VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STÁTNÍ OCHRANA PŘÍRODY V ČR
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Rozloha chráněných území na ploše ČR
Příroda v naší zemi Na našem území žijí tisíce živočichů a rostlin.
Národní parky a Chráněné krajinné oblasti ČR
KVARTA LISTOPAD 2004 VÍTEK URBAN
Chráněná území v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Ochrana přírody v ČR Lukáš Kotlár.
ČESKÁ REPUBLIKA OCHRANA PŘÍRODY ČR.
Ochrana přírody v ČR.
BIOSFÉRA ČR.
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
Biosférické rezervace Kvarta 2009/2010 Gymnázium Uničov.
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ ČR 8. ročník
Ochrana přírody ČR Igor Dostal.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Člověk a jeho svět – Přírodověda – Ochrana přírody autor VM:Ing.
Pokud jsi připraven/a, klikni sem
ANOTACE Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Chráníme přírodu Chráněná území.
Chráněná území České republiky
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Ochrana přírody ČR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autor: Mgr. Ilona Nováková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
ČESKÁ REPUBLIKA OCHRANA PŘÍRODY
Česká republika Ochrana přírody a krajiny
Ochrana přírody v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
Národní park České Švýcarsko (2000) Krkonošský národní park (1963) Národní park Podyjí (1991) Národní park Šumava (1991)
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Autor materiálu - Mgr. Lukáš Kučera.
OCHRANA PŘÍRODY V ČR.  velkoplošnánárodní park NP (4) chráněná krajinná oblast CHKO (26)  maloplošnánárodní přírodní rezervace NPR (110) národní přírodní.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Ochrana přírody v České republice ochrana vod ochrana ovzduší ochrana rostlin.
Chráněná území ČR a regionu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
VY_32_INOVACE_Vac_III_08 Obyvatelstvo ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_309_ČR ochrana přírody Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Ochrana ŽP v ČR Ekologie – oikos a logos, nauka o místě kde přebýváme Systematická ochrana ŽP u nás začíná už kolem 12- století 1838 – první rezervace.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.04_prirodni pomery_cr_typy_chranenych_uzemi_v_cr
VY_32_INOVACE_Vac_III_12 Památky UNESCO v ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_EKOLOGIE_17.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_06 TEMA:
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_09_Jihomoravský.
Člověk A pŘÍRODA Bohumil Bareš
Anotace: Program je určen k obeznámení s péčí státu o přírodu a prohloubení bližšího vztahu k přírodě i k procvičování a opakování vlastivědného učiva.
17 ZÁKON O OCHRANĚ PŘÍRODY A KRAJINY
410 RP SCHKO Slavkovský les
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
VY_32_INOVACE_25_Chráněná území v ČR
Osmisměrka CHKÚ ČR VY_52_INOVACE_24
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ V ČESKÉ REPUBLICE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_43_Ochrana přírodního bohatství
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Ochrana přírody a krajiny
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Vac_III_09 Sídla ČR
Ochrana přírody a krajiny České republiky
Ochrana krajiny a přírody ČR
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Česká republika Ochrana přírody ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Člověk mění a vytváří krajinu
VY_52_INOVACE_18_Ochrana rozmanitosti přírody - učební text
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Jarmila Vaculíková

Ochrana přírody a krajiny

Samostatná práce (práce s učebnicí) Co to je kulturní krajina? Co to je umělá krajina? Co to je devastovaná krajina? 4. Čím se vyznačují národní parky (NP)? 5. Čím se vyznačují chráněné krajinné oblasti (CHKO)?

1. Kulturní krajina vznikla z přírodní krajiny působením člověka (změnila se rozloha lesů, rostly plochy orné půdy; stavba komunikací, výstavba, těžba ner. surovin). 2. Umělá krajina vznikla přetvořením některé krajiny – např. podkrušnohorské pánve po vytěžení ner. sur.) . 3. Devastovaná krajina – narušená, poškozená. 4.NP – rozsáhlá území, z přírodního hlediska cenná, málo pozměněná činností člověka. 5. CHKO – zachovalé krajiny, zajímavá příroda (lesy, louky pastviny). _______________________________________________ Zakresli do obrysové mapy ČR 4 NP a 10 CHKO.

Národní parky a CHKO CHKO Moravský kras Krkonošský NP – 1963 CHKO Jeseníky CHKO Beskydy CHKO Šumava CHKO Bílé Karpaty CHKO Třeboňsko CHKO Žďárské vrchy CHKO Slavkovský les CHKO Český ráj CHKO České středohoří (celkem 25) Krkonošský NP – 1963 Šumavský NP- 1991 NP Podyjí- 1991 NP České Švýcarsko -2000

-NP Šumava, KRNAP, CHKO Šumava, Třeboňsko, Křivoklátsko, Bílé Karpaty Národní přírodní rezervace (NPR) Přírodní rezervace (PR) Národní přírodní památky (NPP) Přírodní památky (PP) UNESCO -NP Šumava, KRNAP, CHKO Šumava, Třeboňsko, Křivoklátsko, Bílé Karpaty - biosférická rezervace Dolní Morava: CHKO Pálava, Lednicko-valtický areál, a poříční niva Dolní Morava)

Dobrovolný úkol 1) Která CHKO byla vyhlášena v r. 2005? 2) O kterém území se uvažuje, aby bylo zařazeno mezi CHKO? Řešení: CHKO Český les. CHKO Kokořínsko - Máchův kraj.

Zdroje CHALUPA, Petr; HORNÍK, Stanislav; DEMEK, Jaromír. Zeměpis 9 pro základní školy : Česká republika. Praha :SPN a. s., 2009. 112 s. školní atlas České republiky. Praha : Kartografie Praha a. s., 2001. 32 s. __________________________________________________________________________________________ Datum vytvoření: 12. 11. 2011 Ročník: osmý Předmět: zeměpis Anotace: prezentace slouží jako podpora výuky.