Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Nové metody, postupy a nástroje pro hodnocení kvality ve vzdělávání Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Špindlerův Mlýn,
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Společenská odpovědnost ve školství
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Pedagogická diagnostika
Příspěvek na konferenci
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
3. Metody pedagogické diagnostiky
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Gymnasium Jižní Město Praha
Vzdělávání.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Andragogika Vzdělávání.
jak budovat kulturu školy společně
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
On-line systém evidence preventivních aktivit
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Autoevaluace z pohledu
Centralizované rozvojové projekty 2017
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Centra kolegiální podpory
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Evaluace v mateřských školách
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Evaluace v mateřských školách
Diagnostika dítěte předškolního věku
Podpora kvality vzdělávání a práce školy ze strany zřizovatelů
Transkript prezentace:

Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©

EVALUACE/Autoevaluace vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších jevů. Jedná se o déledtrvající proces, v němž se zobrazují celé soubory samostatných hodnotících aktů.

EVALUACE/Autoevaluace PROČ a JAK ji VNÍMAT: POVINNOST ZE ZÁKONA - MUSÍME ZODPOVĚDNOST ZA KVALITU ŠKOLY (FCENKCE SUMATIVNÍ I FORMATIVNÍ) - NESEME ZODPOVĚDNOST ZÍSKÁVÁNÍ ZPĚTNÉ VAZBY (FUNKCE SUMATIVNÍ) - CHCEME A POTŘEBUJEME PLÁNOVÁNÍ (FUNKCE FORMATIVNÍ) - CHCEME A POTŘEBUJEME MARKETINGOVÝ TAH - CHCEME

EVALUACE/Autoevaluace A -VNĚJŠÍ B – VNITŘNÍ (AUTOEVALUACE) B1.1 – Implementace legislativního rámce B1.2 – Strategie a plánování B1 – ŘÍZENÍ A1 - Legislativní rámec řízení provozu vzdělávací instituce B1.3 – Řízení lidských zdrojů B1.4 – Řízení procesů výchovy a vzdělávání B2.1. - VSTUPY A2 – Legislativní rámec VVP B2 – VÝCHOVNÝ A VZDĚLÁVCÍ PROCES B2.2 - PRŮBĚH B2.3 - VÝSTUPY

EVALUACE/Autoevaluace KDO MUSÍ, MŮŽE, CHCE? ZÁJEM , POTŘEBA, POVINNOST CO a KOMU PŘINESE ? MOŽNOST ŠKOLA (Š) MUSÍ MÍT ZPĚTNOU VAZBU, MUSÍ – VYUŽITÍ PRO P.R. ZE ZÁKONA Česká školní inspekce MUSÍ MÍT REFLEXI PRO MUSÍ – (ČŠI) ŠKOLU, R, ŠR, Z ZE ZÁKONA RODIČE (R) MOHOU MÍT MŮŽE MÍT --- PŘÍNOS ŠKOLSKÁ RADA (ŠR) MŮŽE MÍT MŮŽE MÍT MŮŽE PŘÍNOS VYŽADOVAT ZŘIZOVATEL (Z) MŮŽE MÍT MŮŽE MÍT MŮŽE PŘÍNOS VYŽADOVAT JINÉ SUBJEKTY (JS) - MOHOU MÍT MŮŽE MÍT --- Úřady práce, firmy,…) PŘÍNOS

Evaluace/AUTOEVALUACE Roviny AUTOEVALUACE: INDIVIDUÁLNÍ – děti/žáci, učitelé, rodiče MANAGEMENTu ŠKOLY – ředitel, zástupce, vých.poradce, školní psycholog,… INSTITUCIONÁLNÍ – konečné výstupy výchovného a vzdělávacího procesu na úrovni školy jako systému - modelu vzdělávacího programu AUTOEVALUACE jako systematická činnost- proces PLÁNOVANÁ VYUŽÍVÁ VÝZKUM. METOD A NÁSTROJŮ PRO ZPRACOVÁNÍ DAT PRAVIDELNÁ PODLE PŘEDEM STANOVENÝCH KRITÉRIÍ JE RELATIVNĚ OBJEKTIVNÍ SBĚR INFORMACÍ JE CÍLENÝ Příklad: sebetázání celého PS pro potřeby dalšího rozvoje a podpory

Evaluace/AUTOEVALUACE jako AUTOREGULAČNÍ MECHANIZMUS vlastní pedagogické práce školy zaměřený vyhodnocování a vyhodnocení: ☺ PROCESU edukace a jeho výsledků v rámci školy ☺ PODMÍNEK edukace ☺ OBSAHU edukace ☺ dosažených CÍLŮ Prostřednictvím systematického shromažďování informací, jejich analýz, vyhodnocování a porovnávání s kritérii (RVP a svými v ŠVP) ZÍSKÁVAT cílově a cíleně ZPĚTNOU VAZBU.

Evaluace/AUTOEVALUACE AUTOEVALUACE jako proces SEBEREFLEXE se stává VÝCHODISKEM pro PLÁNOVÁNÍ a DALŠÍ ROZVOJ a také MOTIVACI ZABÝVAT SE ZLEPŠOVÁNÍM KVALITY

Evaluace/AUTOEVALUACE AUTOEVALUACE umožňuje: ☼ tvořit nástroje vedoucí k jejímu vývoji a vývoji ☼ vyjasňovat a usnadňovat rozhodovací procesy ☼ posilovat vzájemnou důvěru všech jejích aktérů ☼ utvářet a rozvíjet pozitivní pracovní kulturu ☼ stát se otevřenou a respektovanou výchovně vzdělávací institucí s jasnými představami o smyslu své existence

Evaluace/AUTOEVALUACE PŘEDPOKLADY pro úspěšnost AUTOEVALUACE: AUTOEVALUACI CHTÍT VYTVOŘIT pro ni ve škole KONSTRUKTIVNÍ ATMOSFÉRU

EVALUACE/autoevaluace – Průcha, J., Pedagogická evaluace CÍLEM EVALUACE je poskytovat hodnotící informace o celé pedagogické realitě, tzn. EVALUACI VZDĚLÁVACÍCH POTŘEB VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ EDUKAČNÍHO PROSTŘEDÍ VÝUKY ( VVP) VZDĚLÁVACÍCH VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVACÍCH EFEKTŮ VZDĚLÁVACÍCH INSTITUCÍ (škol vč. alternativních) VZDĚLÁVACÍHO SYSTÉMU - na základě indikátorů PEDAGOGICKÉHO VÝZKUMU