ROZŠIŘUJEME SLOVNÍ ZÁSOBU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak vznikají barvy ??? Autorkou materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Helena Piskáčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Advertisements

Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Hana Matoušková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Ruský obrázkový slovník VII Oblečení − одежда
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, kde se nachází podnebné pásy zmíněné v prezentaci a vyznač je na mapě. 2) Na kterých kontinentech je možné.
ROČNÍ OBDOBÍ 1. Vyber podle obrázku roční období.
Finanční gramotnost Základní pojmy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vlastnosti látek − hustota
Ruský obrázkový slovník IX Nábytek − мебель
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek interaktivní
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
LOGOPEDICKÉ KOSTKY M Sestavení – síť vystřihneme a sestavíme kostky (síť můžete zalisovat, vystřihnout, ohnout hrany dle pravítka a sestavit pomocí průsvitné.
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO Pracovní listy
Ruský obrázkový slovník XXXII Květiny − Цветы
Násobilka se zvířaty 9x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozvíjíme pozornost a soustředění
SKLÁDÁME GEOMETRICKÉ TVARY, POČÍTÁME
pedagogických pracovníků.
Pracovní listy zaměřené na vybavení jízdního kola
Ruský obrázkový slovník XXIV. Povolání - профессия
ANIMALS OPAKOVACÍ HRA Mgr. Bc. Lucie Hušková ZŠ a MŠ Kamenná 404/4,
Úvodní lekce, opakování
Ruský obrázkový slovník XXII Kolektivní sporty –коллективныe спортa
Skládání sil, rovnováha sil
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
Ruský obrázkový slovník XII Domácí spotřebiče – Техника для кухни
Ruský obrázkový slovník XXVI Přídavná jména B
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
Násobilka se zvířaty 5x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pořadí obrázků – domeček
Rovnice s absolutními hodnotami
LOGOPEDICKÉ KOSTKY P Sestavení – síť vystřihneme a sestavíme kostky (síť můžete zalisovat, vystřihnout, ohnout hrany dle pravítka a sestavit pomocí průsvitné.
Ruský obrázkový slovník IV Rodina − семья
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
KVARTETO – hláska L Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
K V A R T E T O MATERIÁL Kromě hry kvarteto přikládám další možnosti využití: Prohlížení a jmenování jednotlivých obrázků s dospělým, rozhovor nad obrázky,
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
ZELENINA A JEJÍ DRUHY LISTOVÁ KOŠŤÁLOVÁ CIBULOVÁ PLODOVÁ KOŘENOVÁ
Jméno: Poznáš hudební nástroje? Doplň názvy.
Ruský obrázkový slovník XL Kontinenty a oceány – Континенты и океаны
KARTY NA PŘIŘAZOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Ruský obrázkový slovník XVII Části těla a hlavy – тела и головы
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
PUZZLE B Skládáním puzzle si dítě procvičuje a trénuje nejen abstraktně vizuální myšlení, ale i nenásilně procvičujeme hlásku B. Autorem materiálu.
Ruský obrázkový slovník XXVI Přídavná jména B
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Představujeme a sestavujeme krychli
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY A KOSTRA
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Kolik je...? Pracovní listy
Logopedické pexeso B Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Ruský obrázkový slovník XIV Rok – Год
pedagogických pracovníků (NÚV).
DESETINNÁ ČÍSLA DESETINNÉ ZLOMKY
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Ruský obrázkový slovník XIX Místnosti – комнату
Ruský obrázkový slovník XV Tvary – формы
SPOČÍTEJ TEČKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Ruský obrázkový slovník XXV Přídavná jména A
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zaměřené na orofacionální cvičení
Seznamujeme se s geometrickými tvary - obdélník
Hra Znáš některé dopravní značky?
Transkript prezentace:

ROZŠIŘUJEME SLOVNÍ ZÁSOBU HUDEBNÍ NÁSTROJE V prezentaci naleznete vybrané hudební nástroje, ke každému listu je přiřazen hypertextový odkaz na zvukovou stopu. Zvukové stopy se dále dají využít při hře – hádej, který nástroj hraje. Po vlastní ukázce (prezentaci) žákům dáme vypracovat pracovní listy, na kterých si hudební nástroje zopakují. Materiál je vhodný i jako seznámení s různými hudebními nástroji pro předškoláky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

FLÉTNA

HOUSLE

KLAVÍR

HARFA

FOUKACÍ HARMONIKA

BUBEN

AKORDEON

SAXOFON

VIOLONCELLO

KYTARA

TRUMPETA

Návod k použiití: Prezentace a pracovní listy jsou primárně určeny k představení hudebních nástrojů a s tím souvisejícímu rozvoji slovní zásoby ať již její aktivní, nebo pasivní složky. V prezentaci naleznete vybrané hudební nástroje, ke každému listu je přiřazen hypertextový odkaz na zvukovou stopu. Prezentaci spustíme a představujeme postupně hudební nástroje i se zvukovou ukázkou. Takto postupujeme od jednoho hudebního nástroje k dalšímu. Na závěr prezentace můžeme rozdat žákům přiložené pracovní listy, které si žáci mohou vlepit do sešitu a slouží k zopakování pojmů. Pracovní listy mohou žáci vypracovávat individuálně, ve dvojicích či skupinách. Zvukové stopy se dále dají využít při hře – hádej, který nástroj hraje. Materiál je vhodný i jako seznámení s různými hudebními nástroji pro předškoláky. Použité zdroje TheresaKnott. [cit. 2011-08-25]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Piano.svg> [cit. 2011-08-25]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bratsche.jpg> Loppa. [cit. 2011-08-25]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flauto_Traverso_COMET3.jpg> Erika Malinoski. [cit. 2011-08-25]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Double_harp.JPG> Grassinger. [cit. 2011-08-25]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hohner_Bluesharp.jpg > Alno. [cit. 2011-08-25]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Caixa_de_samba.JPG > [cit. 2011-08-25]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Saxophone_alto2.png> Piero Sagnibene. [cit. 2011-08-25]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Classical_Guitar_two_views-cropped.jpg> [cit. 2011-08-25]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cello_front_side.jpg> Eusebius. [cit. 2011-08-25]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Trompette_-_corps.JPG>