Množné číslo podstatných jmen

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pracovní list Autor: Jiří Vondráček Cílová skupina: žáci 6.roč.
Advertisements

Číslo v digitálním archivu školy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_113.
Kristýna Housová Anglický jazyk Kristýna Housová
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
There is, there are Anglický jazyk VY_32_INOVACE_040 – 2.sada, AJ
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_114 Jméno autora: Lucie Šrámková Třída/ročník: 4. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není li uvedeno jinak, je Kateřina Najmanová Trpný rod- The Passive.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_22_ZAZNAM_ Aj.I.3.BD.35 There is,there are. Když říkáme, že někde něco nebo někdo je, použijeme k tomu vazbu There is nebo There are. There is pokud.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_05
vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
množné číslo (pravidelné)
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Animals Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_58.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_51.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15-24_ plural nouns Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_C_01_Anglické pozdravy Téma: Komunikace a slovní zásoba.
VY_12_INOVACE_ČT4.09/2 Autor: Tereza Zástřešková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 4. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu středního
Anotace – Předložky místa on, in, under Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby předložek místa, tvoření vět s předložkami, překlad vět a spojení.
Množné číslo podstatných jmen Přidáním koncovky –s, -es i nepravidelně Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková.
Množné číslo u podstatných jmen tvoříme :
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Příroda na jaře 3 Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_Inovace_ Přivlastňovací pád Project 1
Rod a číslo podstatných jmen
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Činátlová Číslo
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_17 _Vzory podstatných jmen rodu ženského, žena, růže Autor: Regina Byrtusová Předmět: Český jazyk Třída: 4., 5. ročník Šablona.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
Charakteristika výukového materiálu
ZÁJMENA – ON, JENŽ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzory podstatných jmen rodu mužského
VÝŽIVA A ZDRAVÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_31_ČJ4
PŘÍSUDEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PŘÍDAVNÁ JMÉNA PŘÍPONY -SKÝ / -CKÝ
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
ČÍSLOVKY - SKLOŇOVÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Plural Množné číslo.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_28_ČJ4
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj5_47
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Množné číslo podstatných jmen 2 - opakování
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
PODSTATNÁ JMÉNA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Procvičování skloňování podstatných jmen rodu ženského
NÁZEV ŠKOLY Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
ZÁJMENA TEN, NÁŠ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola praktická Česká Třebová
VY_32_INOVACE_38 IT IS ….
Halloween Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Množné číslo podstatných jmen Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_C_11_Množné číslo podstatných jmen Téma: Komunikace a slovní zásoba Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Autor Mgr. Soňa Dvořáková Vytvořeno dne 27.12.2012 Odpilotováno dne 3.1.2013 ve třídě III. B Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Anglický jazyk Tematický okruh Komunikace a slovní zásoba Téma Množné číslo podstatných jmen Klíčová slova Koncovky množného čísla, -S, -ES, -IES, pravidelné tvary množného čísla

Tvoření množného čísla 3 Tvoření množného čísla V angličtině se nesetkáme se skloňováním podle pádů, které tak dobře znáte z hodin českého jazyka. Také díky tomu se tvorba množného čísla řídí podle jednoduchých pravidel: - S DOGS DOG - ES - IES 1) Opíšeme tvar jednotného čísla. 2) A připíšeme k němu jednu z koncovek. Jak ale vybrat správnou koncovku? I to se hravě naučíme.

Koncovky množného čísla Řekli jsme si, že používáme 3 různé koncovky: -S, -ES a -IES. Volba jedné z koncovek závisí na koncovce jednotného čísla. 1) Nejčastěji přidáváme koncovku –S: FLOWER FLOWERS GIRLS GIRL CHAIR CHAIRS CAT CATS BAG BAGS T-SHIRTS T-SHIRT CUPS CUP SPIDER SPIDERS

Koncovky množného čísla 2) Koncovku –ES volíme buďto u slov, které končí na -S, -X, -SH, -CH: BOX BOXES WITCHES WITCH DRESS DRESSES BUSES BUS WATCH WATCHES BUSH BUSHES

Koncovky množného čísla 2) …nebo u slov končících na -O: POTATO POTATOES TOMATOES TOMATO

-ES -S Window Girl Hero Mango Glass Fox Flower House Zero Bag Vyznačte ovečkám cestu do správné ohrádky podle koncovky množného čísla.

Koncovky množného čísla 8 Koncovky množného čísla 3) Koncovku -IES přidáváme po Y, ale pouze v případě, že mu předchází souhláska. …Vytvořte množné číslo: Pokud v jednotném čísle koncovce Y předchází samohláska, rozšíříme slovo o koncovku -S. BOY BOYS JOURNEY JOURNEYS DAY DAYS

Roztřiďte podle koncovky množného čísla: -IES -S -IES -S -IES -IES

ANOTACE Prezentace, která je určená žákům 3. ročníku, má za úkol seznámit žáky s tvorbou množného čísla podstatných jmen. Jedná se o první ze dvou dílů zaměřených na toto téma. V tomto díle se žáci seznamují s tvorbou pravidelných tvarů množného čísla. Po teoretické části vždy následuje aktivita na procvičení – v prvním případě žáci směrují ovečky do ohrad podle toho, která koncovka se pojí s jejich podstatnými jmény. Na závěr žáci zase třídí podstatná jména do krabic podle toho, jestli u nich dochází k změkčení Y (knížky zakroužkují jednou z barev). K zopakování množného čísla je určen druhý díl, který žáky zároveň seznamuje se základními nepravidelnými tvary množného čísla. Prezentace obsahuje animace. POUŽITÉ ZDROJE Otevřená galerie office.microsoft.com