Neživá příroda − horniny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Advertisements

Jaká je definice horniny ? Jak se liší hornina a minerál ?
SŮL KAMENNÁ bílý nebo průhledný nerost tvořící krystaly
Dělení hornin Podle vzniku.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Usazené horniny.
Nerudní suroviny 5. ročník
NEROSTY A HORNINY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Usazené horniny Vznikají tak, že se různé drobné částečky usazují na dně moří, jezer, řek i na souši. Jednotlivé částečky ( zrnka) se navzájem spojují.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s tříděním vyvřelých hornin, jejich.
Neživá příroda − horniny
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_08_JF HORNINY A NEROSTY PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Anotace Pracovní list k procvičení základních poznatků o horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_141_ Horniny vyvřelé TEMA:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_13_Přírodověda 4.ročník_Minerály a horniny Téma: Minerály a horniny CZ.1.07/1.4.00/
Neživá příroda Nerosty a horniny.
VYVŘELÉ HORNINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tomáš Sobotka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
NEŽIVÁ PŘÍRODA - HORNINY
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK VYVŘELÉ HORNINY Název školy
Nerudní suroviny 5. ročník
Zdroje surovin a jejich obnovitelnost
Prezentace – výklad učiva
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_01_32_NERUDNÍ SUROVINY
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Interaktivní procvičování barev a paměti na tvary těles.
Prezentace – výklad učiva
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Kampak letí? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katarzyna Nogolová. Autor obrázků Tomasz Nogol souhlasí se zveřejněním na.
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Nerudní suroviny 5. ročník
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Autor: Andrea Kolářová
Příprava na lomené výrazy
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Ověř si své znalosti z živočišné říše!
Najdi dva stejné obrázky
HORNINY A NEROSTY VY_32_INOVACE_XVII-C-01.
Název učebního materiálu
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Pořadí obrázků – drak Postup práce:
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Převody jednotek času – 2. část
Transkript prezentace:

Neživá příroda − horniny Chceš se dozvědět něco o horninách? Tak klikni sem! Kdykoli najdeš v textu takovéto tlačítko, můžeš na něj kliknout. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Nogolová. Autor obrázků a fotografií Tomasz Nogol souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Horniny Jak je dělíme? Usazené Vyvřelé Vznikaly usazováním na dně dávných moří. Vznikaly sopečnou činností. Pokud už budeš vědět vše o horninách, můžeš si ověřit své znalosti v testu.

Usazené Co patří mezi usazené horniny? pískovec vápenec Zpět 

Vyvřelé Mezi vyvřelé horniny patří: žula čedič Zpět 

Pískovec Vznikl usazením a stmelením zrníček písku na dně moře. Pískovec se snadno drolí a zvětrává. Chcete se virtuálně projít po Prachovských skalách? Klikněte zde. Prachovské skály – naše nejznámější pískovcové skály se nacházejí kousek od Jičína. Jsou to skály různých tvarů, které mnohdy připomínají tajuplné bytosti. Využití Zpět 

Vápenec Vznikl nahromaděním ulit a skořápek drobných živočichů. Lom ve Štramberku je tvořen z vápencové skály. Využití Zpět 

Žula Využití Zpět  Skládá se z živce, křemene a slídy. Žula je velmi tvrdá hornina. živec křemen slída Využití Zpět 

Čedič Velká část zemského povrchu je tvořena právě čedičem. V České republice je čedičové podloží např. v Českém středohoří. Také hora Říp je tvořena čedičem. Využití Zpět 

Pískovec − využití Zpět  Pískovec se těží v lomech. Využívá se ve stavebnictví, v sochařství a ke kamenickým účelům. Zpět 

Vápenec − využití Využívá se k výrobě vápna a cementu. V oblastech, kde jsou větší vrstvy vápence, mohou vznikat jeskyně. V jeskyních často můžeme spatřit krápníky. Pokus, kterým si můžeš ověřit rozpouštění vápence: Pomůcky: mušle nebo vaječné skořápky ocet Postup: Mušle nebo vaječné skořápky zalij octem a pozoruj, co bude následovat. Zpět 

Žula − využití Využívá se jako stavební kámen nebo dlažební kostky. Často se z ní vyrábějí pomníky a pamětní desky. Zpět 

Čedič − využití Zpět  Využívá se na štěrk a ve stavebnictví. Čedič je také možné roztavit a poté zpracovat na dlažby, cihly apod. Hrad Trosky je postaven na čedičových skalách, sám hrad je postaven z téhož materiálu. Zpět 

Test Horniny dělíme na … Pískovec je hornina … K čemu se využívá žula? Nejznámější české pískovcové skály… Z čeho je postaven hrad Trosky? Které horniny vznikaly sopečnou činností? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Nogolová. Autor obrázků a fotografií Tomasz Nogol souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Zpět 