Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Advertisements

REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Románský sloh.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Doba Charakteristika Znaky
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Itálie Francie Španělsko
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
Jindřich Otipka akademický malíř
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Evropské barokní sochařství
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
Barokní umění.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Baroko Život v barokní době.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-51 Anotace
Prostor v barokním umění
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
ITALSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Moderní a současná architektura Číslo dum: VY_32_INOVACE_DVK_4_17 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název.
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_15 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_DVK_3_2 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Průhonice
Moderní a současná architektura Číslo DUM:VY_32_INOVACE_DVK_4_14
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Lucie Ivachňuková Lucie Houdková
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_11
Manýrismus VY_32_INOVACE_46_930
UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT. UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT.
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Radikálně barokní architektura
SOCHAŘSTVÍ HÉLENISTICKÉ 3.–1. st. př. n. l.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Raně renesanční italská architektura
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio Barokní naturalismus VY_32_INOVACE_DVK_3_4 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 / Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava

Počátek barokní malby je do velké míry spojen s tvorbou Caravaggia Působení Počátek barokní malby je do velké míry spojen s tvorbou Caravaggia Caravaggio působil hned na několika místech Itálie. Bylo to zejména proto, že měl konfliktní povahu a stále se dostával do sporů se zákonem.

Řím a Neapol Nejdříve působil v Římě, kde se však dopustil vraždy a tak musel utéct do Neapole. V obou těchto městech zanechal hlubokou uměleckou stopu. Řím i Neapol následně fungovala jako centra barokní malby, kam za školením mířili malíři z celé Evropy.

Naturalismus Caravaggio byl malíř, který nenáviděl konvence a velmi rád experimentoval. Mezi charakteristické znaky jeho stylu, patří užití modelů „z ulice“. Tito prostí lidé jsou zobrazeni drsným naturalistickým způsobem.

Úspěch naturalismu Tento realisticko-naturalistický způsob zobrazení slavil u barokní katolické církve a věřících velký úspěch Konečně byli totiž hrdinové náboženských scén zobrazeni prostě. Pro věřící bylo daleko snazší se s nimi identifikovat a církev tak získala skvělý propagační nástroj

Povolání sv. Matouše – 1600 (obr. 1)

Tenebrismus Druhým výrazným znakem Caravaggiovy malby je práce se světlem Malíř noří svoje scény do temnoty, se kterou kontrastuje ostré světlo Světlo přichází z neviditelného zdroje, zpravidla z levého horního rohu (sklepní světlo) Tento styl bývá označován jako temnosvit či taktéž tenebrismus

Nevěřící Tomáš - 1601 (obr. 2)

Divák se cítí být bezprostředním účastníkem děje Umístění postav Caravaggio umisťuje do svých obrazů vždy velmi omezený počet postav Natlačí je na okraj plátna Ruší tak bezpečnostní bariéru mezi divákem a obrazem Divák se cítí být bezprostředním účastníkem děje

Následovníci Caravaggio se stal jedním z nejvlivnějších evropských malířů 17. a 18. stol. Již během jeho života začalo jeho styl napodobovat mnoho malířů z nejrůznějších zemí. Bývají označování jako „Caravaggisti“

Judita a Holofernes – 1599 (obr. 3)

Obrazová dokumentace Obrázek č. 3 2. 5. 2014 Obrázek č. 1 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_Incredulity_of_Sain t_Thomas_by_Caravaggio.jpg Obrázek č. 2 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_Calling_of_Saint_M atthew_by_Carvaggio.jpg Obrázek č. 3 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Judith_Beheading_H olofernes_by_Caravaggio.jpg

Použitá literatura a zdroje Toman, R. (ed.), Baroko: architektura, sochařství, malířství. Praha, Slovart 2007. Matějček, A., Dějiny umění v obrysech. Praha 1958