Úvod do fyziky opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 26 AnotaceNormalizované.
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 02 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 27 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 38 Anotace.
1 Fyziologie dřevin VY_32_INOVACE_28_554 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Mechanické vlastnosti technických materiálů
Dřevo VY_32_INOVACE_25_495 Dřevo
Základy automatického řízení 1
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Okna VY_32_INOVACE_45_906 Projekt.
Poruchy stropů VY_32_INOVACE_27_537
Vlastnosti stavebních materiálů
Zpětná vazba v zesilovačích 2
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VY_32_INOVACE_09_170 Projekt MŠMT.
Zřizování nových příček - opakování
Názvosloví a typy střech
Technické materiály - nekovy - plasty - spojování, skladování
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
Současná architektura
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ocel VY_32_INOVACE_25_502 Projekt.
Účetnictví – význam informací
Základní zapojení zesilovačů
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Stropy VY_32_INOVACE_02_021 Projekt.
Programování a simulace CNC strojů I.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje KOMÍNY VY_32_01_001_INOVACE Projekt.
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Čistírna odpadních vod
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Vlastnosti technických materiálů-rozdělení
Kovové střešní krytiny
Chemické vlastnosti technických materiálů
DRUHY ZÁVITŮ VY_32_INOVACE_30_613
Strojní obrábění – Praktická úloha 5
Náležitosti výkresu VY_32_INOVACE_26_516
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Pády podstatných jmen, rod střední, člen neurčitý
Pády podstatných jmen, rod střední, člen určitý
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
Rozdělení komínů VY_32_INOVACE_01_002
Hospodářský cyklus VY_32_INOVACE_40_814
Proudění kapalin VY_32_INOVACE_11_224
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_41_828 Projekt.
Česká architektura 50. – 80. let
Filozofické disciplíny
PILOVÁNÍ VY_32_INOVACE_15_290
Víra, náboženství, církve, sekty (2) – Seznam
Kladkostroje a visuté kočky
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
Symetrie a asymetrie VY_32_INOVACE_45_902
Měření v dílenské praxi
Regulátory integrační
Strojní obrábění – Praktická úloha 3.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Víra, náboženství, církve, sekty (1) – Rozložení ve světě
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Veřejná kanalizace VY_32_INOVACE_16_315
ZÁKLADY TECHNICKÉ DOKUMENTACE II.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Řezání vnějších závitů
Zřizování nových příček
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Stavba dřeva VY_32_INOVACE_28_555
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen neurčitý
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Směry v poválečné architektuře
Transkript prezentace:

Úvod do fyziky opakování STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Úvod do fyziky opakování VY_32_INOVACE_11_215 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 11 Anotace Zopakování úvodu fyziky Klíčová slova Fyzika, jednotky, veličina, čas, soustava SI Předmět Fyzika Autor, spoluautor Ing. Ivana Gajdošová Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Úlohy z úvodu do fyziky Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Doplňování pracovních listů, výpočty Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 1. ročník, žáci 15 – 16 let Speciální vzdělávací potřeby ne Zdroje Seznam viz poslední strana nebo materiály SŠST Ústí nad Labem, Čelakovského 5

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje ÚVOD DO FYZIKY

Vysvětlete proč fyziku řadíme mezi přírodní vědy STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Vysvětlete proč fyziku řadíme mezi přírodní vědy

Určete, které z příkladů patří mezi pozorování a které mezi pokusy STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Určete, které z příkladů patří mezi pozorování a které mezi pokusy sledování zatmění Měsíce studium vývoje oblačnosti určení hustoty látky z hmotnosti a objemu sledování změny teploty na teploměru při zahřívání vody měření odporu žárovky z napětí a proudu studium pohybu ker na vodě ověření podmínek rovnováhy na páce

Určete, které z příkladů patří mezi pozorování a které mezi pokusy STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Určete, které z příkladů patří mezi pozorování a které mezi pokusy sledování zatmění Měsíce pozorování studium vývoje oblačnosti pozorování určení hustoty látky z hmotnosti a objemu pokus sledování změny teploty na teploměru při zahřívání vody pokus měření odporu žárovky z napětí a proudu pokus studium pohybu ker na vodě pozorování ověření podmínek rovnováhy na páce pokus

Zapište pomocí základních nebo odvozených jednotkek SI 37 mm 12 Mg STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Zapište pomocí základních nebo odvozených jednotkek SI 37 mm 12 Mg 18 kV 156 kN 0,23 km 654 mA 0,58 MPa 650 dm 2500 mg 86 MN

Zapište pomocí základních nebo odvozených jednotkek SI 37 mm = 0,037 m STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Zapište pomocí základních nebo odvozených jednotkek SI 37 mm = 0,037 m 12 Mg = 12 000 000 g 18 kV = 18 000 V 156 kN = 156 000 N 0,23 km = 230 m 654 mA = 0,654 A 0,58 MPa = 580 000 Pa 650 dm = 65 m 2500 mg = 2,5 g 86 MN = 86 000 000 N

Z daných jednotek vyberte, které jsou vedlejší den sekunda hektar tuna STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Z daných jednotek vyberte, které jsou vedlejší den sekunda hektar tuna hodina joule newton kilogram litr ampér volt minuta

Z daných jednotek vyberte, které jsou vedlejší den sekunda hektar tuna STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Z daných jednotek vyberte, které jsou vedlejší den sekunda hektar tuna hodina joule newton kilogram litr ampér volt minuta

Převeďte na jednotky uvedené v závorce STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Převeďte na jednotky uvedené v závorce 150 mm (cm) 5 000 mm (m) 430 dm (mm) 0,001 km ( cm) 8,5 t ( kg) 54 000 kg (t) 5,5 m (mm)

Převeďte na jednotky uvedené v závorce STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Převeďte na jednotky uvedené v závorce 150 mm = 15 cm 5 000 mm = 5 m 430 dm = 43 000mm 0,001 km = 100 cm 8,5 t = 8 500 kg 54 000 kg = 54 t 5,5 m = 5 500 mm

Při měření délky provázku pravítkem byly naměřeny hodnoty: 18,5 cm STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Při měření délky provázku pravítkem byly naměřeny hodnoty: 18,5 cm 19,1 cm 18,7 cm 18,9 cm Vypočtěte aritmetický průměr naměřených hodnot.

Při měření délky provázku pravítkem byly naměřeny hodnoty: 18,5 cm STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Při měření délky provázku pravítkem byly naměřeny hodnoty: 18,5 cm 19,1 cm 18,7 cm 18,9 cm Vypočtěte aritmetický průměr naměřených hodnot. 18,5+19,1+18,7+18,9 4 = 18,8 cm

Vyjmenuj některé měřiče času STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Vyjmenuj některé měřiče času

Hodinky, stopky, kalendář, sluneční hodiny, přesýpací hodiny… STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Vyjmenuj některé měřiče času Hodinky, stopky, kalendář, sluneční hodiny, přesýpací hodiny…

Použité zdroje: Vlastní tvorba STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje: Vlastní tvorba RNDr. Věra Miklasová – Sbírka úloh z fyziky 1994 SVOBODA, Emanuel a kol. Přehled středoškolské fyziky. Praha: Prometheus, 1996, ISBN 80-7196-006-3. Galerie MS Office