AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Lomené výrazy Základní škola Libina, příspěvková.
Advertisements

ENDOKRINNÍ SOUSTAVA ( SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍ SEKRECÍ ) Daniel Chlup.
SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍM VYMĚŠOVÁNÍM. Funkce: řízení celého organismu (spolu s nervovou soustavou) žlázy s vnitřním vyměšováním = endokrinní žlázy produkují.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_15_F7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mechanické vlastnosti kapalin a plynů Základní.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_09_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_01_Vylučovací
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_11_M8_Hanak
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Přírodní zdroje na Zemi
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Přírodní katastrofy AUTOR: Mgr. Aleš Skála
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Různé podmínky života na Zemi
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18_M7_Hanak TÉMA: Procenta
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Rozdělení zemí podle vyspělosti
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Člověk a příroda AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_12_P8_Bartonkova TÉMA: Řídící soustavy OBSAH: Řídící soustavy – hormony, NS ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

Anotace Hodina je zaměřena na řízení činnosti organismu, žáci se seznámí se základními dvěma způsoby řízení. Podrobněji se v této hodině budeme věnovat pouze hormonům. Začátek hodiny je zaměřen na opakování základních pojmů, s kterými se žáci setkali v nižších ročnících. Součástí hodiny je vyhledávání pojmů a informací na internetu, proto při užití této hodiny je vyžadována možnost připojení na internet. Na konci hodiny by žáci měli umět charakterizovat pojem hormon, měli by znát alespoň některé z významných hormonů. K tomu slouží sníme č. 7, kde žáci mají za úkol podle indicií určit, o jaký hormon se jedná.

Opakování Čím je řízena činnost bezobratlých? Uveďte příklady. Vyjmenujte jednotlivé orgánové soustavy obratlovců Jaký význam má řízení činnosti jednotlivých orgánových soustav. Uveďte příklady.

Řízení činnosti organismu musí zajišťovat: vztahy k prostředí prostředí se stále mění a proto je nutné, aby se mu organismus co nejvíce přizpůsobil vnitřní stálost těla je dána souhrou všech orgánových soustav

Vyhledejte následující pojmy HYBERNACE reakce savců na zimní období, kteří přečkají zimu v tzv. klidovém stádiu. ESTIVACE vyskytuje se zejména u rostlin, které reagují na nepříznivé podmínky v letním období. NEPRAVÝ ZIMNÍ SPÁNEK živočichové zůstávají neaktivní ve svém úkrytu, který za zimu po probuzení několikrát opouští.

Práce na doma Vyhledejte si jednoho živočicha, který se ukládá do zimního spánku a krátce popište, k jakým změnám u něj během přípravy k zimnímu spánku dochází.

U obratlovců je činnost těla řízena: Podle nápovědy se pokuste určit, čím je činnost těla řízena. Jedná se o látky, které jsou vylučovány žlázami s vnitřní sekrecí přímo do krve. Mezi tyto látky patří například adrenalin, tyreotropin atd. hormony Základem této soustavy je buňka, která se skládá z těla, v němž je uloženo jádro, a z výběžků, které se dělí na krátké a dlouhé. Nervová soustava

Hormony vylučují žlázy s vnitřní sekrecí jsou vstřebávány přímo do krve vliv na činnost organismus mají i ve velmi nepatrném množství ovlivňují: rychlost uvolňování energie v buňkách růst (STH) tlak krve rozmnožování

Vyhledejte somatotropní hormon luteinizační hormon inzulín adrenalin 1. Který hormon ovlivňuje růst? 2. Který hormon ovlivňuje tvorbu pohlavních hormonů? 3. Který hormon snižuje hladinu cukru v krvi? 4. Který hormon způsobuje, že tělo podává nadměrné výkony? 5. Který hormon se výrazně projevuje při porodu? somatotropní hormon luteinizační hormon inzulín adrenalin oxytocin

Nervová soustava Více se dozvíte v příští hodině. má rozhodující význam pro činnost obratlovců v prostředí zachycuje podněty s okolí, ty přenáší a zpracovává Více se dozvíte v příští hodině.

Citace KVASNIČKOVÁ, D., FAIERAJZLOVÁ, V. a kol. Ekologický přírodopis pro 8. roč. ZŠ. 2. upr. vyd. Praha : Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-477-5. Ilustace : Kliparty Office