OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trojčlenka.
Advertisements

Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Finanční matematika. 2. Kolik korun budeme muset zaplatit za půjčku úročenou 18,5%, splatnou po jednom roce, vypůjčíme-li si Kč? 1. Za kolik korun.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
23.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_209_ČJ 2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vlastní jména NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_25_ČJ4 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vzory podstatných jmen 5 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_70_PRV1
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_65_PRV1
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Úroky - samostatná práce
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_75_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_62_PRV1
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_182_ČJ3
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_AJ4
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_85_M8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_31_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_59_F7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
ÚMĚRA– výpočet neznámého členu úměry
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_28_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_8_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_194_ČJ3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_66_PRV1
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_234_ČJ2
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_50_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_49_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_2_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_16_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_76_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_216_ČJ2
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_19 Finanční matematika
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_29_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_68_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Transkript prezentace:

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Finanční matematika NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2193 KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Co je promile ROČNÍK: 7. PŘEDMĚT: Matematika AUTOR MATERIÁLU: Karel Koryťák

POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Z,F POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: žák je seznámen s pojmem a označením promile, na dvou vzorových příkladech je vysvětlen výpočet promile pomocí přímé úměrnosti . OČEKÁVANÝ VÝSTUP: žák řeší výpočty s pomocí promile ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: na základě zkušeností při výpočtech s procenty jsem zvolil způsob okamžitého výpočtu ( ne přes jedno promile) s pomocí přímé úměrnosti, úměry a šipkového pravidla. Žáci mají tento postup zafixovaný a lépe mohou své vědomosti aplikovat při výpočtech úloh z praxe. Se slovními úlohami se žáci dobře vypořádali, pochopili správně princip výpočtu promile ZDROJ: vlastní tvorba autora

Co je promile Promile označujeme ‰ 1‰ (čteme jedno promile)= 0,001(jedna tisícina) ze základu TYPOVÝ 1: Celoroční pronájem garáže stojí 20 000Kč a musí se zaplatit do 10.ledna následujícího roku. Za každý den opoždění(tzv. prodlení) se platí penále(pokuta) 5‰. Kolik zaplatí pan Novák navíc, když se opozdil o 20 dní? Řešení: 1000 ‰ . . . 20 000 Kč 5 ‰ . . . x Kč = 5 … 1000 x …… 20 000

Odpověď: Pan Novák zaplatí navíc 2000Kč. = 5 . 1000 x ….. 20 000 Šipkové pravidlo: Zapíšeme tedy jak naznačují šipky : 1000x = 100 000 x = 100Kč = penále za 1 den prodlení … penále za 20 dní prodlení : 100 Kč . 20 = 2000Kč Odpověď: Pan Novák zaplatí navíc 2000Kč.

Odpověď: Penále za 30 dní bude ve výši 1 200Kč. TYPOVÝ 2: Podle vzájemně sepsané smlouvy bylo stanoveno penále na 4 ‰ za každý den prodlení. Vypočtěte , zdali penále dosáhne částky 2000Kč, když dojde k prodlení platby o 30 dní při pronájmu ve výši 10 000Kč! Řešení: 1000 ‰ . . . 10 000 Kč 4 ‰ . . . x Kč = 1000x = 40 000 4 … 1000 x …… 10 000 x = 40Kč = penále za 1 den prodlení … penále za 30 dní prodlení : 40 Kč . 30 = 1200Kč Odpověď: Penále za 30 dní bude ve výši 1 200Kč.