Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3459 Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Vzdělávání pro konkurenceschopnost č. výzvy 21, prior. osa 7.1. Počáteční vzdělávání Výuková oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_224 Ročník: 7. Sada: Fyzika Druh: Prezentace Autor: Mgr. Květoslava Latoňová Název: Výpočet rychlosti Anotace: V prezentaci si žáci procvičí na 4 příkladech převod jednotek rychlosti, výpočet rychlosti a převod jednotek času. Datum vytvoření: 23. 9. 2013 Datum ověření: 11. 10. 2012

VÝPOČET RYCHLOSTI

1. příklad: Dopravní policie měřila radarem rychlost v obci. Určete, o kolik překročil řidič automobilu jedoucí rychlostí 18 m/s povolenou rychlost 50 km/h. 18 m/s = 18 . 3,6 = 64,8 km/h 64,8 – 50 = 14,8 Řidič překročil povolenou rychlost o 14,8 km/h.

2. příklad: Traktor oral pole 1 h 18 min. a urazil celkovou dráhu 14,8 km. Jakou rychlostí oral? t = 1 h 18 min. s = 14,8 km v = ? km/h = 1 + 18 : 60 = 1,3 h v = 𝒔 𝒕 v = 11,38 km/h v = 14,8 : 1,3 = 11,38 Traktor oral průměrnou rychlostí asi 11 km/h.

3. příklad: Známý dostih Velká pardubická je dlouhý 6900 m. Zatím rekordního času dosáhla v roce 2008 klisna Sixteen časem 8 min. 59,9 s. Určete její rychlost v m/s i v km/h. t = 8 min. 59,9 s s = 6900 m v = ? m/s; ? km/h = 8 . 60 + 59,9 = 539,9 s v = 𝒔 𝒕 v = 6900 : 539,9 = 12,78 v = 12,78 m/s = 46 km/h 12,78 m/s = 12,78 . 3,6 = 46 km/h Klisna Sixteen běžela rychlostí 12,78 m/s, což je 46 km/h.

4. příklad: Rychlík z Opavy východ do Ostravy – Svinov vyjíždí v 9:46 a přijíždí v 10:07. Vypočítej jeho průměrnou rychlost, jestliže tato trasa měří 28 km. odjezd 9:46 – příjezd 10:07  t = 21 min. t = 21 min. s = 28 km v = ? km/h = 21 : 60 = 0,35 h v = 𝒔 𝒕 v = 28 : 0,35 = 80 v = 80 km/h Rychlík z Opavy do Ostravy jezdí průměrnou rychlostí 80 km/h.