Telematika (K620TM) Druhotné využití dat systému dálničních mýtných bran * + pattern recognition * z projektu COST OC194 Inteligentní dopravní systémy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

kvantitativních znaků
s dopravní infrastrukturou
Základy databázových systémů
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
Softwarový systém DYNAST
Kalmanuv filtr pro zpracování signálů a navigaci
Mapy a geografické informační systémy
DOPRAVA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
FD ČVUT - Ústav mechaniky a materiálů
ČLOVĚK a globální komunikace
Dopravní informace Plzeňského kraje Martin Schejbal Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Růstové a přírůstové funkce
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
ARWIS 3. Další vylepšování “Passion for precision” V souladu s heslem firmy Lufft „Passion for precision“ vyvíjíme vlastní aktivity pro další zlepšení.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
ČVUT Praha, Fakulta elektrotechnická Diplomová práce Informační systém házenkářského turnaje Petr Plodík.
kvantitativních znaků
STANOVENÍ NEJISTOT PŘI VÝPOŠTU KONTAMINACE ZASAŽENÉHO ÚZEMÍ
Architektura databází Ing. Dagmar Vítková. Centrální architektura V této architektuře jsou data i SŘBD v centrálním počítači. Tato architektura je typická.
Richard Lipka Katedra informatiky a výpočetní techniky Fakulta aplikovaných věd Západočeská univerzita, Plzeň 1.
Referát č. 17 Tabulkový procesor
Petr Horník školitel: doc. Ing. Antonín Potěšil, CSc.
Metainformační systém založený na XML Autor: Josef Mikloš Vedoucí práce: Ing. Jan Růžička, Ph.D. V/2004.
Informatika pro ekonomy II přednáška 10
Fakulta elektrotechniky a informatiky
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Koncentrace znečišťující příměsi v ovzduší
Autor: Jakub Dubrovský www:  Analýza procesu kontroly silnic  Získat data z GPS  Zobrazit data na mapě  Odesílat data do GPS  Vytvoření.
Brno, 2. června Sdružení automobilového průmyslu Technologická platforma „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ Strategická.
Oborová brána TECH tech.jib.cz Seminář „Okna oborů dokořán! Proč a jak využívat oborové brány & jak dál v CPK? “ Praha, NTK PhDr. Lenka Hvězdová.
Aplikovaná informatika Zimní semestr 2013/2014. Ing. Bohuslav Růžička, CSc. tajemník katedry K101 kancelář: 215 tel
Copyright (C) 2000 Vema, a. s.1 V3 klient Michal Máčel Provozní integrace G2, HR/Win a internetu.
Kvantifikace externích nákladů z jízdy nákladního vozidla na zpoplatněných a objízdných trasách Vojtěch Máca Centrum pro otázky životního prostředí UK.
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
DATABÁZOVÉ SYSTÉMY. 2 DATABÁZOVÝ SYSTÉM SYSTÉM ŘÍZENÍ BÁZE DAT (SŘBD) PROGRAM KTERÝ ORGANIZUJE A UDRŽUJE NASHROMÁŽDĚNÉ INFORMACE DATABÁZOVÁ APLIKACE PROGRAM.
Databázové modelování
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Pathfinding s využitím PostGIS Prezentuje : Jan Kolář.
Databázové systémy Informatika pro ekonomy, př. 18.
Mimoúrovňové křižovatky
seminář hybridní mýtné systémy 1 Ekonomika mýtných systémů Ladislav Bína, František Lehovec, Václav Skurovec České vysoké učení technické v.
Změna datového modelu databáze Odry 2000 Autor: Kateřina Šimečková Vedoucí bakalářské práce: ing. David Vojtek.
Biostatistika 8. přednáška
Modelování hluku ze silniční dopravy v oblasti městské zástavby
Navigace a mapování pomocí GPS
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
NÁRODNÍ METODIKA VÝPOČTU ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BUDOV
Semestrální projekt Správa webových konferencí Mendelova univerzita Aplikace vývojových technik Jakub Matoušek Květen 2012.
Inteligentní dopravní systémy (ITS): metody návrhu a hodnocení Doc. Dr
Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – , Brno Rozvoj moderních dopravních inteligentních systémů Ing. Petr Holcner, Ph.D. Mikroskopický model.
Aplikovaná statistika 2.
Algoritmizace a programování Algoritmy 2 – Vývojové diagramy (sekvence)
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Technologie dopravních průzkumů Ing. Martin Langr Prezentace projektů – nový studentský projekt.
Ověření modelů a modelování Kateřina Růžičková. Posouzení kvality modelu Ověření (verifikace) ● kvalitativní hodnocení správnosti modelu ● zda model přijatelně.
Bakalářská práce Autor: Petr Hoštička. * Cílem práce bylo zmapovat bezpečnost a použití zádržných systémů v silniční dopravě * Práce se zabývá rozdělením.
Geografické informační systémy
4. cvičení
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Zpracovatel dat: Ing. Roman Musil
Informatika pro ekonomy přednáška 8
Presentation Title 1st September 2002
Propojení modelu AEOLIUS a GIS
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
WORDPRESS AFFILIATE DATA V XML.
Vážení vozidel za jízdy WIM
Transkript prezentace:

Telematika (K620TM) Druhotné využití dat systému dálničních mýtných bran * + pattern recognition * z projektu COST OC194 Inteligentní dopravní systémy (ITS) a jejich dopad na udržitelný rozvoj Přemysl Derbek 9.3.2010

Obsah přednášky Telematická aplikace pro vyhodnocování záznamů z mýtných bran Modely odhadů emisní zátěže v blízkosti sledovaných komunikací Úroveň rozlišení modelů (v porovnání s typovým vozidlem) Implementace emisního zatížení v komplexnějších projektech (MEDARD) Alternativy pro získávání vstupních dat (pattern recognition) T e l e m a t i k a ( K 6 2 0 T M ), 9 . 3 . 2 0 1 0

Telematická aplikace (FD ČVUT) Vstupní data pro model emisního zatížení T e l e m a t i k a ( K 6 2 0 T M ), 9 . 3 . 2 0 1 0

Přenos dat z Telematické aplikace Do stránky HTML Do souborů CSV a XML Soubory vyfiltrovaných/vyžádaných dat vhodné jako vstupní formát pro model odhadu emisní zátěže REST API Přímý dotaz formou příkazu na databázi záznamů mýtných bran T e l e m a t i k a ( K 6 2 0 T M ), 9 . 3 . 2 0 1 0

==========> přejděte na prezentaci #2 T e l e m a t i k a ( K 6 2 0 T M ), 9 . 3 . 2 0 1 0

Silniční měření - Beroun Autoři Vojtíšek, Kadleček, Pejša Typové vozidlo autobus Datový soubor z měření: T e l e m a t i k a ( K 6 2 0 T M ), 9 . 3 . 2 0 1 0

Silniční měření - Beroun T e l e m a t i k a ( K 6 2 0 T M ), 9 . 3 . 2 0 1 0

Analýza ze silničního měření - Beroun Připravení charakteristik pro porovnávání Úsek dálnice D5 Beroun - Mýto PM, NOx, CO, CO2 Příkladem: T e l e m a t i k a ( K 6 2 0 T M ), 9 . 3 . 2 0 1 0

Analýza ze silničního měření - Beroun Co v grafu je špatně ??? T e l e m a t i k a ( K 6 2 0 T M ), 9 . 3 . 2 0 1 0

Odhad emisní zátěže z reálných dat ITS Model pro odhadování emisní zátěže Vychází z historie záznamů mýtných bran Dotazy na záznamy prostředictvím Telematické aplikace Webová aplikace pro výběr požadovaných dat Rozhraní mezi uživatelem a databází uložených záznamů o vozidlech ze všech bran mýtného systému Ověřování modelu nezávislým silničním měřením Silniční měření pana Michala Vojtíška MSc. (TU Liberec), doc. Ing. Boleslava Kadlečeka, CSc. a prof. Ing. Ladislava Pejši, DrSc. (ČZU Praha) ze dne 14.7.2009 (sobota, 10:24 hod.) Nezávislý zdroj přímo změřených emisních charakteristik Vybrány pouze úseky měření na D5 T e l e m a t i k a ( K 6 2 0 T M ), 9 . 3 . 2 0 1 0

Konstrukce modelu pro odhadování emisní zátěže Emisní zatěž Edtpi pro typ dne d (pondělí, ..., neděle), čas t, znečišťující látky p a sklon vozovky i je odhadována dle modelu: Edtpi = Idt  epi Idt označuje dopravní intenzitu v jednom dopravním směru pro daný typ dne a denní dobu. Symbol epi označuje koeficient odpovídající sledovanému emisnímu faktoru a danému sklonu vozovky. (Koeficienty e závisejí, obecně, na typu vozidla a také na jeho rychlosti). Model označuje výchozí stav pro další možné modifikace podle požadovaných či dostupných vstupních parametrů T e l e m a t i k a ( K 6 2 0 T M ), 9 . 3 . 2 0 1 0

Modifikace modelu pro odhadování emisní zátěže Sledujeme emisní zatížení „nad“ celým úsekem komunikace v obou směrech Sčítáme jednotlivé intenzity I směrově opačných dopravních proudů násobené koeficienty e dle následujícího modelu: Edtpis = ∑(Idt  epi)s Vyjádřen je součet dílčích směrů (dva) dopravních proudů pozemní komunikace. Výber směru je ve vztahu identifikován proměnnou v dolním indexu závorky (..)s. (s jako “side”, strana) T e l e m a t i k a ( K 6 2 0 T M ), 9 . 3 . 2 0 1 0

Výpočet koeficientu epi , jenž odpovídá sledovanému emisnímu faktoru: Spusťte přiložený soubor MEFA.02....exe (stažen ze stránek Ministerstva životního prostředí) ==========> projekt MEDARD http://www.medard-online.cz/index.php ==========> přejděte na prezentaci # 5 T e l e m a t i k a ( K 6 2 0 T M ), 9 . 3 . 2 0 1 0