Vzdělávání pro konkurenceschopnost Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, 373 16 Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT. Číslo DUM: VY_32_INOVACE_ČS.5.41 Jméno autora: Gabriela Nováková Datum (období) vytvoření DUM: 9.4. 2013 Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Klíčová slova: Člověk, životní projevy Anotace: Prezentace slouží k výuce a k zápisu do sešitu. Podporuje aktivní přístup žáků k získávání nových vědomostí s využitím interaktivní tabule. Druh učebního materiálu: Prezentace. Očekávaný výstup: Žáci aktivně, na základě obrázků pojmenují životní projevy člověka, odvodí orgánové soustavy. Své poznatky zároveň kontrolují a provedou zápis. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Nováková. Materiál vznikl v OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost – projekt EU peníze školám.
SPOLEČNÉ ZNAKY S OSTATNÍMI ŽIVOČICHY ČLOVĚK SPOLEČNÉ ZNAKY S OSTATNÍMI ŽIVOČICHY patří do skupiny obratlovců patří mezi savce
Lidské tělo tvoří orgány ty jsou spojeny v orgánové soustavy Př. žaludek, střeva, játra = orgány patřící do trávicí soustavy
ŽIVOTNÍ PROJEVY 1, DÝCHÁME zajišťuje dýchací soustava
2, PŘIJÍMÁME ŽIVINY zajišťuje trávicí soustava
3, VYLUČUJEME ODPADNÍ LÁTKY zajišťuje vylučovací soustava
4, ROZMNOŽUJEME SE zajišťuje rozmnožovací soustava
5, ROSTEME A VYVÝJÍME SE zajišťují všechny soustavy
6, VOLNĚ SE POHYBUJEME zajišťuje kosterní a svalová soustava
7, VNÍMÁME A REAGUJEME zajišťují smyslové orgány a nervová soustava
CITACE A ZDROJE Obrázky z Galerie MS Office RAGESOSS. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 8.4.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Small_toddler_sitting_on_toilet.jpg