Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: 17.1.2012 Název: VY_52_INOVACE_18_VLASTIVĚDA Téma: Česká republika - TEST Ročník: 4. - 5. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979
Test – česká republika
Podtrhni, co patří do státních symbolů. Velký a malý státní znak - státní pečeť - státní vlajka - Pražský hrad - vlajka prezidenta republiky - hymna Podtrhni, co tvoří naše historické země. Čechy – Morava - Slezsko - Slovensko Nejvyšší horou České republiky je Praděd. Označ. ano ne Do pohoří ČR nepatří. Podtrhni Krkonoše – Brdy – Boubín – Šumava - Jeseníky - Jizera
Nejdelší českou řekou je řeka Vltava. Označ. ano ne Národní parky jsou. Vyznač. Šumava – Krkonoše – Křivoklátsko – České Švýcarsko – Podyjí Do českých řek nepatří. Označ. Vltava – Labe – Berounka – Morava – Dyje – Jizera Nejvíce rybníků se nachází v Jihočeském kraji. Označ. ano ne
Druhé největší město v ČR je Plzeň. Označ. ano ne Karlovarský kraj leží na východě naší republiky. Označ. ano ne ČR je rozdělena do 13 krajů. Označ. ano ne Která pohoří se nacházejí na Moravě. Označ. Šumava – Jeseníky – Moravskoslezské Beskydy – Krušné hory – Bílé Karpaty – Český les – Jizerské hory – Lužické hory
Nejvíce ovoce, vinné révy, zeleniny se pěstuje v Jihočeském kraji Nejvíce ovoce, vinné révy, zeleniny se pěstuje v Jihočeském kraji. Označ. ano ne Automobily značky Škoda se vyrábějí na Moravě. Označ. ano ne Pražský hrad je zapsán v seznamu památek UNESCO. Označ. ano ne Severním sousedem ČR je Rakousko. Označ. ano ne
S kterými státy sousedí ČR. Podtrhni Polsko – Rakousko – Slezsko – Slovensko – Německo Označ města, která leží na Moravě. Přerov – Olomouc – Ostrava – Pardubice – Opava – Liberec – Karlovy Vary – Zlín – Brno - Opava – Hodonín Je nejvyšším představitelem ČR prezident republiky? Označ. ano ne Napiš jeho jméno …................................................................................
anotace Materiál lze využít k procvičování, prohlubování, k opakování učiva. Žáci mohou pracovat individuálně, ve dvojicích, ve skupinách a mohou využívat dostupné zdroje - mapy, sešity, učebnice, internet,…