Kapitoly z dějin umění I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Advertisements

Metody zaměřené na autory a jejich svět Historicko-kritická metoda Textová kritika Literární kritika Dějiny podání Kritika redakce sociologie Dějiny formy.
1 HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ Postup v rámci bakalářského studia oboru Dějin křesťanského umění na KTF UK: INTERDISCIPLINÁRNÍ CVIČENÍ HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ SEMINÁŘ.
1 HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ Postup v rámci bakalářského studia oboru Dějin křesťanského umění na KTF UK: INTERDISCIPLINÁRNÍ CVIČENÍ HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ SEMINÁŘ.
Předmět a metody dějin umění
Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
 Avantgardní umělecký směr  Vznikl v Itálii, silně se prosadil také v Rusku  Odmítá jakékoli tradice v umění i v kultuře  Schvaloval válku jako jediný.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Dějiny umění Předmět, pojmy, instituce. Carl Friedrich von Rumohr ( ), 1802 Umění a „umělecké dílo“
Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
{ Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Český jazyk.
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
Rozdělení hudební vědy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se znakovými systémy.
ZÁŽITKOVÉ A EDUKAČNÍ PROGRAMY PRO ŠKOLY www. galeriezlin.cz.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_09 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu I. (dějepis, historie, historické prameny,
ESTETIKA V PROJEVU. VYMEZENÍ POJMŮ ESTETIKA ETIKA ETIKETA.
Výsledky přijímacího řízení
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Pop-art.
KONEC, NEBO NOVÝ ZAČÁTEK? Richard Šípek a Jaroslava Kašparová
KOLÁŽ A FOTOMONTÁŽ Mgr. Alena Ščuková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Michel Foucault sociologie moci: represivní – normalizační - biomoc
Řešitel: Dominika Jochcová Vedoucí: doc. RNDr. Karel Mašek, Dr.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ARTE POVERA Tematická oblast
Dějiny právního myšlení Přednáška I
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Logistika a Supply Chain Management
KUBISMUS Metelková Surov.
Exkurz do historie a kultury Romů
Úvod do filozofie.
VĚC - POMNÍK Tematická oblast
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
VY_32_INOVACE_41_Člověk a kultura
Předmět a metody dějin umění
C1200 Úvod do studia biochemie 2.1 Biochemická diagnostika
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Regionalistika – osnova předmětu
VIKMA06 Vyhledávání informací
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Filozofické disciplíny
ZÁKLADNÍ POJMY Historie - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_GOTICKE_UMENI Název materiálu:
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
1. Rozdíl mezi výtvarným uměním a vizuální kulturou – a mezi dějinami umění a teorií VK Výtvarné umění: architektura a urbanismus, sochařství, malířství,
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Předmět a metody dějin umění
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Jak absolvovat kurz?
Klasicismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
SVĚTOVÉ KULTURNÍ OBLASTI (CIVILIZAČNÍ SFÉRY)
Dějepisné soutěže pro SŠ
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Průzkum a konzervování gotického ciboria se dvěma lžičkami
Zrození a smrt autora Od Giorgia Vasariho k Rolandu Barthesovi
Zjišťování složení hornin
Výtvarná výchova v systému všeobecného vzdělávání, její cíle, učivo a výstupy. Související obory. Vizuální kultura. Interdisciplinární vztahy výtvarné.
VM byl ověřen v 8.B Název školy:
Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých.
Křivonosková Kateřina
Gramotnosti ve vzdělávací oblasti umění kultura
Struktura pedagogiky.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Kapitoly z dějin umění I.

Reflexe vizuální kultury dějiny umění teoretické disciplíny: estetika, sociologie, filosofie, teologie aj. programové a kritické texty umělecké interpretace (výtvarné, literární, hudební, filmové)

Zakladatelské osobnosti dějin umění Giorgio Vasari (1511-1574) Johann Joachim Winckelmann (1717-1768) Carl Friedrich von Rumohr (1785-1843)

Zakladatelské osobnosti výtvarné kritiky Denis Diderot (1713-1784) Charles Baudelaire (1821-1867) Guillaume Apollinaire (1880-1918)

Umělecké intrepretace: Las Meninas Velázquez, Picasso, Hamilton, Sussmanová

Předmět dějin umění výtvarné umění: architektura a urbanismus, sochařství, malířství, kresba a grafika, užité umění, fotografie, performance, video a nová média (vizuální kultura)

Metody dějin umění (1) Určení nebo ověření provenience podle historických zpráv a formálních znaků (zkoumání autenticity přírodovědnými metodami)

Metody dějin umění (2) Interpretace formální analýza kritická ikonologie hermeneutika receptivní estetika sémantika, sémiologie psychologie psychoanalýza sociální a kulturní historie strukturalismus a poststrukturalismus

„Křižovatky“ dějin umění dějiny umění vs. estetika, aneb „kunsthistorik bez vkusu“ dějiny umění vs. kulturní historie, aneb „čisté vidění“ dějiny umění vs. dějiny umělců, aneb kam směřuje výzkum? dějiny umění vs. vizuální studia, aneb existuje „nevinné oko“?