PLC Časovače a čítače.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČAS A JEHO MĚŘENÍ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 39 Anotace.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
VY_52_INOVACE_04_11_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
PLC Sekvenční logika. RS Klopný obvod (paměť)  Přivedením log. 0 na vstup S (set) se nastaví Q = 1  Q zůstane 1 i po změně vstupu S na log.1 (pamatuje.
ZAL – 5. cvičení Martin Tomášek Pole - opakování Základní datový typ. V poli držíme více elementů (jednoho typu) S elementy v poli můžeme manipulovat.
Technologie počítačů 4. Sběrnice © Milan Keršlágerhttp:// Obsah: ● ISA, EISA, VL-BUS,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/15 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
DIGITALIZACE ZVUKU, VIDEA Digitalizace (z angl. digital, číslicový) je obecně převod analogového - spojitého signálu (např. hlasový projev, historie gramofonová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_501_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Obdélník Pro kreslení obdélníku používáme nástroj obdélník. Lze také použít příkazový řádek a příkaz obdélník:
Interaktivní tabule, USB disky, paměťové karty, záložní zdroj
Krokový motor.
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
Senzory pro EZS.
Základy automatického řízení 1
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název : VY_32_INOVACE_01_10_Zemětřesení
Proudové chrániče.
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Technologický postup Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
TÉMA: Počítačové systémy
Malování - nástroje grafického editoru
Řadič Orbis pictus 21. století
Změkčování vousů, vypínání pokožky
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Krokový motor.
Inf Vývojový diagram.
Makro v Excelu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Stabilizátory napětí Jejich úkolem je udržovat stálé napětí na zátěži.
VY_32_INOVACE_
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Regulátory integrační
Teorie Informace, signál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Elektrické měřící přístroje
VY_52_INOVACE_I–04–08 Název a adresa školy:
Programování mikrokontrolerů PIC 16F84A
Třída 2.D Písemná práce 1.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Interaktivní elektrický obvod
Digitální učební materiál
Času máš dost, tak se usaď, pust si zvuk a vyzkoušej si svůj postřeh.
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Fyzika 4.A 17.hodina 06:11:34.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Informatika – Základní operace s buňkami
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
Zvukové jevy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

PLC Časovače a čítače

Impulsní časovač Instrukce IMP funguje takto: Casovac.2 (bit 2) Casovac.0 (bit 0) Instrukce IMP funguje takto: LD XT LD VAL IMP casovac.bit Po změně v XT z 0 na 1 se zapne časovač a dokud neuběhne nastavený čas VAL, je na vrcholu zásobníku 1. Časové jednotky se určují bitem (.bit) dle obrázku, např. casovac.0 = VAL je v setinách sekundy; casovac.1 = VAL je v desetinách sekundy, atd.

Příklad – schodišťový spínač Realizujte program s funkcí schodišťového spínače. Po zapnutí světla bude světlo svítit zadanou dobu a pak zhasne. #reg word casovac #reg bit svetlo_1, svetlo_2, svetlo_3 #def tlacitko X0.5 #def val 4 #def sek 2 P 0 LD tlacitko LD val IMP casovac.sek WR svetlo_1 WR svetlo_2 WR svetlo_3 RES tlacitko E 0

Příklad 1 - Panel Jméno: svetlo_1 Chráněná: Ano Jméno: tlacitko Chráněná: Ne

Příklad 1 – spuštění programu Spusťte program Poklepáním na spínač zapněte světla. Spínač se ihned vrátí do výchozí polohy (viz instrukce res spinac v programu) Po 4 sekundách by měla světla zhasnout, viz LD val, kde val = 4 casovac.sek, kde sek = 2 Casovac.2 (bit 2) Casovac.0 (bit 0)

Příklad 1 - Úkoly Rozšiřte program následovně: Změňte dobu svitu na 0,5 s Upravte program tak, aby každé světlo zhaslo za jinou dobu. Např. světlo 1 za 1 s, světlo 2 za 2 s a světlo 3 za 3 s. Nápověda: Použijte pro každé světlo vlastní časovač. Pozor: každý časovač musí mít svou vlastní proměnnou.

Časovač zpožděný přítah a zpožděný odpad Casovac.2 (bit 2) Casovac.0 (bit 0) Instrukce TON Zapne výstup s určitým zpožděním po změně na vstupu. Použití: LD XT LD VAL TON casovac.bit Po změně v XT z 0 na 1 se zapne časovač, po uplynutí nastaveného času (VAL), je na vrchol zásobníku zapsána log. 1. Časové jednotky se určují bitem (.bit) dle obrázku, např. casovac.0 = VAL je v setinách sekundy; casovac.1 = VAL je v desetinách sekundy, atd. TOF: na výstupu udržuje log 1. Po změně v XT z 1 na 0 se zapne časovač, po uplynutí nastaveného času je na vrchol zásobníku zapsána 0.

Příklad 2 - TON Při řízení posuvu manipulátoru je třeba zajistit, aby se pohyb nahoru uskutečnil až 0,5 s po příchodu signálu pravého koncového spínače (aby došlo ke uklidnění a zpevnění mechanizmu a nemohlo dojít k jeho vzpříčení). #reg word casovac #def vpravo X0.2 #def nahoru Y0.1 P 0 LD vpravo LD 50 TON casovac.0 WR nahoru E 0

Příklad 2 - Panel Jméno: vpravo Chráněná: Ne Jméno: nahoru Chráněná: Ano

Příklad 2 - úkol Doplňte do programu automatické vypnutí pohybu nahoru po uplynutí 3 sekund. Použijte k tomu časovač IMP.

Čítače Instrukce CTU, CTD, CNT CTU – Dopředný čítač CTD – Zpětný čítač CNT – obousměrný čítač Princip CTU: LD VSTUP LD RESET CTU citac Pokud se hodnota VSTUP změní z 0 na 1, zvětší se proměnná čítač o 1. Pokud je RESET log . 1, čítač se vynuluje.

Příklad 3 - CTU Program, který počítá výrobky vyrobené např. za směnu #reg word citac #def vyrobek X0.1 #def reset X0.5 P 0 LD vyrobek LD reset CTU citac ; pro snazsi ovladani na panelu ; resetujeme vstupy RES vyrobek RES reset E 0

Příklad 3 - panel Jméno: reset Chráněná: Ne Typ: bit Jméno: vyrobek Jméno: citac Chráněná: Ano Typ: bez znaménka Poklepáním na „pridat vyrobek“ se zvýší počitadlo. Poklepáním na Reset se počitadlo vynuluje. Tlačítka Přidat výrobek i Reset jsou automaticky resetována naším programem, viz instrukce RES vyrobek.

Příklad 3 - Úkol Upravte program tak, aby bylo možno přidávat i odebírat výrobky. Použijte instrukci CNT. Nápověda: LD up LD dwn LD res CNT citac

Konec