Dvouděložné rostliny - opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krytosemenné rostliny
Advertisements

Významné čeledi dvouděložných rostlin – opakování
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7. 18 Anotace: Prezentace seznamuje s nejznámějšími čeleďmi, odpovídá na otázky, řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Vybrané čeledi dvouděložných.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky čeledi miříkovitých,
Prezentace od Mlejny: Pryskyřníkovité
Krytosemenné rostliny Výběr druhů 1. Blatouch bahenní.
Dvouděložné rostliny. PRYSKYŘNÍKOVITÉ Pryskyřník prudký.
Výukový materiál opakování čeledí rostlin - piškvorky Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / BOTANIKA.
Bobovité Bašusová, Šebelová, Holzbachová. někdy motýlokvěté či vikvovité čeleď dvouděložných rostlin z řádu bobotvaré třetí největší čeleď (po vstavačovitých.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Pryskyřníkovité.
  Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život"  Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT  Pořadové číslo: 28.
P LODY SUCHÉ Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola.
EU peníze středním školám
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
VY_32_INOVACE_ Pa-PR_Celed Bobovite Mgr. Dita Papežová ZŠ Valašské Klobouky Čeleď Bobovité.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Provozováno výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Okolík,úbor,hrozen,hlávka
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Krytosemenné rostliny
Krytosemenné dvouděložné rostliny
VY_52_INOVACE_69_Traviny a obiloviny- učební text
VY_32_INOVACE_PŘBOT.20 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
VY_32_INOVACE_32_ Prvouka 3.ročník Pícniny, olejniny, textilní plodiny
VY_32_INOVACE_04-59 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_09_PRVOUKA_ZELENINA.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Saranče a kobylky Autor: Mgr.Diana Mücksteinová
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_PŘÍRODOPIS
generativní rostlinné orgány
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TÉMA: Přírodní společenstva
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
čeledi krytosemenných rostlin III
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Určování čeledí rostlin podle klíče.
Užitkové rostliny Opakování učiva Foto archiv autorky.
Druhy zeleniny VY_32_INOVACE_18
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
VY_32_Inovace_2.2.7 Zelenina
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Lesní byliny a jejich čeledi.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 08 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
VY_32_INOVACE_05_ Počítání do 5 Autor
Rostliny (J-K).
VY_32_INOVACE_12 12 Polní plodiny autor: Mgr. Soňa Kubíčková
PRYSKYŘNÍKOVITÉ MÁKOVITÉ
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Pryskyřníkovité.
Poznáváme bezobratlé Autor: Mgr.Diana Mücksteinová
JARNÍ KVĚTINY 1 VE VOLNÉ PŘÍRODĚ PETRKLÍČ Obr.1(1 )
Transkript prezentace:

Dvouděložné rostliny - opakování Autor: Mgr.Diana Mücksteinová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 2013, květen ---------------------------------------------------------------------------

1) Zařaďte do čeledí: A) hrách setý a fazol obecný B) hořčice bílá a brukev zelná C) mrkev obecná a petržel zahradní D) jabloň, hrušeň a třešeň E) hluchavka bílá a šalvěj luční F) kopretina bílá a podběl obecný

2) Doplňte názvy rostlin: A) pryskyřníkovité: s - - - - - a, j - - - - - - k, k - - - - - - c, o - - j, o - - - - - k, b - - - - - ch, h - - - - - - k. B) brukvovité: b - - - - v, k - - n, h - - - - - e, ř - - - a, p - - - - - k, o - - - - e. C) bobovité: f - - - l, č - - - a, j - - - l, p - - - - - - - - e, t - - - - - - k, h - - ch. D) miříkovité: m - - - v, p - - - - - l, k - - r, b - - - - - - - k.

3) Doplňte názvy: A. B.

4) Doplňte názvy: A. B.

5) Doplňte názvy: A. B.

6) Najděte 6 názvů dvouděložných rostlin: Ů Ž E Ř Ě M O P T D K V N L U Í S B H C I

Řešení

1) Zařaďte do čeledí: A) hrách setý a fazol obecný - bobovité B) hořčice bílá a brukev zelná - brukvovité C) mrkev obecná a petržel zahradní - miříkovité D) jabloň, hrušeň a třešeň - růžovité E) hluchavka bílá a šalvěj luční - hluchavkovité F) kopretina bílá a podběl obecný - hvězdnicovité

2) Doplňte názvy rostlin: A) pryskyřníkovité: sasanka, jaterník, koniklec, oměj, orlíček, blatouch, hlaváček B) brukvovité: brukev, křen, hořčice, řepka, penízek, ohnice. C) bobovité: fazol, čočka, jetel, podzemnice, trnovník, hrách. D) miříkovité: mrkev, petržel, kopr, bolševník.

3) Doplňte názvy: A. Sasanka pryskyřníkovitá B. Sasanka hajní

4) Doplňte názvy: B. Jaterník podléška A. Blatouch bahenní

5) Doplňte názvy: A. Podběl obecný B. Pcháč obecný

6) Najděte 6 názvů dvouděložných rostlin: Ů Ž E Ř Ě M O T P K N L A Í

Použitý zdroj www.fotohanc.com