NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0458

Symbolicko - komplexní metoda řešení obvodů střídavého proudu Ověření teoretických výpočtů měřením 2

Teoretický úvod Ke zjištění parametrů neznámé impedance je možné použít metodu tří voltmetrů. Ta vychází ze znalostí průběhů napětí, proudů popřípadě impedancí, reaktancí a odporů ve fázorových diagramech. Metoda vychází z měření tří napětí- napětí na známém rezistoru, napětí na neznámé impedanci a napětí celkového. Z fázorových diagramů napětí a impedancí na základě podobnosti trojúhelníku a použitím kosinovy věty lze odvodit potřebné vztahy. 𝑈 2 = 𝑈 2 𝑍 + 𝑈 2 𝑅𝑁 −2 𝑈 𝑧 𝑈 𝑅𝑁 𝑐𝑜𝑠 𝜑 ´ 𝑐𝑜𝑠 𝜑 ´ = 𝑈 2 𝑍 +𝑈 2 𝑅𝑁 −𝑈 2 2 𝑈 𝑍 𝑈 𝑅𝑁 z toho 𝜑=180 − 𝜑 ´

𝑈 𝑅𝑁 𝑅 𝑁 = 𝑈 𝑍 𝑍 a z toho 𝑍= 𝑈 𝑍 𝑈 𝑅𝑁 𝑅 𝑁 Z diagramu reaktancí a napětí pak pomocí znalostí podobnosti v trojúhelnících lze odvodit další vztahy, které použijeme pro zjištění neznámé impedance. 𝑈 𝑅𝑁 𝑅 𝑁 = 𝑈 𝑍 𝑍 a z toho 𝑍= 𝑈 𝑍 𝑈 𝑅𝑁 𝑅 𝑁 V našem příkladu je neznámá impedance složena z odporu a cívky. Pak tyto hodnoty vypočteme ze vztahů: 𝑅=𝑍.𝑐𝑜𝑠𝜑 𝑋 𝐿 =𝑍.𝑠𝑖𝑛𝜑

Zadání Zapojte obvod podle daného schématu a proveďte měření neznámé impedance metodou tří voltmetrů. Podle daných parametrů jednotlivých obvodových prvků vypočítejte teoreticky velikost neznámé impedance při frekvencích zdroje 50, 100, a 200 Hz. Pro zadané frekvence nakreslete příslušný fázorový diagram. Měřením napětí na jednotlivých součástkách zjistěte potřebné hodnoty, ze kterých vypočtěte velikost neznámé impedance. Měření realizujte při frekvenci 100 Hz a jako neznámou impedanci zvolte kapacitní i indukční zátěž. Vyhodnoťte tuto metodu z hlediska její přesnosti při různých frekvencích a také při kapacitní a indukční zátěži.

ANOTACE Materiál lze použít pro řešení obvodů střídavého proudu - zjištění neznámé impedance, kde žáci využijí předchozích znalostí řešení obvodů střídavého proudu, dále pak si zde zopakují sestrojení fázorového diagramu daného obvodu. Vypočtené výsledky ověří prakticky měřením na skutečném obvodu. Celý průběh měření zpracují v protokolu o měření. Diagramy proudů si žáci zobrazí na měřící soupravě RCDidactic, která převádí analogové veličiny proudů a napětí do digitální podoby v PC. Žáci pracují na tomto úkolu v týmu. Předpokládaný čas 90 min. CITACE ANTONÍN BLAHOVEC. Elektrotechnika 2: Pro SOŠ a SOU Podnázev. Praha: Informatorium., 2010. ISBN 978-80-7333-043-9. RCDidactic. Http://www.rcdidactic.cz/cz/ [online]. 2007 [cit. 2012-09-25]. Dostupné z: http://www.rcdidactic.cz/cz/