Úvod do fyziky opakování STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Úvod do fyziky opakování VY_32_INOVACE_11_215 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 11 Anotace Zopakování úvodu fyziky Klíčová slova Fyzika, jednotky, veličina, čas, soustava SI Předmět Fyzika Autor, spoluautor Ing. Ivana Gajdošová Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Úlohy z úvodu do fyziky Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Doplňování pracovních listů, výpočty Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 1. ročník, žáci 15 – 16 let Speciální vzdělávací potřeby ne Zdroje Seznam viz poslední strana nebo materiály SŠST Ústí nad Labem, Čelakovského 5
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje ÚVOD DO FYZIKY
Vysvětlete proč fyziku řadíme mezi přírodní vědy STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Vysvětlete proč fyziku řadíme mezi přírodní vědy
Určete, které z příkladů patří mezi pozorování a které mezi pokusy STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Určete, které z příkladů patří mezi pozorování a které mezi pokusy sledování zatmění Měsíce studium vývoje oblačnosti určení hustoty látky z hmotnosti a objemu sledování změny teploty na teploměru při zahřívání vody měření odporu žárovky z napětí a proudu studium pohybu ker na vodě ověření podmínek rovnováhy na páce
Určete, které z příkladů patří mezi pozorování a které mezi pokusy STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Určete, které z příkladů patří mezi pozorování a které mezi pokusy sledování zatmění Měsíce pozorování studium vývoje oblačnosti pozorování určení hustoty látky z hmotnosti a objemu pokus sledování změny teploty na teploměru při zahřívání vody pokus měření odporu žárovky z napětí a proudu pokus studium pohybu ker na vodě pozorování ověření podmínek rovnováhy na páce pokus
Zapište pomocí základních nebo odvozených jednotkek SI 37 mm 12 Mg STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Zapište pomocí základních nebo odvozených jednotkek SI 37 mm 12 Mg 18 kV 156 kN 0,23 km 654 mA 0,58 MPa 650 dm 2500 mg 86 MN
Zapište pomocí základních nebo odvozených jednotkek SI 37 mm = 0,037 m STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Zapište pomocí základních nebo odvozených jednotkek SI 37 mm = 0,037 m 12 Mg = 12 000 000 g 18 kV = 18 000 V 156 kN = 156 000 N 0,23 km = 230 m 654 mA = 0,654 A 0,58 MPa = 580 000 Pa 650 dm = 65 m 2500 mg = 2,5 g 86 MN = 86 000 000 N
Z daných jednotek vyberte, které jsou vedlejší den sekunda hektar tuna STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Z daných jednotek vyberte, které jsou vedlejší den sekunda hektar tuna hodina joule newton kilogram litr ampér volt minuta
Z daných jednotek vyberte, které jsou vedlejší den sekunda hektar tuna STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Z daných jednotek vyberte, které jsou vedlejší den sekunda hektar tuna hodina joule newton kilogram litr ampér volt minuta
Převeďte na jednotky uvedené v závorce STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Převeďte na jednotky uvedené v závorce 150 mm (cm) 5 000 mm (m) 430 dm (mm) 0,001 km ( cm) 8,5 t ( kg) 54 000 kg (t) 5,5 m (mm)
Převeďte na jednotky uvedené v závorce STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Převeďte na jednotky uvedené v závorce 150 mm = 15 cm 5 000 mm = 5 m 430 dm = 43 000mm 0,001 km = 100 cm 8,5 t = 8 500 kg 54 000 kg = 54 t 5,5 m = 5 500 mm
Při měření délky provázku pravítkem byly naměřeny hodnoty: 18,5 cm STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Při měření délky provázku pravítkem byly naměřeny hodnoty: 18,5 cm 19,1 cm 18,7 cm 18,9 cm Vypočtěte aritmetický průměr naměřených hodnot.
Při měření délky provázku pravítkem byly naměřeny hodnoty: 18,5 cm STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Při měření délky provázku pravítkem byly naměřeny hodnoty: 18,5 cm 19,1 cm 18,7 cm 18,9 cm Vypočtěte aritmetický průměr naměřených hodnot. 18,5+19,1+18,7+18,9 4 = 18,8 cm
Vyjmenuj některé měřiče času STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Vyjmenuj některé měřiče času
Hodinky, stopky, kalendář, sluneční hodiny, přesýpací hodiny… STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Vyjmenuj některé měřiče času Hodinky, stopky, kalendář, sluneční hodiny, přesýpací hodiny…
Použité zdroje: Vlastní tvorba STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje: Vlastní tvorba RNDr. Věra Miklasová – Sbírka úloh z fyziky 1994 SVOBODA, Emanuel a kol. Přehled středoškolské fyziky. Praha: Prometheus, 1996, ISBN 80-7196-006-3. Galerie MS Office