ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Umělecké směry 19. století
Advertisements

POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zakladatel moderního malířství?
Moderní umění začíná postimpresionismem.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výtvarné umění I. Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Matěásková Hana TEMATICKÁ OBLAST: Dějiny umění NÁZEV DUMu: Postimpresionismus – Paul Cezanne POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 07 KÓD DUMu: HM_Dějiny_umění_07 DATUM TVORBY: 28.11. 2012 ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace, která zdůrazňuje vliv malíře P.Cezanna na rozvoj moderních stylů – jako např. kubismus, expresionismus, fauvismus. V této prezentaci se vyučující a studenti věnují především vybraným ukázkám, učí se s nimi pracovat, hledat odlišnosti, vyjadřovat svůj názor. METODICKÝ POKYN: Kvinta/1.ročník, Sexta/2.ročník

Postimpresionismus Paul Cezanne

Charakteristika Postimpresionismus není pojmenování pro jednotný styl, ale název pro umělecké snahy od impresionismu do konce století Tito umělci odmítali impresionistické zobrazení určitého okamžiku Hledali hlubší obsah a pevnější formu

Paul Cezanne 1839-1906 Časově patřil do generace impresionistů. Nezajímala ho pouze „ prozatimní pravda okamžiku,“ ale to, co je podstatné, definitivní, ne náhodné. Dílo – promyšlené obrazy, co nejméně improvizace. Náměty – různorodé – krajiny, portréty, zátiší. Důraz na důležitost hledání vlastního stylu malíře - jak řešit prostor, zobrazení předmětů, řazení linií atd. Objekty na jeho obrazech často zjednodušovány do základních geometrických tvarů /jablko-koule, váza-válec/.Předznamenání kubistických tendencí.

Paul Cezanne – autoportrét s paletou 1890 (1)

Paul Cézanne – Hráči karet (2) Hráči karet 1890-92, asi 5 variací na toto téma, modelem mu seděli – prostí občané z okolí Provence, museli pózovat velice dlouho – proto jeho postavy většinou sedí, vyvážená barevnost oblečení, převaha červenohnědé, válcovitý tvar paží – prvky kubismu

Paul Cezanne – Hráči karet (3) 1892

Paul Cézanne – Oběšencův dům (4) Oběšencův dům 1873 - vliv malíře Pissara – jeho skutečný učitel, velmi zářivé barvy, malé tahy štětce – dojem plastičnosti, toto dílé je nejvíce podobné dílům impres.malířů.

Paul Cézanne – Koupající se ženy (5) Koupající se ženy 1900-06 – cyklus obrazů o koupajících se ženách, ohraničení postav silnou tmavou čarou, dojem stísněného prostoru, krajina kolem – jen neurčitý prvek

Paul Cezanne – Čtyři koupající se muži (6) Neznámé datum tvorby

Paul Cezanne – Zátiší s modrou vázou (7) 1885-87 Zátiší - hledání kuželovitých, válcovitých a kulovitých tvarů v přírodě.

Paul Cezanne – Zátiší se džbánem na vodu (8) 1892-93

ZDROJE 1. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_157.jpg 2. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_-_Les_Joueurs_de_cartes.jpg 3. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_082.jpg 4. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Cezanne,_The_Hanged_Man%27s_House,_1873.jpg 5. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_048.jpg

ZDROJE 6. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cezanne_-_Vier_badende_M%C3%A4nner.jpg 7. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_182.jpg 8. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne,_Still_Life_With_Water_Jug,_c._1892-3.jpg