NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Advertisements

Pravidla pro počítání s mocninami
Pravidla pro počítání s mocninami
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Lomené algebraické výrazy
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Algebraické výrazy – početní operace
Mnohočleny a algebraické výrazy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Lomené algebraické výrazy
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Úpravy mnohočlenů - vzorce
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
INFORMATIKA 9 MS Excel III. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Výpočty v Excelu Vzorce.
Základní operace s maticemi
Sestavení kombinační logické funkce
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Podíl (dělení) mnohočlenů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rozklad mnohočlenů na součin
Racionální čísla.
MOCNINY.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 17 Mocniny III MěSOŠ Klobouky u Brna.
Rozklad mnohočlenů na součin
Číselné výrazy s proměnnou
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk.
Mocniny Druhá mocnina.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Mocniny Druhá mocnina.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Složitější složené zlomky
Sčítání a odčítání celých čísel
Zlomky Sčítání zlomků..
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
13x2y3 0,2r3s5 ab3 . a4b2 4p3 + 5p3 Početní výkony s mocninami
Procvičování násobků 2, 3, 4 a 5 s využitím interaktivní tabule
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Aritmetické operace s binárními čísly
Lomené algebraické výrazy
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Písemné sčítání II..
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_Matematika TEMA: Druhá mocnina čísla ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0816 SČÍTÁNÍ MOCNIN

Datum vytvoření projektu leden 2012 Ročník 8. Popis prezentace Prezentace je určen do tématu druhá mocnina, využívá znalosti a dovednosti žáků s prací v editoru Microsoft PowerPoint a matematické znalosti i dovednosti v oboru racionálních čísel. Prezentace může být využita pro práci malé až tříčlenné skupiny, celé třídy na interaktivní tabuli a také jako práce pro jednotlivce.

Sčítání mocnin Algebraické operace

Jak nám napověděl úvodní snímek, sčítání mocnin je ALGEBRAICKÁ OPERACE Vyjadřuje součet součinu, kdy číslo násobíme samo sebou (provedeme umocnění na druhou) a sečteme s dalším umocněným číslem PŘÍKLAD: 52 + 52 = 25 + 25 = 50 Co je to sčítání mocnin?

Z minulého snímku víme, že 52 + 52 je algebraická operace sčítání mocnin. Výpočet je však od vzorového příkladu odlišný. Použijeme zápis 52 + 52 a podle vzorce A2 + A2 = 2 A2 vypočítáme. Výpočet bude tedy vypadat takto: 52 + 52 = 2 . 52 = 2 . 25 = 50 Vyzkoušejme jiný příklad 102 + 102 = 2 . 102 = 2. 100 = 200 Jak mocniny sčítáme?

Sečtěte druhé mocniny čísel 22 +22 32 +32 42 +42 72 +72 62 +62 82 +82 =2 .22 =2 .32 =2 .42 =2 .72 =2 .62 =2 .82

Dále postupujeme takto 2.22 + 2.22 = 4. 22 2.32 + 2.32 = 4. 32 3.52 + 3.52 = 6. 52 5.82 + 6.82 =11.82 10.92+15.92 =25.92

Podobně postupujeme při odečítání mocnin. Jak postupujeme při sčítání mocnin se stejným základem a mocnitelem? Při sčítání mocnin sečteme nejdříve koeficienty 5a2 . 3a2 5 + 3 = 8 Po sečtení koeficientů dopíšeme nezměněný základ a mocnitele 5a2 . 3a2 5 + 3 = 8a2 Jednoduše řečeno, postupujeme jako při sčítání smailíků: 5 (a2) +3 (a2) = 8 (a2) Nelze sčítat mocniny s různým základem a různým mocnitelem. Podobně postupujeme při odečítání mocnin.

Vypočtěte: 32 + 5. 32 = 3.53+5.53 = 4.74 +5.74= 7a2 + 5.a2 = 3a5 + 6.a5 = 6a2 + 5.r3 = 6 . 32 8 . 53 9 . 74 12a2 9a5 NELZE SČÍTAT

Vypočtěte: -32 + 5. 32 = 3.53-5.53 = -4.74 -5.74 = 7a2 - 5. a2 = 3a5 - 6. a5 = -6a2 + 5.r3 = 4 . 32 -2 . 53 -9 . 74 2a2 -3a5 NELZE SČÍTAT

Sčítáme pouze mocniny se stejným základem a se stejným mocnitelem 5a2 + 5a2 = 10a2 Mocniny s různým základem a s různým mocnitelem NESČÍTÁME 5a2 + 5b3 Při odečítání mocnin postupujeme stejně jako při jejich sčítání. 5a2 - 3a2 = 2a2 Při sčítání mocnin je nutné dodržovat znaménkové úmluvy: 4a2 - 8a2 = -4a2 V případě že základ mocniny je roven 0 výsledek sčítání je také roven 0: 5.02 + 3.02 = 0 Shrnutí na závěr:

Děkuji za pozornost. Použité zdroje. http://cs.wikipedia.org/wiki/Druh%C3%A1_mocnina Děkuji za pozornost.