C# konzole – Program emoce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Advertisements

Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Vypařování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkOsmý - tercie Stručný.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Jednoduchá HTML stránka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastTvorba WWW stránky v HTML Datum vytvoření2013.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Závislost odporu kovového vodiče na teplotě Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
CSS styly Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastTvorba WWW stránky v HTML Datum vytvoření2013 Ročník2 Stručný.
Pravopisná hlídka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření
HTML (I) (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
C# konzole – Objem kvádru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum.
Věty o shodnosti trojúhelníků
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Pravopis tvarů zájmena já
C# konzole – TEST Program spotřeba vody
Složené úrokování Tematická oblast
C# konzole – TEST – Program nákup
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
Náš svět Tematická oblast
Člověk a vývoj civilizace
Reliéf podle Arcimbolda
Sčítání a odčítání mnohočlenů
C# konzole – Vstup a výstup
C# konzole – Podíl dvou čísel, podmínka IF
ARTE POVERA Tematická oblast
Práce se sloupkovými diagramy
Pravopisné veršování Tematická oblast Pravopis vesele i vážně
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Programování v jazyce C++
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Ohyb světla na optické mřížce
C# konzole – Součet dvou čísel
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
VĚC - POMNÍK Tematická oblast
Násobení lomených výrazů
C# konzole – Program pro výpočet výrazu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Komplexní čísla - 5 Číslo opačné Číslo komplexně sdružené
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Život – pohledy na přírodu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Dělení lomených výrazů
Interference na tenké vrstvě
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Obvod a obsah rovnoběžníku
Konstrukce lichoběžníku
Zobrazení tenkou čočkou
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
C# konzole – Textový výstup
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
Intenzita elektrického pole
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Transkript prezentace:

C# konzole – Program emoce Tematická oblast Internetové technologie, programování Datum vytvoření 2013 Ročník 3 Stručný obsah Jednoduchá implementace emotivní umělé inteligence reagující na různý počet neúspěšných zadání vstupu od uživatele. Způsob využití Studenti navrhnou algoritmus s prvky umělé inteligence. Autor Mgr. Michal Mikláš Kód VY_32_INOVACE_35_IMIK18 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Zadání Napište program, který bude po uživateli požadovat zadání nějakého čísla většího než 10. Uživatel bude mít celkem 3 pokusy. Pokud zadá číslo větší než 10, pak mu počítač poděkuje a ukončí program. V opačném případě uživateli oznámí, že nezadal předpokládanou hodnotu. Navíc budeme v tomto jednoduchém programu chtít, aby byl počítač emotivní. Pokusíme se tedy naprogramovat počítač tak, aby reagoval na zadání uživatele podle toho, jak se mu to daří. Počítač by tedy měl v komunikaci s uživatelem vykazovat emoce a reagovat jako „inteligentní“ bytost měnícími se pokyny dle situace.

Zadání V našem algoritmu nám tedy jde v podstatě o jisté znaky „umělé inteligence“. Uživatel bude mít celkem 3 pokusy. Při prvním pokusu počítač vyzve uživatele k zadání čísla pokynem: „Zadej prosím číslo větší než deset.“ Při druhém pokusu (po neúspěšném prvním zadání) počítač vyzve uživatel k zadání čísla již emotivnějším pokynem: „Prosil jsem o číslo větší než deset. Zkus to prosím ještě jednou znovu.“ Při třetím pokusu (po neúspěšném druhém zadání) dá počítač uživateli poslední možnost: „TO NENÍ ČÍSLO VĚTŠÍ NEŽ 10! MÁŠ POSLEDNÍ POKUS!“

Zadání Pokud se zadání podaří, tak bude počítač reagovat také rozdílně vzhledem pořadí úspěšného pokusu. Při prvním úspěšném pokusu počítač napíše: „Děkuji, skutečně umíš hned zadat číslo větší než 10.“ Při úspěšném zadání na 2. pokus počítač napíše: „Děkuji. Zadal jsi dobře na 2. pokus.“ Při úspěšném zadání na 3. pokus počítač napíše: „Děkuji. Tak nakonec se Ti to povedlo. Zadal jsi dobře na 3. pokus.“ Pokud uživatel nezadá požadované číslo ani na třetí pokus, tak mu počítač napíše jen toto: „Ani na poslední pokus jsi nezadal číslo větší než deset. To je ale smutný příběh... :(“

Řešení Celý algoritmus se skládá z podmínek IF. Dá se jednoduše popsat takto: Když uživatel zadal správné číslo, tak napiš: „…“ JINAK napiš a vyzvi jej k novému zadání. Když uživatel opět nezadá správné číslo, tak napiš „…“ a vyzvi jej k novému zadání. Když uživatel ani na třetí pokus nezadá správné číslo, tak napiš „…“

Řešení – první podmínka int cislo; Console.WriteLine("Zadej prosím číslo větší než deset."); cislo = int.Parse(Console.ReadLine()); if (cislo > 10) { Console.WriteLine("Děkuji, skutečně umíš hned zadat číslo větší než 10."); } else Console.WriteLine("Prosil jsem o číslo větší než deset. Zkus to prosím ještě jednou znovu."); …

Řešení – první dvě podmínky Druhá podmínka je vnořená v else sekci první podmínky. Proběhne tedy tehdy, pokud se nepodaří splnit zadání na druhý pokus. Podobně se vnoří i podmínka třetí. Console.WriteLine("Zadej prosím číslo větší než deset."); cislo = int.Parse(Console.ReadLine()); if (cislo > 10){ Console.WriteLine("Děkuji, skutečně umíš hned zadat číslo větší než 10."); }else{ Console.WriteLine("Prosil jsem o číslo větší než deset. Zkus to prosím ještě jednou znovu."); Console.WriteLine("Děkuji. Zadal jsi dobře na 2. pokus."); } else{ Console.WriteLine("TO NENÍ ČÍSLO VĚTŠÍ NEŽ 10! MÁŠ POSLEDNÍ POKUS!"); … }

Výpis kompletního zdrojového kódu konzolové aplikace namespace ConsoleApplication10 { class Program static void Main(string[] args) int cislo; Console.WriteLine("Zadej prosím číslo větší než deset."); cislo = int.Parse(Console.ReadLine()); if (cislo > 10) Console.WriteLine("Děkuji, skutečně umíš hned zadat číslo větší než 10."); } else Console.WriteLine("Prosil jsem o číslo větší než deset. Zkus to prosím ještě jednou znovu."); Console.WriteLine("Děkuji. Zadal jsi dobře na 2. pokus."); Console.WriteLine("TO NENÍ ČÍSLO VĚTŠÍ NEŽ 10! MÁŠ POSLEDNÍ POKUS!"); Console.WriteLine("Děkuji. Tak nakonec se Ti to povedlo. Zadal jsi dobře na 3. pokus."); Console.WriteLine("Ani na poslední pokus jsi nezadal číslo větší než deset. To je ale smutný příběh... :("); Console.ReadKey(); }