Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_CJ_56
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Předmět: Český jazyk Stupeň vzdělávání: 1. stupeň ZŠ Ročník: 5. Datum vytvoření: 2. 1. 2013 Anotace: vytváříme komiksy, vyjadřujeme se přímou řečí, učíme se hodnotit práci podle daných kritérií Klíčová slova: kladný a záporný hrdina - charakteristika, zápletka, další postavy Autor: Mgr. Marta Papežová
kladný hrdina záporný hrdina 1. Uveďte, s jakými komiksy jste se dosud setkali. 2. Vyjmenujte hlavní postavy = hrdiny jednotlivých komiksů. 3. Jaké vlastnosti má kladný hrdina a jaké má záporný hrdina? - přiřaď Pravdomluvný Lže Podvádí Pomáhá slabším Krade Neštítí se spáchat zločin Snaží se pomoci ze všech sil Obětavý Chytrý Čestný Zásadový Pomlouvá Statečný Prolhaný Vychloubačný kladný hrdina záporný hrdina
V lese leží neznámý člověk 4. Vyber si jeden z námětů a zkus vymyslet příběh. Musí v něm být kladný i záporný hrdina, jakékoliv další osoby nebo zvířata – společně pročíst Krádež v obchodě V lese leží neznámý člověk Autobus přejel kočku Konečně krásné vysvědčení Ztratilo se malé dítě Přijede babička s dědou a přivezou štěně Máme doma hada Ztratilo se mi pero Neznámý člověk tě zve k sobě do auta Proč nemůže chodit? 5. Zde je nabídka sloves, která můžeš, ale nemusíš použít: běžet, přinést, dostat, jít, vidět, zajistit, vzít, ukrást, dopadnout, hledat, pomoci, podat, volat, přesvědčovat, vysvětlovat, učit se, snažit se, chovat, zavřít, narodit se, darovat, přát si, slíbit, spadnout, uklidit, neuhlídat, počkat, jíst, pít, koupit, …
Vzájemné hodnocení (po přečtení), v rámci kolektivní besedy. Ke všem tvrzením lze přidat „proč?“. Příběh má / nemá zápletku. Vyřčené věty mají / nemají smysl. Výtvarné zpracování se mi líbí / nelíbí. Umím / neumím v příběhu najít kladného i záporného hrdinu. Vím / nevím, o čem jsem četl. Komiksy čtu rád / nerad.
Zdroje: vlastní