Jazyk filmu jako jazyk nových médií

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA v zábavním průmyslu
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ SOFTWARE
Kateřina Svobodová a Markéta Pospíšilová
Bakalářský studijní program Softwarové technologie a management (STM) Prof. Ing. Jiří Žára, CSc.
Počítačová grafika - úvod
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
ADT Strom.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Jak vytvořit prezentaci
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
ICT = informační a komunikační technologie
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
U3V Počítačová grafika Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. gml.vse.cz Vysoká škola ekonomická fakulta.
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Tvorba dokumentů – kritéria Obsah a forma –aktuálnost a správnost informací, variabilní data, –forma adekvátní příjemci, estetika, –účelná struktura, členění.
Začlenění multimédií do HTML dokumentu Moderní počítačové aplikace.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
GRAFIKA.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.
Databázové modelování
Informační kulturní portál
Referát č.8 Daniela Venusová.
1 Prezentace - Úvod Ing, Jiří Hejhal. 2 Moudrost Nestačí jenom být dobrý. Musí se to dát vědět.
Prezentační manažery (PM), prezentace pojmy VY_32_INOVACE_7C11.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
PHP Programy pro tvorbu WWW stránek - 01
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Katedra počítačů ČVUT FEL Program STM Obor Web a Multimédia (garant oboru: prof. Jiří Žára)
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
UM_NM_I_PS12 Technické obrazy.
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy.
UM_NM_I_PS14. Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií „Nástup tištěných publikací ovlivnil jen jednu oblast kulturní komunikace.
UM_NM_I_PS12. Jak zkoumat „komputerizaci kultury jako celek“? Genealogie nových médií „Nástup tištěných publikací ovlivnil jen jednu oblast kulturní komunikace.
Poetismus Daniela Mlatečková Michaela V. Vítková 1.
25. září 2012 Hotel Mlýn Vílanec Zpracování videozáznamů Metodika v anglickém jazyce reg. č. CZ.1.07/1.3.50/
PROGRAMY PRO ZPRACOVÁNÍ ZVUKU MARTIN BÁRTA. Obsah tématu  Rozdělení funkcí v nahrávacím řetězci  Nahrávání a editace  Postprodukce  Mastering  Software.
David Rohusch 15/16 Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola Jana Palacha EP1.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Základní pojmy,
Milan Kundera nar „Muži obdivují ženy, které mluví jako knihy, ale berou si ženy, které vaří jako z kuchařské knihy.“
Software,hardware,data,biti a bajty.  Software je v informatice sada všech počítačových programů používaných v počítači, které provádějí nějakou činnost.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
SOFTWARE Operační systémy.
Operační systém Windows
Operační systém Windows
Grafické programy - opakování
UM_NM_I_PS14.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Petr Fodor.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
UM_NM_I_PS15.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Déjà - vu Tematická oblast
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
GRAFIKA.
Vytvoření 3D modelu hračky – Game Boy v programu Cinema 4D
Vytvoření 3D modelu hračky – Game Boy v programu Cinema 4D
UM_NM_I_PS14.
VIZUÁLNÍ STUDIA pomezní disciplína zabývající se vizuální kulturou a
UMNM_I_PS17.
SŠ oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec
UM_NM_I_PS17 Technické obrazy.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Počítačová grafika.
DADAISMUS.
Transkript prezentace:

Jazyk filmu jako jazyk nových médií UM_NM_I_PS15 Jazyk filmu jako jazyk nových médií

Obraz „1936“: Počítač/pohyblivý obraz Konrad Zuse: Z1: 1 Obraz „1936“: Počítač/pohyblivý obraz Konrad Zuse: Z1: 1. programovatelný mechanický počítač fungující na binárním elektronickém principu. Berlín: 1936 – 1938.

„technologický remake Oidipovského komplexu, syn vraždí svého otce“. LM, Language, s. 48.

Film zastupuje všechna moderní média Film zastupuje všechna moderní média. Jako jejich nejrozvinutější forma je také všechny v sobě obsahuje. Proč Manovich zvolil právě „obraz“_Z1? Film byl nepochybně nejvýznamnějším populární uměleckou formou 20. století, tzn. pokud se nová média chystají naplnit svoji ambici stát se následovníkem filmu ve 21. století, měla by zahrnout „filmovost“ do sebe, znovu ji objevit a obnovit. Nová média produkují časová dynamická multimédia jako nový komunikační princip. Film byl původním časovým dynamickým multimédiem, takže se můžeme inspirovat jeho technikami a přenést je do nových médií. Film 20. století v sobě zahrnuje a dále rozvíjí různé techniky malby a grafického designu, tzn. když mluvíme o filmu, odkazujeme k celé historii moderní vizuální kultury. V protikladu k historii umění nebo literární teorii se filmová teorie zabývá technologickými kulturními formami – mnoho z jejich konceptů lze dobře uplatnit při studiu nových médií. Můžeme tedy shrnout, že: pokud studujeme nová média z hlediska jejich nových možností reprezentace a jejich užívání již existujících reprezentačních technik, potom je film významnější než jiná umělecká média.

Jazyk filmu/nových médií Dziga Vertov: Muž s kinoaparátem, 1929.

Jazyk filmu/nových médií Filmový způsob vidění světa jako základní princip uplatňovaný v prostředí nových médií

Jazyk filmu/nových médií „Nový pohled“ a kamera vestavěná přímo do hardwaru a herních konzol.

Jazyk filmu/nových médií Montáž jako klíčový nástroj tvorby fiktivní reality.

Jazyk filmu/nových médií Kameraman jako chirurg reality. Reprodukce a požadavek univerzální rovnosti věcí. Odkaz W. Benjamina

Jazyk filmu/nových médií Proměna objektů v mobilní a nahraditelné věci Od W. Benjamina k P. Viriliovi

Jazyk filmu/nových médií Čí je to pohled?

Jazyk filmu/nových médií Databázová imaginace

Jazyk filmu/nových médií MTV styl a filmový manýrismus

Jazyk filmu/nových médií Kino-oko: od flanéra ke kyborgovi

Jazyk filmu/nových médií Avantgarda jako software Avantgardní strategie koláže se znovu objevila jako „cut and paste“ příkaz, nejzákladnější operace, kterou můžeme na digitálních datech provést. Myšlenka malování na film je ztělesněna v malovacích funkcích softwaru na editování filmu. Avantgardní přechod ke kombinované animaci tištěných textů a záznamu živé akce je opakován v konvergenci animace, generování názvů, malování, editačních systémech na kompozici a úpravu v jediném balíčku „vše v jednom“.

Jazyk filmu/nových médií Avantgarda jako software smyčka jako nová forma příběhu počítačového věku.

Jazyk filmu/nových médií Za prostorovou montáž

Jazyk filmu/nových médií Za mnoho oken

HCI jako rozhraní k počítačovým datům. Kino jako rozhraní 3D prostoru. Kniha jako rozhraní textu.

Soft Cinema (2002) L. Manovich: Soft Cinema: http://www.softcinema.net/form.htm# http://www.youtube.com/watch?v=4hn-AUJ2NnY