VY_32_INOVACE_Z9-002 ZEMĚPIS 9.ROČNÍK RELIÉF ČR Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GEOLOGIE, GEOMORFOLOGIE
Advertisements

GEORELIÉF = zemský reliéf  pevninský reliéf  podmořský reliéf.
TVARY ZEMSKÉHO POVRCHU
GEOMORFOLOGIE ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Povrch České republiky
Členění zemského povrchu, Typy pohoří
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
geomorfologické celky
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
Povrch ČR.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
GEOMORFOLOGIE KRAJINA V ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Povrch a vodstvo ČR 4. ročník
Geomorfologie Česka Systém členění území.
Fyzio-geografická sféra
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
PŘÍRODNÍ POMĚRY Zpracovala: Klára Schindlerová
Rozmanitost reliéfu v ČR
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Povrch a jeho členění VY_32_INOVACE_04 Sada 7 Základní škola T. G.
Povrch krajiny pro 4. ročník ZŠ
Tvary zemského povrchu
Geomorfologické a geologické členění ČR
Geomorfologické členění
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Georeliéf Povrch zemské kůry
Povrch české republiky
Podnebí v ČR. Česká republika leží na severní polokouli v mírném pásu střídání 4.ročních období ČR leží ve středu Evropy, na rozhraní oceánského a pevninského.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_Z9-005 Předmět ZEMĚPIS.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_Z6-002 Předmět ZEMĚPIS 6.ROČNÍK.
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_Z9-003 Předmět ZEMĚPIS.
VY_32_ INOVACE_ 10_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou POVRCH ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
Název školy: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF Autor: Lucie Beranová, Název: VY_32_INOVACE_05_ČESKÁ REPUBLIKA Téma: Povrch.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Povrch Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Česká republika Povrch.
Geomorfologické členění České republiky 2
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
VY_32_INOVACE_F8-005 FYZIKA .ROČNÍK POLOHOVÁ ENERGIE Název školy
Zeměpis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_Z8-003 ZEMĚPIS 8.ROČNÍK NÁRODY A JAZYKY Název školy
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Povrch ČR Číslo: EU DUM 6_07 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Členitost a tvary povrchu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Povrch - Geomorfologie
VY_32_INOVACE_C9-007 PALIVA 2 - HNĚDÉ UHLÍ Název školy
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
GEOMORFOLOGICKÉ ČLENĚNÍ ČR 5
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
VY_32_INOVACE_Vac_I_12 Povrch krajiny
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
ČESKÁ REPUBLIKA POHOŘÍ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Rozmanitost reliéfu v ČR Zakreslit diagram do obrysu ČR
zpracovaný v rámci projektu
Přírodopis – 8.ročník Savci – vodní šelmy VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Petrologie - úvod Název školy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
POVRCH ČR ČR má pestré geologické složení, povrch tvoří převážně 2 celky: a) Česká vysočina (záp. část ČR) b) Západní Karpaty (při vých. hranici se Slovenskem)
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Z9-002 ZEMĚPIS 9.ROČNÍK RELIÉF ČR Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3312 Číslo DUMu VY_32_INOVACE_Z9-002 Předmět ZEMĚPIS 9.ROČNÍK Téma RELIÉF ČR Autor Mgr. Tomáš Starove Metodický popis (anotace) Reliéf ČR, geomorfologie, základní geomorfologické členění ČR, výšková členitost ČR

Reliéf (povrch) České republiky

Geomorfologie Z latinských slov – geos – Země, morfos – tvar Věda, která se zabývá zkoumáním tvarů zemského povrchu

Absolutní nadmořská výška

Relativní nadmořská výška Přiřaď výškové rozdíly k jednotlivým typům reliéfu: 150-300 m, nad 600 m, do 30 m, 300-600 m, 30-150 m

Výšková členitost Typ reliéfu Výškové rozpětí Plocha státu Průměrná teplota roviny do 30 m 4 % 8-10°C pahorkatiny 31-150 m 50 % 7-9°C vrchoviny 151-300 m 34 % 5-7°C hornatiny 301-600 m 11 % 0-5°C velehory nad 600 m 1 %

Srovnání a základní údaje Průměrná nadmořská výška je 430 m n.m. Nejvyšší místo je:…………. Nejnižší místo je:…………. Nejhlubší místo je:…………

Odpovědi v textu Nejvyšším bodem celé České republiky je vrchol Sněžky v Krkonoších, který je v nadmořské výšce 1602 m n. m. Pokud bychom hovořili o úplně nejvyšším pevném bodě, pak by jím byl vrchol vysílače na hoře Praděd v Jeseníkách (samotná hora má nadmořskou výšku 1491 m n. m. a výška vysílače je 162 metrů, což je celkem 1653 m n. m.). Naopak nejnižším bodem je hladina Labe na česko-německé hranici u obce Hřensko v nadmořské výšce 115 m n. m. Střední (průměrná) nadmořská výška je 430 m n. m. Nejhlubší místo je dno Hranické propasti (0 mn.m. ???)

Geomorfologické provincie (členění) A) ČESKÁ VYSOČINA B) KARPATY C) ZÁPADOPANONSKÁ PÁNEV D) STŘEDOPOLSKÁ NÍŽINA

STŘEDOPOLSKÁ NÍŽINA ČESKÁ VYSOČINA KARPATY ZÁPADOPANONSKÁ PÁNEV

Použité zdroje http://www.mestospindleruvmlyn.cz/data/editor/171cs_4_big.jpg http://www.stranypotapecske.cz/potapeni/hp170.png http://sumpersky.rej.cz/fotky/vylety/9dfcd5e558dfa04aaf37f137a1d9d3e5.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8a/%C5%9Anie%C5%BCka_z_zachodu.jpg/250px-%C5%9Anie%C5%BCka_z_zachodu.jpg VLASTNÍ OBRÁZKY