AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Advertisements

Ekosystém pole Rostliny našich polí.
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Krajina a životní prostředí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Přirozené a umělé ekosystémy.
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Pole.
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Zemědělství.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Užitkové rostliny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Polní ekosystémy.
Polní plodiny Filip Bordovský.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_163.
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Kulturní rostliny, pojmy
Hospodářské rostliny 4. ročník
Hospodářské plodiny.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém pole Rostliny
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Polní plodiny – charakteristika, dělení Tématický okruh: Polní plodiny.
Obilniny VY_52_INOVACE_36 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
  Autor: Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo CZ.1.07/1.1.26/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Hospodářské plodiny.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Přirozené a umělé ekosystémy.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Polní ekosystémy.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
Pole - kulturní rostliny
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
zpracovaný v rámci projektu
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Autor: Mgr. Eva Procházková
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_EKOSYSTÉMY_NA POLI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3130

ANOTACE: Prezentace vede k vymezení pojmu pole a seznámení s jeho významem a nejznámějšími plodinami. JAZYK: Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Zhodnotí význam pole pro život člověka a uvede vlastní poznatky a zkušenosti. KLÍČOVÁ SLOVA: Obilniny, olejniny, okopaniny, pícniny. DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: Prezentace DRUH INTERAKTIVITY: Výklad CÍLOVÁ SKUPINA: Žák STUPEŇ A TYP VZDĚLÁNÍ: Základní vzdělávání – první stupeň TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA 9 - 12 let

Pole označuje část půdy určenou k pěstování jednoho typu rostliny nejčastěji obilovin, olejnin, okopanin a píce. V zemědělské krajině jsou od sebe jednotlivá pole často oddělena mezemi, případně jsou v polích i křovinaté ostrůvky s několika stromky, tzv. remízky.

Obilniny (nebo též obiloviny) jsou rostliny využívané, šlechtěné a pěstované pro svá semena (zrna). Slouží především k lidské výživě. Zrna se také zkrmují a celé rostliny se využívají jako zelená píce. Nadzemní část se silážuje zpracovává jako sláma nebo se z ní vyrábějí rohože, košíky, kartáče.

KUKUŘICE JEČMEN ŽITO OVES PŠENICE

Olejniny jsou plodiny obsahující nejčastěji v semenech větší množství oleje. Olej se získává lisováním. Používá se pro výrobu potravin, paliv (biopalivo), maziv. Využívají se jako složka nátěrových hmot a pro další chemické zpracování.

ŘEPKA LEN SLUNEČNICE MÁK

Okopaniny jsou polní plodiny Okopaniny jsou polní plodiny. Mezi okopaniny se řadí cukrová řepa a lilek brambor. Zpravidla to jsou širokořádkové plodiny. Jsou dobrou předplodinou zejména pro obilniny. Využívána je hlíza nebo bulva.

CUKROVÁ ŘEPA LILEK BRAMBOR

Pícniny jsou rostlinné druhy pěstované ke krmným účelům. Zelená píce patří mezi objemová krmiva rostlinného původu. Hlavními plodinami této kategorie jsou kukuřice, slunečnice, sója, vojtěška, bob obecný, jetel

VOJTĚŠKA SOJA BOB JETEL

Použité zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pole_(zem%C4%9Bd%C4%9Blstv%C3%AD) http://cs.wikipedia.org/wiki/Obiloviny http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Triticum_aestivum_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-274.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Zea_Mays_L.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Hordeum_vulgare0.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wild_rye.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lata.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Olejniny http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Brassica_napus_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-169.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sunflowers.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Papaver_somniferum0.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Linum_usitatissimum_L_ag1.jpg

http://cs.wikipedia.org/wiki/Okopaniny http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Potato_plants.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SugarBeet.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:234_Solanum_tuberosum_L.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lucerne_flowers.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Trifolium_arvense_Habitus_2009-4-26_SierraMadrona.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Vicia_faba1.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/CDC_edamame.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%ADcnina http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cultivo_de_soja.jpg ostatní obrázky – www.office.microsoft.com [cit. 2012-03-15].