní vzorec Náčrt v1 = 1/3 a = 3m V1 = . a1² konkrétní podoba V1 = . 2,67² . 3 dosazení hodnot v = 9m a1 = 2,67 m V1 = . 7,13 . 3 = 7,13 m³ výpočet v2 = 2/3 a = 6m Objem odříznutého jehlanu je 7,13 m³ a = 8 m Objem původního jehlanu - odříznutý jehlan a = 8 m V2 = V – V1 = 192 – 7,13 = 184,87 m³ Objem podstavce pomníku je 184,87 m³.

Úkol 2 Faraón vyčlenil na stavbu pyramidy kamenolom obsahující 3 000 000m³ kamene. Lze postavit pyramidu o čtvercové základně 220m a výšce 150m ? Ověř, zda stavitelé splní podmínku, že stěna s podstavou svírá úhel 48 - 52º. V = . Sp . v základní vzorec V = . a² . v konkrétní podoba V = . 220² . 150 dosazení hodnot V = . 7260000 výpočet V = 2420000 m³ Materiál na stavbu dostačuje.

Stavitelé podmínku nemohou splnit. Pyramidu nemohou postavit. Ověř, zda stavitelé mohou splnit podmínku, že u všech pyramid, stěna s podstavou svírá úhel 48 - 52º. tg α = tg α = v = 150m tg α = 1,364 α = 54º α a/2 = x =110m Stavitelé podmínku nemohou splnit. Pyramidu nemohou postavit.

Odkazy a uvedení autorů : 1) Obrázky těles, náčrtů a schémat : Mgr. Michal Divíšek 2) Snímky : http://www.egyptegypt.cz/wp-content/uploads/2010/04/Egypt_Great_Pyramids.jpg