Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_514_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_13  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Rotační válec Síť, povrch, objem
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Matematika VIII. Rotační válec Creation by IP&RK.
Konstrukce trojúhelníku
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Matematika Koule.
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
KOULE A JEJÍ POVRCH VY_42_INOVACE_ 33_02.
Matematika Komolý rotační kužel
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Kruh a kružnice 1 od daného bodu S stejnou vzdálenost kružnice množina všech bodů roviny, které mají od daného bodu S stejnou vzdálenost k x S.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_11
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Rotační válec Síť, povrch, objem
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Užití Pythagorovy věty
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:  Mgr. Lenka Hanušová Název: VY_32_INOVACE_1814_OBJEM_A_POVRCH_KUŽELE Téma:  Řešení slovních úloh na objem a povrch kužele Číslo projektu:  CZ.1.07/1.4.00/21. 2975

ANOTACE Prezentace je určena žákům 9. tříd, přechody snímků v prezentaci jsou kliknutím myši. Je zaměřena na zopakování základních pojmů a řešení slovních úloh na objem a povrch kužele z praktického života. Na závěr pracují žáci samostatně – řeší úlohy na výpočet objemu, povrchu, strany a výšky kužele.

Datum vytvoření: 2. 6. 2013 Klíčová slova: kužel, podstava, plášť, výška a strana kužele, objem a povrch kužele

KUŽEL

VLASTNOSTI KUŽELE: kužel je ohraničen: kruhovou podstavou  vznikla otáčením odvěsny pravoúhlého trojúhelníku pláštěm  vytvořeným otáčející se přeponou pravoúhlého trojúhelníku  ve tvaru kruhové výseče = je ohraničena obloukem kružnice, jehož délka se rovná obvodu podstavy kužele

Pythagorova věta: s2 = r2 + v2 s v v s r r r r r s ….. strana kužele v ….. výška kužele r ….. poloměr podstavy kužele podstava kužele

S = Sp + Spl = π r2 + π r s = π r (r + s) Spl = 𝟏 𝟐 . 2πr . s --> Spl = π.r.s plášť 2 . π . r Spl = π . r . s Sp = π . r2 podstava Sp = π . r2

V = 𝟏 𝟑 Sp . V V = 𝟏 𝟑 π r2 v v r Sp = π . r2

1.úloha Maminka se rozhodla potáhnout dekorační látkou starou stojací lampu po babičce. Svítidlo lampy má tvar pláště rotačního kužele s průměrem podstavy 520 mm a výškou 20 cm. Kolik decimetrů čtverečních látky bude maminka potřebovat, jestliže na odpad a spoje je třeba počítat 10 % materiálu. Výsledek zaokrouhlete na desetiny.

Řešení: d = 520 mm r = 260 mm = 26 cm = 2,6 dm v = 20 cm = 2 dm Spl = ? dm2 Spl = π.r.s s2 = r2 + v2 s2 = 2,62 +22 s2 = 6,76 + 4 s = 10 ,76 s = 3,3 dm 26,9 + 2,69 = 29,59 = 29,6 dm2 Spl = 𝟏 𝟐 . 2πr . s --> Spl = π.r.s Spl = 3,14 . 2,6 . 3,3 Spl = 3,14 . 8,58 Spl = 26,9412 Spl = 26,9 dm2 Maminka bude potřebovat 29,6 dm2 dekorační látky. 100 % ….. 26,9 dm2 1 % ….. 0,269 dm2 10 % ….. 2,69 dm2

2.úloha Písek padající z dopravního pásu v kaolínce poblíž Buškovic vytváří haldu tvaru kužele. Kolik krychlových metrů písku je na hromadě o průměru podstavy 6 m a výšce 4m?

Řešení: V = 𝟏 𝟑 π r2 v V = 1 3 3,14 . 32 . 4 V = 1 3 3,14. 36 V = 113,04 : 3 V = 37,68 m3 v= 4 m d = 6m  r = 3 m Na jedné haldě v kaolínce u Buškovic je 37,68 m3 písku.

Úlohy k procvičení: Proměnná 1.kužel 2.kužel 3.kužel 4.kužel r 3 m 12,5 cm 10,4dm 20 mm v 4 m s 32,5 cm S 2 574 mm2 V 1 732 dm3 Vypočítejte všechny chybějící údaje v tabulce - r je poloměr podstavy kužele, v je jeho výška, s délka jeho strany, S jeho povrch a V jeho objem.

Řešení: Proměnná 1.kužel 2.kužel 3.kužel 4.kužel r 3 m 12,5 cm 10,4 dm 20 mm v 4 m 30 cm 15,3 dm 6,4mm s 5 m 32,5 cm 18,5 dm 21 mm S 75,3 m2 1 767,1 cm2 944,3 dm2 2 574 mm2 V 37,7 m3 4 908,7 cm3 1 732 dm3 2 680,8 mm3 VÝHRA REMÍZA PROHRA

POUŽITÉ ZDROJE Program Microsoft Office 2010, Klipart