SMĚSI HRA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Advertisements

ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Start.
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Metody dělení složek směsí
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Dělicí (separační) a čisticí metody
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
Metody oddělování složek směsí
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Separační metody.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Oddělování složek směsí.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 06.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Oddělování složek směsí 2
2.1 Vím, co jsou směsi, jak vznikají, jaké jsou druhy.
zpracovaný v rámci projektu EU
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Oddělování složek směsí
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Zdravotnický asistent, první ročník Směsi Disperzní soustavy Autor: Mgr. Veronika Novosadová Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 1. ročník / Směsi,
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Dělící metody používané k oddělování složek směsí Chemie – 8.ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělící metody používané k oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Autor: Stejskalová Hana
Oddělování složek směsí.
Výpočty hmotnostní zlomek HRA
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Uváděj písmenem typ směsi
Desetinná čísla HRA.
Transkript prezentace:

SMĚSI HRA

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/21.2149 Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 17. 10. 2012 Název: VY_32_INOVACE_19_CH_Směsi hra Téma: Anorganická chemie Anotace: Hra slouží k procvičení znalostí tematického celku směsi, rozvíjí schopnost aplikovat vědomosti na konkrétních příkladech, podporuje týmovou spolupráci Věková skupina: 8., 9.ročník Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie Přílohy: zdroje materiálů  

Pravidla Žáci se rozdělí do skupin. Vylosují si pořadí, ve kterém si budou vybírat otázky. Kontrola odpovědi: Po kliknutí pod zadáním otázky se zobrazí správná odpověď. Další kliknutí – zpět - na výběr otázek. Za správnou odpověď získává skupina bod. Body zapisujeme na tabuli. Pro samostatné procvičení učiva - možno hrát individuálně na PC. Do sešitů si žáci zapíší opravu otázek, ve kterých chybovali.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

1. Jak se nazývají metody, které využívají rozdílnou hustotu složek směsi pro jejich oddělení ? Jak vypočítáme hustotu ? Správná odpověď: Usazování Odstřeďování ρ = m: V zpět

2. Schopnost přecházet při zahřívání z pevného do plynného skupenství je ………? Správná odpověď: sublimace zpět

3. Pod mikroskopem rozlišíme částice směsi různorodé nebo stejnorodé? Správná odpověď: různorodé zpět

4. Kapalné složky roztoku můžeme oddělit …… na základě různého …….. Správná odpověď: oddělit destilací na základě různého bodu varu zpět

5. Vyber z uvedených látek směs, která není heterogenní: žula, krev, železo, bronz, meruňkový kompot Správná odpověď: bronz zpět

6. Popiš, jak můžeme oddělit směs barviv u fixů 6. Popiš, jak můžeme oddělit směs barviv u fixů. Jak se tato metoda nazývá? Správná odpověď: chromatografie Směs naneseme na papír nebo křídu a ponoříme malou část do rozpouštědla.Pozvolna necháme unášet rozpouštědlem ( lihem pro lihové fixy).jednotlivá barviva se oddělí různou rychlostí. zpět

7. Vyber z uvedených látek směs, která není homogenní: destilovaná voda, sklo,minerálka, džem, bronz, Správná odpověď: minerálka, džem zpět

8. Proč není vhodné do chladičů aut nebo napařovací žehličky dávat vodu z vodovodu? Správná odpověď: Pitná voda obsahuje rozpuštěné látky, které se při odpařování vylučují, usazují se na dně a na stěnách, poškozují přístroj,ucpávají otvory žehličky.   zpět

9. Dělící nálevka slouží k oddělení složek Správná odpověď: nemísitelných kapalin - emulze zpět

10. Vyjmenuj složky, ze kterých se skládá žula. Správná odpověď: křemen, živec slída zpět

11. Jak se nazývá směs, která vzniká při úniku ropy do moře? Správná odpověď: emulze zpět

12. Uveď příklad a vlastnost složek směsi umožňující oddělení při krystalizaci. Správná odpověď: sůl kuchyňská a voda rozdílná rozpustnost pevných krystalických látek za vyšší a nižší teploty zpět

13. Které chemické nádobí nepotřebujeme k destilaci 13. Které chemické nádobí nepotřebujeme k destilaci? chladič, dělící nálevku, teploměr, stojan Správná odpověď: dělící nálevku zpět

14. Jak se nazývá směs, která vzniká při šlehání vaječného bílku při výrobě dortu? Správná odpověď: pěna zpět

15. Chemicky čisté látky mají v každé své části…………. chemické složení. Správná odpověď: stejné zpět

16. Extrakce (vyluhování) – oddělovaná složka se rozpustí vhodným rozpouštědlem a získaný roztok se oddělí od směsi filtrací. Uveď průmyslové využití. Správná odpověď: Průmyslově se získávají extrakcí z přírodních materiálů tuky, oleje, barviva zpět

17. Jak se nazývá směs, která vzniká při vytřepávání prachovky? Správná odpověď: dým zpět

18. Chromatografie je metoda, ke které potřebujeme …… 18. Chromatografie je metoda, ke které potřebujeme …….. na oddělení složek směsi barviv. Správná odpověď: rozpouštědlo, nosič - chromatografický papír nebo filtrační papír nebo křídu zpět

19. Při vaření osolených brambor v hrnci se používá poklička 19. Při vaření osolených brambor v hrnci se používá poklička. Na poličce se sráží kapalina. Je nebo není slaná jako voda v hrnci? Správná odpověď: Není slaná zpět

20. Jak se nazývá směs, která vzniká při vytváření oblaků? Správná odpověď: mlha zpět

21. Uveď příklad z domácnosti, co na oddělení pevné složky suspenze použijeme. Správná odpověď: filtrační papír - káva, cedník – polévka (vývar) zpět

Zdroje Texty: vlastní práce autora